חוסר התמצאות של משתמשים חדשים
-
הבעיה: משתמשים חדשים רבים נכנסים ל'שאלות ועזרה הדדית' ושואלים איך עושים משהו שהרבה פעמים לא קיים.
התוצאות:
א. הדבר גורם להרחקת משתמשים חדשים מהפורום, בגלל חוסר ההתמצאות שלהם באפשרויות הקיימות, מה שגורם לנו להפסיד את התועלת שיכלנו להפיק מהם.
ב. המשתמשים הוותיקים עונים תשובות 'מגומגמות', בניסיון להסביר, מה שגורם לבלבול וחוסר אונים.
ג. כשמשתמשים שואלים איך עושים משהו שלא קיים, במקרה שאם הם היו כותבים את הרעיון הם יוכלו לצבור מוניטין רב, מה שלא קורה ב'שאלות ועזרה הדדית', שם המוניטין מתקבלים רק על התשובות, ולא משנה כמה הרעיון שלהם יכול להביא תועלת אם יפתחו אותו.
ד. המשתמשים החדשים 'נתקעים' ולא מקבלים מוניטין גם כשהם זכאים לקבל אותם ביושר.
ה. משתמשים וותיקים עלולים לנצל את הרעיונות של החדשים ולכתוב אותם ב'בקשות לפיתוח'.הפתרון: לכתוב להם שהרעיון לא קיים וכדי להם לכתוב אותו ב'בקשות לפיתוח.
-
@המוקד-החרדי-0 אמר בחוסר התמצאות:
יש בעיה גדולה, שלפיה משתמשים חדשים רבים נכנסים ל'שאלות ועזרה הדדית' ושואלים איך עושים משהו שהרבה פעמים לא קיים. הפתרון שיכתבו להם במקרה שמה ששאלו לא קיים, שהוא לא קיים ושיכתבו בבקשות לפיתוח. בברכה המוקד החרדי 0.
לעניות דעתי הקלושה, כאשר הם שואלים משהו ממוקד שבאמת לא קיים אז הם מקבלים את התשובה שזה לא קיים, רק מה:
א] פעמים רבים הם שואלים שאלות מורכבות וחושבים שבהגדרה אחת יוכלו לעשות להם את זה, [לדוגמא: אני מנהל... אני צריך קו שבשלוחה 1 עוברים לנציג אנושי של שמונה נציגים, בשלוחה 2 משאירים הודעה למנהל, והמנהל יוכל לשמוע את ההודעות ואם ירצה שיעביר למאזינים, ועוד שלוחה שהוא עושה צינתוקים לכולם או רק לחלק מהם, וגם יוכל להקליט לציבור הודעות, דוגמא טובה ??,] וכאשר עובר זמן ואין מי שיהיה לו זמן וכוח להביא להם עשרות הגדרות, הם כבר מבינים שאין כזה דבר וחושבים שזה צריך פיתוח.
ב] לפעמים הם כותבים בכלל דברים שאינם מובנים, [לדוגמא: אני מנהל... נהיה לי בעיה שבצינתוקים אז הנרשמים שמקבלים צינתוק לא היה אפשרי להוציא צינתוק וגם ההודעה לא שמעו בשלוחה וההקלטה לא נשמרה, דוגמא נכונה ?? אם אתה חושב שלא אז תחפש את מאות השאלות האלו..] וגם אז כאשר אין מי שיהיה לו זמן להתמודד עם מילים שבורים והסברים משוללי הבנה, אז הם כבר חושבים שזה לא קיים ומבקשים פיתוח.
אין בעייה מצדי שיכניסו מייד כל השאלות שלהם אל בקשות לפיתוח, אך לדעתי לא זה הפיתרון, וזה גם מרגיז אנשים לראות שאלות כאלו בבקשות לפיתוח. הפיתרון הנכון, שכל המשתמשים החדשים ישקיעו למקד שאלותיהם בשאלות ברורות וממוקדות, ואז יקבלו תשובות ברורות אם קיים דבר כזה או לא, או לחילופין יופנו אל המקור בו מדובר על כך. מקווה שהובנתי. [ומקווה שיש בכלל צורך בדיבורים שלי.]
בברכה. -
@בסייעתא-דשמיא-0 אמר: אין בעיה מצדי שיכניסו מיד כל השאלות שלהם אל בקשות לפיתוח, אך לדעתי לא זה הפתרון, וזה גם מרגיז אנשים לראות שאלות כאלו בבקשות לפיתוח.
בסייעתא דשמיא, לא הבנת, אני התכוונתי שלאחר שהשאלה על משהו שכתבו, אינו קיים, המשתמשים החדשים יכתבו ב'בקשות לפיתוח' את הרעיון בצורת בקשה לפיתוח. לדוגמא: ראובן כתב בפורום איך עושים בימות שרותי קמפיינים במייל. בוא נאמר שכתבתי לא שלא אפשר וכדי שיכתוב בבקשות לפיתוח וראובן כתב ב'בקשות לפיתוח': שימות המשיח יפתחו שרותי קמפיינים במייל.
רוצה דוגמא לבעיה שכתבתי? בבקשה, תיראה את
הפוסט הזה ותבין. -
@המוקד-החרדי-0 אמר בחוסר התמצאות של משתמשים חדשים:
@בסייעתא-דשמיא-0 אמר: אין בעייה מצדי שיכניסו מייד כל השאלות שלהם אל בקשות לפיתוח, אך לדעתי לא זה הפיתרון, וזה גם מרגיז אנשים לראות שאלות כאלו בבקשות לפיתוח.
בסייעתא דשמיא, לא הבנת, אני התכוונתי שלאחר שהשאלה על משהו שכתבו, אנו קיים, המשתמשים החדשים יכתבו ב'בקשות לפיתוח' את הרעיון בצורת בקשה לפיתוח. לדוגמא: ראובן כתב בפורום איך עושים בימות שרותי קמפיינים במייל. בוא נאמר שכתבתי לא שלא אפשר לכדי שיכתוב בבקשות לפיתוח וראובן כתב ב'בקשות לפיתוח': שימות יפתחו שרותי קמפיינים במייל.
רוצה דוגמא לבעיה שכתבתי? בבקשה, תיראה את
הפוסט הזה ותבין.אהה, בקיצור ערכת את הפוסט הראשון שלך כאן, ואתה מדבר כבר דברים חדשים וברורים.
גם אני מצטרף..
בברכה.