האם המערכות של ימות המשיח מאובטח/סודי - הזהרו!
-
תיעוד שיחה עם קופת השכונה שעשו מגבית לפורים.
אני: רציתי לתרום עם כרטיס אשראי
קופה: מה מספר האשראי
אני: לא רוצה לתת אשראי בטלפון אני רוצה לתרום בדרך מאובטחת, יש אפשרות?
קופה: כן! אני מעביר אותך למערכת ושם תתרום באשראי בצורה מאובטחתאכן תרמתי דרך המערכת!
אחרי כמה דקות מתקשרים אלי
קופה: נכון שמספר האשראי שלך זה XXXXX
אני: איך אתה יודע?
קופה: במודול תור יש אפשרות - להקיש #* ובמקרה כזה, הנציג יתחבר לשיחה של הלקוח ללא שינוי בשיחה של הלקוח.
ואז כשהמערכת חוזרת על פרטי האשראי בכדי לאשר, שמעתי את המספרים של האשראי!סיפור שני:
אני: רציתי לברר בקשר לתרומה האם האשראי עבר בהצלחה
קופה: חיובי אשראי לא קשור אלי זה קשור לשמעון, אני מעביר אותך לשמעון
(דרך אגב: שמעון הוא אבא שלי הוא עובד שם בקופה)
אני: שלום אבא מה נשמע? רציתי לברר.... (והשיחה נמשכה בדברים משפחתיים ואפילו בדברים סודיים ביותר)אחרי כמה דקות מתקשרים אלי
קופה: שמעתי שאתה מדבר עם אבא שלך ש.......
אני: איך שמעת מה דיברתי עם אבא שלי
קופה: במודול תור יש אפשרות - להקיש #* ובמקרה כזה, הנציג יתחבר לשיחה של הלקוח ללא שינוי בשיחה של הלקוח.
ואז שמעתי את כל השיחה עם אבא שלך!יש לציין שסיפורים אלו עדיין לא קרה (אצלי), אבל חכם עיניו בראשו ולא צריך לחכות שזה יקרה!
זה מאוד טוב שנציג יכול להתחבר לשיחה עם הלקוח, אבל צריך שיהיה לפני כן הודעה אצל הלקוח בכדי לאשר לנציג להתחבר לשיחה.
-
@אברהם-מנס כתב בהאם המערכות של ימות המשיח מאובטח/סודי - הזהרו!:
תיעוד שיחה עם קופת השכונה שעשו מגבית לפורים.
אני: רציתי לתרום עם כרטיס אשראי
קופה: מה מספר האשראי
אני: לא רוצה לתת אשראי בטלפון אני רוצה לתרום בדרך מאובטחת, יש אפשרות?
קופה: כן! אני מעביר אותך למערכת ושם תתרום באשראי בצורה מאובטחתאכן תרמתי דרך המערכת!
אחרי כמה דקות מתקשרים אלי
קופה: נכון שמספר האשראי שלך זה XXXXX
אני: איך אתה יודע?
קופה: במודול תור יש אפשרות - להקיש #* (סולמית כוכבית) ובמקרה כזה, הנציג יתחבר לשיחה של הלקוח ללא שינוי בשיחה של הלקוח.סיפור שני:
אני: רציתי לברר בקשר לתרומה האם האשראי עבר בהצלחה
קופה: חיובי אשראי לא קשור אלי זה קשור לשמעון, אני מעביר אותך לשמעון
(דרך אגב: שמעון הוא אבא שלי הוא עובד שם בקופה)
אני: שלום אבא מה נשמע? רציתי לברר.... (והשיחה נמשכה בדברים משפחתיים ואפילו בדברים סודיים ביותר)אחרי כמה דקות מתקשרים אלי
קופה: שמעתי שאתה מדבר עם אבא שלך ש.......
