• הרשמה
    • התחברות
    • חיפוש
    • דף הבית
    • אינדקס קישורים
    • פוסטים אחרונים
    • קבלת התראות מהדפדפן
    • משתמשים
    • חיפוש בהגדרות המתקדמות
    • חיפוש גוגל בפורום
    • ניהול המערכת
    • ניהול המערכת - שרת private

    מודול ניתוב שיחות לפי תור

    אזור התעשיה - הגדרות המערכת
    1
    7
    151
    טוען פוסטים נוספים
    • מהישן לחדש
    • מהחדש לישן
    • הכי הרבה הצבעות
    תגובה
    • הגיבו כנושא
    התחברו בכדי לפרסם תגובה
    נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
    • E
      eliyahu ניהול נערך לאחרונה על ידי eliyahu

      ב"ה

      מודול ניתוב שיחות לפי תור
      הגדרות המודול הינן בדומה להגדרות הקיימות במודול תור הוותיק (type=queue) אבל הוא מבוסס טכנולוגיה שונה.

      המודול כרגע רץ בצורה ניסיונית ולכן אין בו עלות יחידות על שיחות למספרים ישראליים עד להודעה חדשה


      שימו לב שאת ההגדרות של המודול מנהלים ב2 קבצים שונים

      1. ext.ini הגדרות שקשורות לאיך להפעיל או איך להתנהג אחרי סיום התור
      2. queue.ini רשימת הנציגים וכן הגדרות שקשורות לתור עצמו

      בתחילת כל פוסט צויין באיזה קובץ יש להגדיר את ההגדרות שנכתבו באותו פוסט, אלא אם כן צויין על הגדרה מסויימת שהיא שייכת לקובץ השני כמו"כ ההגדרה צוינה בהבלטה כזו, ולא כרגיל


      קישורים לתוספים שניתנים להגדרה בכל מודול

      רשימת כל ההגדרות שניתנות להטמעה בכל מודול
      הגדרות זיהוי בכניסה לשלוחה
      הסבר על הודעת ברוכים הבאים (הודעה ראשונה בשלוחה)
      הרשאות כניסה לשלוחה
      תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 1
      • E
        eliyahu ניהול נערך לאחרונה על ידי eliyahu

        הגדרת סוג שלוחה ⬆

        הגדרה בקובץ ext.ini

        type=routing_queue
        
        תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 1
        • E
          eliyahu ניהול נערך לאחרונה על ידי

          הנציגים בתור ⬆

          הגדרות בקובץ queue.ini

          יש לרשום את מספרי הנציגים כאשר כל מספר בשורה חדשה
          לדוגמה

          0773137770
          0772222770
          

          חיוג ישיר לשלוחת SIP

          יש אפשרות לחייג ישר לחשבון SIP
          על מנת לחייג לחשבון SIP - בשרת תומך (כיום זה נתמך רק ב-ymta) - יש להוסיף את שם המשתמש של חשבון הסיפ תוך כדי ציון של SIP- (אותיות גדולות) בהתחלה והחלפה של = לחשבון משנה במערכת ב - להלן כמה דוגמאות:

          הכוונה בהחלפה של = ל - היא שהרי חשבון SIP משנה של מערכת מקבל את המספר של המערכת בתוספת = ומספר החשבון, למשל:

          ffb21fa5-db0d-42e2-9aad-b48a20bc4b8d-image.png
          הכוונה היא להחליף את = כאשר מכניסים לחיוג ב -.

          ;לחיוג לחשבון סיפ מספר 3 של מערכת 0773137770
          SIP-0773137770-3
          
          ;לחיוג לחשבון סיפ הראשי של מערכת 0773137770
          SIP-0773137770
          
          ;לחיוג לחשבון סיפ מספר 4 של מערכת 0773137770
          SIP-0773137770-4
          

          שימו לב! על מנת למנוע ניצול לרעה, כמות הנציגים המקסימלית המותרת היא 40 נציגים, במידת הצורך ניתן לפנות לשירות לקוחות על מנת להגדיל את מספר הנציגים המותר.

          תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 2
          • E
            eliyahu ניהול נערך לאחרונה על ידי eliyahu

            הגדרות זיהוי יוצא ⬆

            הגדרות בקובץ ext.ini

            הגדרות אלה משפיעות על הזיהוי היוצא כפי שמופיע לנציג על הצג

            הדגשים: לא ניתן לצאת עם זיהוי חו"ל בישראל
            לכן הקפידו להגדיר בזיהוי היוצא מספר ישראלי
            במידה ומנסים לשדר מספר שאינו ישראלי - המערכת תעדכן את המספר הישראלי של המערכת שלכם

            לחו"ל ניתן לצאת עם זיהוי מקומי או זיהוי ישראלי ללא הגבלה

            ברירת מחדל מצלצל עם זיהוי של טלפון הלקוח. במידה ורוצים שיופיע זיהוי המספר המערכת הראשי:

            queue_caller_id=customer_did
            

            במידה שרוצים שיופיע המספר מערכת אליו חייג הלקוח, יש להגדיר:

            queue_caller_id=real_did
            

            במידה שרוצים שיופיע מספר משוייך אחר יש להגדיר את המספר:

            queue_caller_id=0773137770
            

            במידה שהזיהוי לא מאושר זה יצא עם זיהוי הטלפון של הלקוח.

            זיהוי מיוחד לפי מספר ספציפי או לפי נציג ספציפי
            ניתן להגדיר שאם מספר מסויים מתקשר לתור יופיע אצל הנציגים מספר מיוחד, או שבנציג מסויים יופיע מספר אחר לא משנה מי מתקשר.

            ההגדרות לזה נמצאות בקובץ QueueCallerIds.ini בשלוחה של התור.

            על מנת להגדיר שאם מספר 0521234567 יתקשר לתור אצל כל הנציגים יופיע זיהוי 0771234567 יש להכניס בקובץ שורה:

            P-0521234567=0771234567
            

            על מנת להגדיר שנציג עם מספר 0521654321 תמיד יראה על הצג את זיהוי 0771654321 לא משנה מי מתקשר יש להכניס בקובץ שורה:

            M-0521654321=0771654321
            
            • במקרה של נציג SIP יש להכניס את המספר של הנציג בדיוק כמו בקובץ תורים.
            • במקרה של סתירה בין המופיע בהגדרות למספר המחייג, להגדרות עבור הנציג - ההגדרות עבור הנציג גוברות.
            • הזיהוי היוצא ישתנה בכפוף לזה שהוא קיים כמאושר/זיהוי משנה במערכת + הוא מספר ישראלי תקין.
            • ההגדרה של הוספת ספרות בסוף המספר תיהיה על גבי המספר הספיציפי שיהיה בסופו של בדיקות.

            הוספת ספרות לזיהוי בסוף המספר
            בעבר, היה אפשרות להוסיף את הספרה "1" בתחילת המספר לזהות שהשיחה מועבר מהמערכת
            לאור שינוי רגולטורי, נמצא פתרון אחר - הוספת ספרות בסוף המספר

            queue_your_id_add=123456
            

            המערכת תומכת בהוספת של עד 6 ספרות,
            בדוגמא המערכת תוסיף לאחר הזיהוי שהגדרתם - את הספרות 123456

            תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 1
            • E
              eliyahu ניהול נערך לאחרונה על ידי

              הודעות במהלך ההמתנה בתור⬆

              הגדרות בקובץ queue.ini


              מיקום השיחה בתור

              האם להודיע על מיקומך בתור
              ברירת מחדל משמיע, אם ברצונכם להגדיר שלא ישמיע יש להגדיר

              announce-position=no
              

              אם רוצים שישמיע רק למי שנמצא עד מיקום מסויים או ממיקום מסויים יש להגדיר קודם כל את הגבול

              announce-position-limit=5
              

              לאחמ"כ יש להגדיר האם להשמיע רק למי שהמיקום שלו יותר מהגבול, לדוגמא אם הגבול הוא 5 אז תודיע החל מהשישי את ההודעות של המיקום

