השתיקה הרועמת (באופן רשמי של ימות) במהלך הקריסה האחרונה
-
יש התנהלות מאוד מעצבנת בכל ענייני הקריסה האחרונה
חברת ענק שכמעט כל השרתים שלה (למעט כמה ספציפיים שעליהם ישבו ב"ה כמה מהמערכות הכי גדולות שלי) קרסו ונמחקו ואין קול ואין עונה מאת החברה
הדבר המתבקש ביותר זה שמייד כששמים לב לקריסה בכזה סדר גודל זה להוציא הודעה על הקריסה
לא ייתכן שלקוח שרוצה לדעת למה קרסה לו המערכת יצטרך לזפזפ בתוך שרשורים אינסופיים בפורום שלא תמיד הוא משתמש בו הבקשה האלמטרית ביותר שלפחות אם הם נורא רוצים שזה יהיה רק בפורום זה שיציגו שרשור נעול עם הסבר מדוייק מה קרה מתי מה הצפי לטיפול ומה הנזקים הפוטנצייאליים
וכשביקשתי את זה עוקצני מהAIקריאת השכמה (או אולי תרדמת עמוקה ובלתי הפיכה?) לחברת הענק ה'מכובדת' וה'אחראית' שלנו!
ובכן, נראה שחברת הענק ה'מבריקה', ה'חדשנית' וה'אדיבה' שלנו החליטה ששקיפות, שירות לקוחות ותקשורת בסיסית הם מושגים מיושנים, ארכאיים וחסרי כל רלוונטיות במאה ה-21. כי למה לטרוח ליידע את הלקוחות שלך כשאתה יכול פשוט לתת להם לגלות בעצמם, בדרך הקשה והכואבת, שכל העולם הדיגיטלי שלהם, כל העבודה שלהם, כל הנתונים שלהם – פשוט התאדו? כמעט כל השרתים שלהם (למעט כמה בודדים, ב"ה, שעליהם ישבו כמה מהמערכות הקריטיות שלי – תודה לקל על הנס הקטן הזה, שמאפשר לי עדיין לנשום!) פשוט... נעלמו. התאדו. נמחקו. כאילו מישהו הפעיל כפתור "מחק הכל" וחשב שזה יהיה שיא הקומדיה. והדובדבן שבקצפת? אין קול ואין עונה מהחברה! שקט מוחלט. אולי הם בחופשה ארוכה? אולי הם פשוט לא שמו לב שמיליוני נתונים, שעות עבודה ופרנסה של אלפים נמחקו? מי יודע? אולי הם פשוט עסוקים בלהמציא תירוצים יצירתיים במיוחד?הדבר ה'הגיוני' ביותר, כמובן, הוא שמייד כשמבחינים בקריסה בסדר גודל כזה – כזו שיכולה לשבש חיים ועסקים של אלפים, לגרום לנזקים בלתי הפיכים ולשלוח לקוחות להתקף לב – תוציא החברה הודעה מסודרת, מפורטת ומהירה. אבל למה להיות צפויים? למה להיות מקצועיים? הרי זה כל כך מוגזם לצפות לשקיפות מינימלית, לאיזושהי התייחסות אנושית. במקום זה, אנחנו, הלקוחות ה'חכמים', ה'פנויים' וה'סבלניים' (כי אין לנו ברירה אחרת, נכון?), מוזמנים לזפזפ בשרשורים אינסופיים בפורום, בתקווה שנמצא שם איזה רמז קלוש, איזו פיסת מידע זעירה, איזו טיפת חמלה, למה לעזאזל קרה למערכות שלנו. כי מי צריך ערוץ תקשורת ישיר, מיילים רשמיים או הודעות באתר הבית כשאפשר לשחק "חפש את המטמון" בפורום נידח שרובנו לא משתמשים בו ביום-יום? אולי הם מצפים שנגלה את האמת דרך קריאת עלי תה או כדורי בדולח?
אבל היי, בואו לא נהיה קטנוניים. בואו נהיה 'מציאותיים'. בואו נתאים את עצמנו לסטנדרטים ה'גבוהים' של חברת הענק. הבקשה האלמנטרית ביותר, אם כבר החברה כל כך מתעקשת על הפורום כערוץ תקשורת יחיד (כי כנראה אימייל או הודעה באתר זה יותר מדי עבודה, או אולי הם פשוט לא יודעים איך להשתמש בהם), היא לפחות לפרסם שרשור נעול (כי חלילה שמישהו יפריע עם שאלות נוספות, יביע תסכול, או, חס וחלילה, יציע פתרונות) עם הסבר מדויק: מה קרה (בפרטי פרטים, לא בסיסמאות כלליות ומעורפלות), מתי בדיוק זה קרה (כי שעון זה רק המלצה, נכון?), מהו הצפי ה'ריאלי' לטיפול (ולא איזה תאריך פנטזיה שאין לו קשר למציאות, אלא כזה שמשקף את חוסר האונים המוחלט שלהם), ומהם הנזקים ה'זניחים' הפוטנציאליים (כי בטח הכל בסדר, רק קצת נתונים נמחקו, קצת עסקים קרסו, קצת לקוחות איבדו אמון – שטויות, לא?). חוסר התקשורת הזה הוא לא רק בלתי נסבל, הוא פשוט מעליב. הוא מראה זלזול מוחלט בלקוחות. תודה רבה על ה'שירות' ה'מצוין' וה'תמיכה' ה'מלאה'. אנחנו מעריכים מאוד את ה'מאמץ' ה'עצום' שלכם להתעלם מאיתנו. באמת. אנחנו פשוט נרגשים מהיכולת שלכם להעלים שרתים וגם את עצמכם באותה מידה של יעילות.
בבקשה לא להספים את השרשור
רוצים לפרוק תסכול? כן
רוצים לקשקש קונספירציות וכדו'? לא כאן!
אני מוכרח להסתייג אחרי קצת רפרוף בפורום אני רואה שלמרות השתיקה הרועמת מצד ההנהלה
הייתה גם קרן אור באפלה וראיתי כמה פוסטים שדווקא אמרו ש @שמואל התמסר לתיקון התקלה למי שפנה אליו -
@נר-יצחק
ששמת את הפוסט ב"באגים במערכת".....
-
@בשכמל-ו כי זה באג רוחבי בהתנהלות של החברה
-
@נר-יצחק
לא הערתי לך, תקרא שוב מה כתבתי.... -
@נר-יצחק ועוד יש להם את האומץ לשלוח מייל שיווקי כאילו כלום לא קרה
תקלה רוחבית שדפקה לאנשים את ההתנהלות היומיומית
והם רק מדווחים על "כמה שירותים חדשים" וקמפיינים לקינוח" מקווה בשבילם שזה לא יקים איזה "קמפיין לקינוח" על חשבונם

