מודול ניתוב שיחות לפי תור
-
ב"ה
מודול ניתוב שיחות לפי תור
הגדרות המודול הינן בדומה להגדרות הקיימות במודול תור הוותיק (type=queue) אבל הוא מבוסס טכנולוגיה שונה.המודול כרגע רץ בצורה ניסיונית ולכן אין בו עלות יחידות על שיחות למספרים ישראליים עד להודעה חדשה
שימו לב שאת ההגדרות של המודול מנהלים ב2 קבצים שונים
1. ext.iniהגדרות שקשורות לאיך להפעיל או איך להתנהג אחרי סיום התור 2. queue.iniרשימת הנציגים וכן הגדרות שקשורות לתור עצמו בתחילת כל פוסט צויין באיזה קובץ יש להגדיר את ההגדרות שנכתבו באותו פוסט, אלא אם כן צויין על הגדרה מסויימת שהיא שייכת לקובץ השני כמו"כ ההגדרה צוינה ב
הבלטה כזו, ולא כרגיל
קישורים לתוספים שניתנים להגדרה בכל מודול
רשימת כל ההגדרות שניתנות להטמעה בכל מודול
הגדרות זיהוי בכניסה לשלוחה
הסבר על הודעת ברוכים הבאים (הודעה ראשונה בשלוחה)
הרשאות כניסה לשלוחה
-
-
הנציגים בתור

הגדרות בקובץ
queue.iniיש לרשום את מספרי הנציגים כאשר כל מספר בשורה חדשה
לדוגמה0773137770 0772222770
חיוג ישיר לשלוחת SIP
יש אפשרות לחייג ישר לחשבון SIP
על מנת לחייג לחשבון SIP - בשרת תומך (כיום זה נתמך רק ב-ymta) - יש להוסיף את שם המשתמש של חשבון הסיפ תוך כדי ציון שלSIP-(אותיות גדולות) בהתחלה והחלפה של=לחשבון משנה במערכת ב-להלן כמה דוגמאות:הכוונה בהחלפה של
=ל-היא שהרי חשבון SIP משנה של מערכת מקבל את המספר של המערכת בתוספת=ומספר החשבון, למשל:
הכוונה היא להחליף את=כאשר מכניסים לחיוג ב-.;לחיוג לחשבון סיפ מספר 3 של מערכת 0773137770 SIP-0773137770-3 ;לחיוג לחשבון סיפ הראשי של מערכת 0773137770 SIP-0773137770 ;לחיוג לחשבון סיפ מספר 4 של מערכת 0773137770 SIP-0773137770-4
שימו לב! על מנת למנוע ניצול לרעה, כמות הנציגים המקסימלית המותרת היא 40 נציגים, במידת הצורך ניתן לפנות לשירות לקוחות על מנת להגדיל את מספר הנציגים המותר.
-
הגדרות זיהוי יוצא

הגדרות בקובץ
ext.iniהגדרות אלה משפיעות על הזיהוי היוצא כפי שמופיע לנציג על הצג
הדגשים: לא ניתן לצאת עם זיהוי חו"ל בישראל
לכן הקפידו להגדיר בזיהוי היוצא מספר ישראלי
במידה ומנסים לשדר מספר שאינו ישראלי - המערכת תעדכן את המספר הישראלי של המערכת שלכםלחו"ל ניתן לצאת עם זיהוי מקומי או זיהוי ישראלי ללא הגבלה
ברירת מחדל מצלצל עם זיהוי של טלפון הלקוח. במידה ורוצים שיופיע זיהוי המספר המערכת הראשי:
queue_caller_id=customer_didבמידה שרוצים שיופיע המספר מערכת אליו חייג הלקוח, יש להגדיר:
queue_caller_id=real_didבמידה שרוצים שיופיע מספר משוייך אחר יש להגדיר את המספר:
queue_caller_id=0773137770במידה שהזיהוי לא מאושר זה יצא עם זיהוי הטלפון של הלקוח.
זיהוי מיוחד לפי מספר ספציפי או לפי נציג ספציפי
ניתן להגדיר שאם מספר מסויים מתקשר לתור יופיע אצל הנציגים מספר מיוחד, או שבנציג מסויים יופיע מספר אחר לא משנה מי מתקשר.ההגדרות לזה נמצאות בקובץ
QueueCallerIds.iniבשלוחה של התור.על מנת להגדיר שאם מספר 0521234567 יתקשר לתור אצל כל הנציגים יופיע זיהוי 0771234567 יש להכניס בקובץ שורה:
P-0521234567=0771234567על מנת להגדיר שנציג עם מספר 0521654321 תמיד יראה על הצג את זיהוי 0771654321 לא משנה מי מתקשר יש להכניס בקובץ שורה:
M-0521654321=0771654321- במקרה של נציג SIP יש להכניס את המספר של הנציג בדיוק כמו בקובץ תורים.
- במקרה של סתירה בין המופיע בהגדרות למספר המחייג, להגדרות עבור הנציג - ההגדרות עבור הנציג גוברות.
- הזיהוי היוצא ישתנה בכפוף לזה שהוא קיים כמאושר/זיהוי משנה במערכת + הוא מספר ישראלי תקין.
- ההגדרה של הוספת ספרות בסוף המספר תיהיה על גבי המספר הספיציפי שיהיה בסופו של בדיקות.
הוספת ספרות לזיהוי בסוף המספר
בעבר, היה אפשרות להוסיף את הספרה "1" בתחילת המספר לזהות שהשיחה מועבר מהמערכת
לאור שינוי רגולטורי, נמצא פתרון אחר - הוספת ספרות בסוף המספרqueue_your_id_add=123456המערכת תומכת בהוספת של עד 6 ספרות,
בדוגמא המערכת תוסיף לאחר הזיהוי שהגדרתם - את הספרות123456 -
הודעות במהלך ההמתנה בתור