              announce-position=more
              

              אם רוצים שרק מי שהמיקום שלו נמוך מהגבול אם ההגבלה היא 5 אז תודיע רק ל5 הראשונים בתור את המיקום שלהם וכל אלו שממתינים ומיקומם גבוה לא ישמעו את המיקום

              announce-position=limit
              

              כל כמה זמן להשמיע על מיקומך בתור ברירת מחדל משמיע כל 60 שניות ניתן לשנות

              announce-frequency=90
              

              בדוגמא כאן משמיע כל 90 שניות אם מוגדר 0 אז לא משמיע בכלל.

              הערה: אם הגדרתם זמן בערך =min-announce-frequency אז הוא לא יתחשב בערך הנוכחי


              זמן המתנה משוער

              השמעת זמן ההמתנה המשוער
              ברירת מחדל לא משמיע (לפעמים הזמן לא מדוייק כדאי לשקול האם לשים או לא) אם רוצים שישמיע בכל פעם שמשמיע את המיקום בתור יש להגדיר

              announce-holdtime=yes
              

              בכל פעם שמשמיע "מיקומך בתור" משמיע גם "זמן ההמתנה המשוער"

              אם רוצים שישמיע רק בפעם הראשונה שנכנס לתור יש להגדיר

              announce-holdtime=once
              

              באם זמן ההמתנה נמוך מ1 דקה המערכת בכל מקרה לא תשמיע את זמן ההמתנה המשוער

              האם להשמיע בזמן ההמתנה המשוער גם שניות ולכמה זמן לעגל את השניות בזמן ההמתנה המשוער
              אם מוגדר 0 אז ישמיע רק את הדקות

              announce-round-seconds=0, 5, 10, 15, 20, 30.
              

              אם ברצונכם להגדיר זמן מינימלי שצריך לעבור עבור בין הודעות של מיקום / זמן ההמתנה

              min-announce-frequency=50
              

              זה גורם שהמתקשר לא ישמע הודעה אחת אחרי השניה ללא הפסקה, במידה ויש הודעות ארוכות
              הערך הזה מבטל את ערך announce-frequency


              הודעה תקופתית

              ברירת מחדל משמיע הודעה תקופתית כל 60 שניות
              נוסח ההודעה M2780 "נציגנו עוסקים כרגע בפניות קודמות אנא המתן ותענה לפי התור" (ניתן כמובן להחליף את ההקלטה)
              ניתן להגדיר שישמיע אחרי זמן אחר לדוגמא

              periodic-announce-frequency=90
              

              בדוגמא ישמיע את ההודעה - כל 90 שניות (כל דקה וחצי) אם ברצונכם לבטל את השמעת ההודעה לגמרי הגדירו

              periodic-announce-frequency=0
              

              כלומר להשמיע כל 0 שניות - דהיינו לא להשמיע

              הגדרה זו מתחשבנת מתחילת ההודעה אם תרצו שהמערכת תחשב את הזמן שבין ההודעות בלי לכלול את הזמן של ההודעה עצמה הגדירו

              relative-periodic-announce=yes
              
              תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 1
              • E
                eliyahu ניהול נערך לאחרונה על ידי eliyahu

                אסטרטגיות חיוג ⬆

                הגדרות בקובץ queue.ini


                אסטרטגיות החיוג הן הליבה של מודול תור וההגדרות הקשורות להן משפיעות באופן ישיר על כל הצורה שבה התור מנוהל.

