• דף הבית
    • אינדקס קישורים
    • פוסטים אחרונים
    • משתמשים
    • חיפוש בהגדרות המתקדמות
    • חיפוש גוגל בפורום
    • ניהול המערכת
    • ניהול המערכת - שרת private
    • הרשמה
    • התחברות

    איכות קבצי השמע

    מתוזמן נעוץ נעול הועבר לא נפתר עזרה הדדית למשתמשים מתקדמים
    6 פוסטים 2 כותבים 14 צפיות 1 עוקבים
    טוען פוסטים נוספים
    • מהישן לחדש
    • מהחדש לישן
    • הכי הרבה הצבעות
    תגובה
    • תגובה כנושא
    התחברו כדי לפרסם תגובה
    נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
    • ה מנותק
      הרשל
      נערך לאחרונה על ידי הרשל

      מישהו יודע האם יש דרך כלשהי להעלות לימות קבצים באיכות נורמלית כי הדחיסה שיש עכשיו מתאימה לדור שתיים שאז זה בכל מקרה לא היה נפקא מינה אבל היום כמדומה לי שהפלאפונים יש להם קליטה קצת יותר טובה ונשמח אם יעלו קצת את האיכות של הקבצים או אם יש למישהו איזו הגדרה כזאת או סוג מסויים של קובץ אני אשמח מאוד

      ש תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 1
      • ש מחובר
        שלוחה-404 @הרשל
        נערך לאחרונה על ידי

        @הרשל נראה לי שאם תעלה קבצים באיכות שהמערכת דורשת זה יהיה יותר טוב
        זה סוג הקובץ שהמערכת תומכת
        קובץ מסוג: WAV
        שיעור דגימה: 8000
        קצב דגימה: 16
        מונו / סטריאו: מונו

        קובץ wav מסוג windows pcm

        ה תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
        • ה מנותק
          הרשל @שלוחה-404
          נערך לאחרונה על ידי

          @שלוחה-404 אתה בדקת שהמערכת לא דוחסת גם את זה? וחוץ מזה איך אני יכול לגרום שהוא לא ידרוש את זה, אם אני מעלה כרגיל בחדש הוא לא דוחס?

          ש תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
          • ש מחובר
            שלוחה-404 @הרשל
            נערך לאחרונה על ידי

            @הרשל לא עשיתי בדיקה יסודית אבל איפשהו היה כתוב שזה סוג הקובץ שהמערכת תומכת אין לה סיבה לדחוס את זה
            אני חושב שקבצים שיצרתי באיכות הזאת היה שמע יותר איכותי אם כי לא עשיתי השוואה 1 על 1

            ה תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
            • ה מנותק
              הרשל @שלוחה-404
              נערך לאחרונה על ידי

              @שלוחה-404 הסיבה שאני שואל זה בגלל שהדחיסה של המערכת זה לא נראה לי פשלה שזה איכות כזאת נראה לי שזה בכוונה ולכן אני שואל אם זה יעזור [וחוץ מזה איך האיכות שלו בעצמו?].

              ש תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
              • ש מחובר
                שלוחה-404 @הרשל
                נערך לאחרונה על ידי

                @הרשל הדחיסה של המערכת זה לצמצמם אחסון כמה שיותר אם תעלה את הקובץ שהיא תומכת אין לה מה לצמצמם בו
                אני השתמשתי להודעות קריינות אם צלילים שמלכתחילה לא אמור להיות מדי איכותי
                חוות דעת של גימיני על סוג הקובץ
                קובץ מסוג: WAV

                שיעור דגימה: 8000

                קצב דגימה: 16

                מונו / סטריאו: מונו

                קובץ wav מסוג windows pcm

                איך האיכות של קובץ שמע כזה?

                לשמוע דרך הטלפון

                איכות קובץ השמע המבוקש
                האיכות של קובץ שמע עם הנתונים שציינת היא מצוינת ומושלמת למטרת שמיעה דרך הטלפון (כגון מרכזיות, נתבי שיחות, או הודעות קוליות), אך היא תיחשב לנמוכה מאוד עבור האזנה למוזיקה.