הגדרות בקובץ
queue.ini
מיקום השיחה בתור
האם להודיע על מיקומך בתור
ברירת מחדל משמיע, אם ברצונכם להגדיר שלא ישמיע יש להגדירannounce-position=noאם רוצים שישמיע רק למי שנמצא עד מיקום מסויים או ממיקום מסויים יש להגדיר קודם כל את הגבול
announce-position-limit=5לאחמ"כ יש להגדיר האם להשמיע רק למי שהמיקום שלו יותר מהגבול, לדוגמא אם הגבול הוא 5 אז תודיע החל מהשישי את ההודעות של המיקום
announce-position=moreאם רוצים שרק מי שהמיקום שלו נמוך מהגבול אם ההגבלה היא 5 אז תודיע רק ל5 הראשונים בתור את המיקום שלהם וכל אלו שממתינים ומיקומם גבוה לא ישמעו את המיקום
announce-position=limitכל כמה זמן להשמיע על מיקומך בתור ברירת מחדל משמיע כל 60 שניות ניתן לשנות
announce-frequency=90בדוגמא כאן משמיע כל 90 שניות אם מוגדר 0 אז לא משמיע בכלל.
הערה: אם הגדרתם זמן בערך
=min-announce-frequencyאז הוא לא יתחשב בערך הנוכחי
זמן המתנה משוער
השמעת זמן ההמתנה המשוער
ברירת מחדל לא משמיע (לפעמים הזמן לא מדוייק כדאי לשקול האם לשים או לא) אם רוצים שישמיע בכל פעם שמשמיע את המיקום בתור יש להגדירannounce-holdtime=yesבכל פעם שמשמיע "מיקומך בתור" משמיע גם "זמן ההמתנה המשוער"
אם רוצים שישמיע רק בפעם הראשונה שנכנס לתור יש להגדיר
announce-holdtime=onceבאם זמן ההמתנה נמוך מ1 דקה המערכת בכל מקרה לא תשמיע את זמן ההמתנה המשוער
האם להשמיע בזמן ההמתנה המשוער גם שניות ולכמה זמן לעגל את השניות בזמן ההמתנה המשוער
אם מוגדר 0 אז ישמיע רק את הדקותannounce-round-seconds=0, 5, 10, 15, 20, 30.אם ברצונכם להגדיר זמן מינימלי שצריך לעבור עבור בין הודעות של מיקום / זמן ההמתנה
min-announce-frequency=50זה גורם שהמתקשר לא ישמע הודעה אחת אחרי השניה ללא הפסקה, במידה ויש הודעות ארוכות
הערך הזה מבטל את ערךannounce-frequency
הודעה תקופתית
ברירת מחדל משמיע הודעה תקופתית כל 60 שניות
נוסח ההודעהM2780"נציגנו עוסקים כרגע בפניות קודמות אנא המתן ותענה לפי התור" (ניתן כמובן להחליף את ההקלטה)
ניתן להגדיר שישמיע אחרי זמן אחר לדוגמאperiodic-announce-frequency=90בדוגמא ישמיע את ההודעה - כל 90 שניות (כל דקה וחצי) אם ברצונכם לבטל את השמעת ההודעה לגמרי הגדירו
periodic-announce-frequency=0כלומר להשמיע כל 0 שניות - דהיינו לא להשמיע
הגדרה זו מתחשבנת מתחילת ההודעה אם תרצו שהמערכת תחשב את הזמן שבין ההודעות בלי לכלול את הזמן של ההודעה עצמה הגדירו
relative-periodic-announce=yes -
אסטרטגיות חיוג