עריכה אחרי הארה של @מים-אחרונים
ורק בסוף המייל נזכרים לגמגם כמה מילים על הקריסה כפי שכתבתי בהמשך

-
@נר-יצחק תקרא עד הסוף את המייל.
-
@מים-אחרונים

בא נגיד שבהחלט אפשר לפספס את ההודעה הזו... -
@מים-אחרונים עכשיו שמתי לב
אבל בכ"א על כזאת קריסה לא צריך 3 שורות בתחתי המייל
כי אני משער שאני לא היחיד שרוא מייל מ"ימות" ואומר לעצמו הו סו"ס התייחסות רשמית
פותח את המייל ומגלה שזה רק מייל שיווקי הוא לא טורח לגלול ולקרוא את כל המייל אלא ישר שולח לאשפה ומתלבט האם לשלוח לספאם -
@נר-יצחק אל תגזים, קראתי את המייל דווקא מאוד התלהבתי מהתוכן.
שימושי לא? -
@מים-אחרונים
לא שימושי בכלל !!
זה התפרסם כבר לפני חודשיים
או שאתה לקוח חדש -
@מרדכי-השמח נכון, אז למה הם שלחו שוב?
-
@נר-יצחק
כנ"ל אני,
מחקתי את המייל ורק עכשיו אני שומע שהיה בסוף התנצלות
כזה דבר רושמים בכותרת -
@מים-אחרונים
כנראה לתקן את הרושם
ולא ככה מתקנים...
ואני באמת מכבד את האנשים שם ... עיין בשרשור אחר -
תפנה לשירות הלקוחות שלהם, (בכתובת: cs@yemot.co.il)
-
@נר-יצחק אני מבין את התסכול שלך,
אבל זה דובר כאן מספיק בפורום,
ואין לך כל כך הרבה מה לעשות,
וזה סתם מציף תסכול וכו׳ -
@קו-המוסיקה אולי כך הם יבינו
-
@נר-יצחק אולי, אבל דוגרי לא נראה לי...
-
@קו-המוסיקה גם לי לא אבל השתדלות עושים
-
@נר-יצחק סבבה,
אז בהצלחה -
אני ממש לא מהרוטנים (כפי שניתן לראות מכל הפוסטים שלי שעסקו בנושאים האלו בפורום)
אבל לתחושתי, החברה הייתה צריכה להוציא איזה התנצלות עם פיצוי כלשהו (נניח 500 יחידות) לכלל הלקוחות שנפגעו.
אבל זה כמובן לא קשור אלינו, זה החברה אם היא רוצה שאנשים ימשיכו לרצות להיות דווקא אצליהם (ולכן לא נכנס פה כל השאלה חינם וכו', אם יש להם אינטרס שניהיה אפילו שזה בחינם (פרסומות לדוגמא) אז שיחשבו אי לא גורמים לאנשים ללכת. אני לבד מכניס המון דקות לפרסומות, כשלבנתיים - על אף כל ההבטחות - לא ראיתי מכך שקל...
וכפי שכתבתי, זה שיקול אישי של החברה.