                ברירת המחדל של ההגדרות הותאמו ל90% מהמקרים, ולכן מי שצריך תור פשוט - מומלץ בחום שלא לשנות את ההגדרות שקשורות לאסטרטגייה אלא להשתמש במה שמגיע כברירת מחדל


                מי נחשב לנציג פנוי שאפשר לשלוח אליו שיחה

                כברירת מחדל, נציג שנמצא במהלך שיחה עם לקוח נחשב "תפוס" והמערכת גורעת אותו מרשימת היעדים לחיוג.
                ניתן להגדיר שהמערכת תחייג גם לנציג שנמצא בשיחה עם לקוח, כך שהשיחה תופיע אצלו כ"שיחה ממתינה"
                ההגדרה היא

                ringuse=yes
                

                באיזה סדר לחייג לנציגים ברשימה

                כברירת מחדל, המערכת מחייגת לכל הנציגים בו זמנית והשיחה מנותבת למי שעונה ראשון מביניהם.
                אסטרטגייה זו נקראת "ringall" והיא כאמור ברירת המחדל (strategy=ringall).

                ניתן להגדיר שהמערכת תחייג רק לנציג אחד בכל פעם לפי סדר מסוים, ואם הוא לא עונה המערכת תעבור לנציג הבא ברשימה ותחייג אליו, ואם הוא לא עונה המערכת עוברת לנציג הבא, וכך הלאה עד שמסתיימת כל הרשימה של הנציגים ואז הסבב מתחיל מחדש.

                הסדר של החיוג אל הנציגים מושפע מ-2 הגדרות

                • סדר הנציגים שהוכנסו לקובץ queue.ini
                • האסטרטגייה שנבחרה

                לצורך ההסבר, ניקח את הדוגמה הבאה

                0772222770  /// פלוני
                0773137770  /// אלמוני
                0533137770  /// ישראל
                

                כפי שניתן לראות, פלוני הוא הנציג הראשון, אלמוני הוא השני וישראל הוא השלישי.

                חיוג לפי סדר הרשימה באופן קבוע
                כדי שהמערכת תחייג לפי סדר הרשימה באופן קבוע יש להגדיר

                strategy=linear
                

                אסטרטגיות נוספות

                כהמשך לסוג הקודם, ניתן להגדיר שהמערכת "תזכור" משיחות קודמות לאיזה נציג הכי כדאי להעביר את השיחות ותבחר להתחיל ממנו את סבב החיוג (ולהמשיך הלאה לפי הסדר ברשימה)

                אסטרטגיית מעגל התחלות
                ההגדרה היא

                strategy=roundrobin
                

                אסטרטגייה זו בוחרת כל פעם להתחיל את החיוג מהנציג שבפעם הקודמת היה מקום שני.
                בדוגמה שלנו

                • בפעם הראשונה הסדר יהיה: פלוני, אלמוני, ישראל.
                • בפעם השניה הסדר יהיה: אלמוני, ישראל, פלוני.
                • בפעם השלישית הסדר יהיה: ישראל, פלוני, אלמוני.

                אסטרטגיה מעגל שיחות נענות
                ההגדרה היא

                strategy=rrmemory
                

                לדוגמא אם השיחה הראשונה צלצלה לפלוני ולא נענתה ואז צלצלה לאלמוני וכן נענתה
                אז בפעם הבאה המערכת תצלצל לנציג הבא מהנענות כלומר תתחיל עם ישראל

                שיתחיל דווקא את הנציגים שחייגו אליהם הכי פחות שיחות לאחרונה
                ההגדרה היא

                strategy=leastrecent
                

                שיתחיל דווקא עם הנציגים שענו הכי פחות שיחות לאחרונה
                ההגדרה היא

                strategy=fewestcalls
                

                רנדומלי כך שכל פעם יחייג למשהו שונה מהרשימה
                ההגדרה היא

                strategy=random
                
                תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
                • E
                  eliyahu ניהול נערך לאחרונה על ידי

                  מוזיקה בהמתנה ⬆

                  הגדרות בקובץ queue.ini

                  ברירת מחדל:

                  musicclass=default
                  

                  ניתן להגדיר מוזיקה שונה.
                  ההגדרה היא

                  musicclass=שם המוזיקה שלכם
                  

                  למידע נוסף אודות מוזיקה בהמתנה ראה כאן

                  תגובה 1 תגובה אחרונה תגובה ציטוט 0
                  • הועבר מ ניהול ע"י  E eliyahu 
                  • פוסט ראשון
                    פוסט אחרון