הגדרות בקובץ
queue.ini
אסטרטגיות החיוג הן הליבה של מודול תור וההגדרות הקשורות להן משפיעות באופן ישיר על כל הצורה שבה התור מנוהל.
ברירת המחדל של ההגדרות הותאמו ל90% מהמקרים, ולכן מי שצריך תור פשוט - מומלץ בחום שלא לשנות את ההגדרות שקשורות לאסטרטגייה אלא להשתמש במה שמגיע כברירת מחדל
מי נחשב לנציג פנוי שאפשר לשלוח אליו שיחה
כברירת מחדל, נציג שנמצא במהלך שיחה עם לקוח נחשב "תפוס" והמערכת גורעת אותו מרשימת היעדים לחיוג.
ניתן להגדיר שהמערכת תחייג גם לנציג שנמצא בשיחה עם לקוח, כך שהשיחה תופיע אצלו כ"שיחה ממתינה"
ההגדרה היאringuse=yes
באיזה סדר לחייג לנציגים ברשימה
כברירת מחדל, המערכת מחייגת לכל הנציגים בו זמנית והשיחה מנותבת למי שעונה ראשון מביניהם.
אסטרטגייה זו נקראת "ringall" והיא כאמור ברירת המחדל (strategy=ringall).ניתן להגדיר שהמערכת תחייג רק לנציג אחד בכל פעם לפי סדר מסוים, ואם הוא לא עונה המערכת תעבור לנציג הבא ברשימה ותחייג אליו, ואם הוא לא עונה המערכת עוברת לנציג הבא, וכך הלאה עד שמסתיימת כל הרשימה של הנציגים ואז הסבב מתחיל מחדש.
הסדר של החיוג אל הנציגים מושפע מ-2 הגדרות
- סדר הנציגים שהוכנסו לקובץ
queue.ini - האסטרטגייה שנבחרה
לצורך ההסבר, ניקח את הדוגמה הבאה
0772222770 /// פלוני 0773137770 /// אלמוני 0533137770 /// ישראלכפי שניתן לראות, פלוני הוא הנציג הראשון, אלמוני הוא השני וישראל הוא השלישי.
חיוג לפי סדר הרשימה באופן קבוע
כדי שהמערכת תחייג לפי סדר הרשימה באופן קבוע יש להגדירstrategy=linearאסטרטגיות נוספות
כהמשך לסוג הקודם, ניתן להגדיר שהמערכת "תזכור" משיחות קודמות לאיזה נציג הכי כדאי להעביר את השיחות ותבחר להתחיל ממנו את סבב החיוג (ולהמשיך הלאה לפי הסדר ברשימה)
אסטרטגיית מעגל התחלות
ההגדרה היאstrategy=roundrobinאסטרטגייה זו בוחרת כל פעם להתחיל את החיוג מהנציג שבפעם הקודמת היה מקום שני.
בדוגמה שלנו- בפעם הראשונה הסדר יהיה: פלוני, אלמוני, ישראל.
- בפעם השניה הסדר יהיה: אלמוני, ישראל, פלוני.
- בפעם השלישית הסדר יהיה: ישראל, פלוני, אלמוני.
אסטרטגיה מעגל שיחות נענות
ההגדרה היאstrategy=rrmemoryלדוגמא אם השיחה הראשונה צלצלה לפלוני ולא נענתה ואז צלצלה לאלמוני וכן נענתה
אז בפעם הבאה המערכת תצלצל לנציג הבא מהנענות כלומר תתחיל עם ישראלשיתחיל דווקא את הנציגים שחייגו אליהם הכי פחות שיחות לאחרונה
ההגדרה היאstrategy=leastrecentשיתחיל דווקא עם הנציגים שענו הכי פחות שיחות לאחרונה
ההגדרה היאstrategy=fewestcallsרנדומלי כך שכל פעם יחייג למשהו שונה מהרשימה
ההגדרה היאstrategy=random - סדר הנציגים שהוכנסו לקובץ
-
מוזיקה בהמתנה

הגדרות בקובץ
queue.iniברירת מחדל:
musicclass=defaultניתן להגדיר מוזיקה שונה.
ההגדרה היאmusicclass=שם המוזיקה שלכםלמידע נוסף אודות מוזיקה בהמתנה ראה כאן
-
הועבר מ ניהול ע"י E eliyahu