אני: איך שמעת מה דיברתי עם אבא שלי
קופה: במודול תור יש אפשרות - להקיש #* (סולמית כוכבית) ובמקרה כזה, הנציג יתחבר לשיחה של הלקוח ללא שינוי בשיחה של הלקוח.יש לציין שסיפורים אלו עדיין לא קרה (אצלי), אבל חכם עיניו בראשו ולא צריך לחכות שזה יקרה!
מה הקשר לימות המשיח?
כלומר, יכולים גם להגדיר "סליקה" עם קבלת נתונים, ואז המספר אשראי נשמר כטקסט רגיל וכו, זה לא קשור לימות המשיח, אלא ל"קופה" שאתה תורם לה
תיזהרו כשאתם מעבירים את המספר אשראי, כי אין לדעת מה יעשו עם זה, ואיך שומרים את זה, זה אזהרה נכונה. -
@MGM-IVR
זה קשור שאפשר להתחבר לשיחה שלך בלי שתדע!
צריך שלפני שנציג מתחבר אליך לשיחה שתשמע איזה הודעה שתצטרך לאשר שיתחבר לשיחה שלך
(אני יערוך את ההודעה להוסיף הסבר זה) -
@אברהם-מנס כתב בהאם המערכות של ימות המשיח מאובטח/סודי - הזהרו!:
@MGM-IVR
זה קשור שאפשר להתחבר לשיחה שלך בלי שתדע!
צריך שלפני שנציג מתחבר אליך לשיחה שתשמע איזה הודעה שתצטרך לאשר שיתחבר לשיחה שלך
(אני יערוך את ההודעה להוסיף הסבר זה)שוב, זה לא קשור לימות, זה קשור להאם אתה סומך על מי שאתה מכניס אליו את הפרטי אשראי,
אם אתה סומך עליו - הוא יבנה את זה בצורה טובה, ואם לא הוא לא.
ימות הם פלטפורמה בלבד, וכעין "צדיקים ילכו בם ופושעים יכשלו בם" -
@MGM-IVR
אבל בנאדם תמים מתקשר ולא יודע שאפשר פשוט להתחבר לשיחה שלו!
הבנתי מה שאתה אומר! ומה יהיה עם הסיפור השני שהוא מתחבר לשיחה שלי עם מישהו אחר?
לא אמרתי שימות אשמים בזה. אבל כל אחד לעצמו צריך לשים לב ולהיזהר, וגם צריך שימות ישמיעו לפני כן בקשת אישור להתחבר לשיחה שלך! -
@אברהם-מנס צודק
-
אף מערכת בעולם שבנויה סטנדרטי [ללא הצפנה מיוחדת] אינה חסינה בפני המנהלים שלה
גם לא קופת חולים ועוד דברים סודיים ואישיים פי כמה
כל השיחות שלך נשמרות ומתעדות בכל מצב [גם אם הנציג לא ילחץ על כוכבית סולמית הוא יכול להוריד מהאתר את ההקלטה ולשמוע כאוות נפשו המסכנה]
וכמו שנאמר
אם מנהלי הקופה צדקה שלך הם אנשים בלתי אמינים ומנצלים את מעמדם לדברים לא מתאימים פשוט אל תשאיר אצלם פרטיםכל עובדי נדרים פלוס/קהילות/ושאר חברות סליקת האשראי יכולים לעקוץ לך מהאשראי כרצונם וכן הלאה
[וגם הרבה מנהלי עמותות שתרמת להם, הן דרך נדרים פלוס והן בדרך אחרת]רוב החברות במשק שומרים טוקן על כל סליקת אשראי שעושים לחיוב מהיר בפעם הבאה ועוד
ברוב החברות יש לכל העובדים גישה לכלל המערכת
והמנהלים סמכים על העובדים ומקווים שלא יהיה שימוש לרעה, וכמובן מטפלים בחמורה במעידות.
וכמו שציינת, אצלי זה לא קרה, וכנראה גם לא יקרה מהר אצל אף אחד, כי תלונה כזאת תגרום לעובד לאבד את עבדתו, ולקופת צדקה כזאת לאבד את תורמיה.