                הנה פירוט של משמעות הנתונים בהקשר של טלפוניה:

                שיעור דגימה (8000 הרץ): זהו התקן הקלאסי והסטנדרטי בעולם הטלפוניה (נקרא גם Narrowband). הוא מכסה במדויק את טווח התדרים של הדיבור האנושי. הקול יישמע ברור ומובן לחלוטין, בדיוק כמו ששומעים בשיחת טלפון קווית רגילה.

                קצב דגימה (16 ביט): נתון זה נחשב לאיכותי מאוד. בעוד שמערכות טלפוניה בסיסיות וישנות מסתפקות לעיתים ב-8 ביט (כמו בקידוד A-law או µ-law), שימוש ב-16 ביט מבטיח שמע נקי לחלוטין מרעשי רקע דיגיטליים (רעשי קוונטיזציה). הקול יישמע חלק וצלול.

                מונו / סטריאו (מונו): מתאים לחלוטין לצרכים אלו. בשמיעה דרך אפרכסת או רמקול של טלפון אין כל משמעות לסטריאו. בחירה במונו חוסכת חצי ממשקל הקובץ ללא שום פגיעה בחוויית השמיעה.

                סוג הקובץ (WAV Windows PCM): מכיוון שזהו קובץ שמע מקור שאינו דחוס (Lossless), לא יהיו בו עיוותים שנוצרים לעיתים בפורמטים מכווצים (כמו MP3). בנוסף, זהו הפורמט הנתמך והקריא ביותר על ידי כמעט כל מערכות הטלפוניה והמרכזיות (IVR / PBX).

                בשורה התחתונה: אם המטרה היא להשמיע דיבור או קריינות דרך מערכת טלפונית, בחרת בנתונים האידיאליים המהווים את הסטנדרט המקובל בתעשייה לאיכות טובה לצד קובץ קל ומהיר לעיבוד.

                למוזיקה איך הוא ?

                עבור השמעת מוזיקה, האיכות של קובץ כזה תהיה נמוכה מאוד. זה יישמע בדיוק כמו "מוזיקת המתנה" בטלפון או שידור של רדיו ישן.

                הנה הסיבות הטכניות לכך:

                שיעור דגימה נמוך (8000 הרץ): זהו החיסרון המשמעותי ביותר. לפי חוקי האקוסטיקה (משפט נייקוויסט), תדר דגימה של 8000 הרץ מסוגל להשמיע רק צלילים המגיעים עד לתדר של 4000 הרץ (4kHz). מכיוון שהאוזן האנושית מסוגלת לשמוע עד כ-20,000 הרץ, כל הצלילים הגבוהים במוזיקה (מצלתיים, תדרים גבוהים של גיטרות או פסנתר, וה"ברק" הכללי של הסאונד) פשוט נחתכים ונעלמים. התוצאה היא סאונד עמום ו"חנוק".

                היעדר תחושת מרחב (מונו): מוזיקה מוקלטת ומעובדת כמעט תמיד בסטריאו, כדי ליצור הפרדה בין הכלים השונים (למשל, פסנתר בצד ימין וגיטרה בשמאל) ותחושת נפח. ערוץ מונו משטח את כל הכלים לערוץ בודד ומוחק את חוויית המרחב של השיר.

                קצב דגימה (16 ביט): הנתון הזה דווקא מעולה (זהו הסטנדרט של תקליטורי CD ומספק טווח דינמי מצוין), אך הוא אינו יכול לפצות על תדר הדגימה הנמוך או על אובדן הסטריאו.

                לסיכום:
                פורמט זה נועד אך ורק להעברת דיבור בצורה חסכונית במערכות טלפוניה. אם המטרה היא שמירה או השמעה של מוזיקה באיכות טובה, הסטנדרט הבסיסי המקובל הוא שיעור דגימה של 44100 הרץ (44.1kHz), בקצב של 16 ביט, ובתצורת סטריאו.

                תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0

                שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.

                נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.

                בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗

                הרשמה התחברות
                • פוסט ראשון
                  פוסט אחרון