הגדרות כלליות לניהול מערכת טלפונית


  • ניהול

    ב"ה
    על מנת להקל על המשתמשים חילקנו את ההסבר להרבה הודעות עם קישור לכל נושא
    ניתן כמובן לגלול ולראות את ההסבר לפי הסדר


    מבנה המערכת
    הגדרות ברירת המחדל של המערכת
    יצירת שלוחה חדשה
    הוספת הגדרות נוספות בשלוחה
    תאריך עברי במערכת
    הגדרת ושינוי שפה
    סדר ההרשאות בכניסה לפי זמנים ו/או סיסמה ו/או חסימת מספרים לא מזוהים ו/או כניסה ע"פ רשימה לבנה ו/או כניסה על פי רשימה שחורה ו/או כניסה לפי מספר אישי
    כניסה לשלוחה לפי זמנים
    הגדרת סיסמא לשלוחה
    אימות דו שלבי
    חסימת מספרים ללא זיהוי
    רשימה לבנה
    רשימה שחורה
    כניסה לשלוחה ע"פ מספר ישראלי/לא ישראלי
    השמעת מיקום השלוחה בכניסה לשלוחה
    כניסה לפי מספר אישי enter_id

    סיסמת כניסה ב enter_id
    הגדרות לכל סוגי הכניסות לפי מספר אישי
    רשימת מידע על הכניסות
    הוספת שם המשתמש כערך במערכת
    הקלטת השם בכניסה לפי מספר אישי
    הוספת לקיחת פרטים נוספים כחלק מההרשמה
    השמעת השם הנמצא במערכת לאחר התחברות בהצלחה
    השמעת הניקוד אותו המאזין צבר עד היום בסך הכללי מיד לאחר השמעת השם
    הוספת נקודות מקובץ חיצוני
    השמעת דרגה אליה הגיע המשתמש - דירוג לפי כמות נקודות
    הודעות מערכת
    קבצי TTS (הקראת טקסט)
    הגדרת הפנית שיחה לשלוחה פנימית לפי מספר מחייג או מחויג
    דוחות - מונה כניסה לכל שלוחה /פירוט
    לוג כניסה ויציאה מכל השלוחות בקובץ csv (עבור אקסל וכד')
    שליחת סמס (SMS) ללקוח בכניסה לשלוחה


  • ניהול

    מבנה המערכת

    המערכת בנויה שבכל שלוחה יש קובץ "ניהול" שזה אומר למערכת מהו סוג השלוחה,
    ולכן כדי ששלוחה תעבוד - חייב שיהיה בתוכה קובץ "ניהול שלוחה" בשם ext.ini ובתוכו רשום ההגדרות של אותה השלוחה.
    וכשהמערכת מגיעה לשלוחה היא בודקת מה רשום בקובץ הניהול, ולפי"ז היא פועלת .
    ניתן למצוא קובץ זה בהגדרות מתקדמות בתוך מערכת תוכן באתר.

    bandicam 2020-05-20 19-59-21-404.jpg

    בהגדרות מתקדמות באמצעות החץ הקטן ניתן להחליף מ ext.ini ל ivr.ini

    למשל שלוחה של "תפריט" בתוך קובץ הניהול של השלוחה יהיה רשום:

    type=menu 
    

    ולכן כשהחייגן מגיע לשם הוא יודע שמדובר בשלוחת תפריט.

    איך מגדירים?
    אז ככה:
    היות והשורה הראשונה היא זאת שקובעת את הסוג של השלוחה (אם היא תיהיה תפריט או השמעת קבצים - למשל)
    אז כשרוצים לשנות את השלוחה למשהו אחר - אנחנו נצטרך להחליף את מה שכתוב בשורה הראשונה

    איזה הגדרות צריך לכתוב שם?

    אז ברוך השם השתדרגנו - ויש לכך כיום 3 דרכים
    נתחיל מן הקל אל הכבד

    1 - לשונית "הגדרות בשלוחה"
    זהו אשף ידידותי ונח שיחסוך את החיפוש של ההגדרה המתאימה

    2 - לשונית "מאפיינים"
    שם יש את ההגדרה הבסיסית הראשונית של חלק מסוגי השלוחות.

    3 - חיפוש בפורום
    מוצאים את ההגדרה הרצויה בפורום
    לוחצים על סמל ההעתקה
    8a82a8e3-3f85-401c-9f1a-4151193b457f-image.png
    ומדביקים את זה בתוך הלשונית הגדרות מתקדמות

    אחרי שהגדרנו את סוג השלוחה ישנם הגדרות נוספות שניתן להגדיר כגון האם השלוחה תיהיה נעולה וכדו' כפי שיתבאר בהמשך

    המערכת לוקחת את הערכים מה לעשות בשלוחה לפי 2 רמות, באם אין הוראות למערכת "ברמה 1" - מחפש ברמה 2.

    רמות הערכים

    1. קובץ בשם ext.ini בתוך כל שלוחה - שזה הקובץ שמגדיר את סוג השלוחה ואת היעוד שלה וכו'.
    2. קובץ בשם ivr.ini שנמצא בשלוחה הראשית של המערכת.
      זאת אומרת, בהתחלה המערכת מחפשת פקודות בתוך קובץ הext.ini שנמצא בתוך השלוחה, באם אין ערכים לביצוע - אז המערכת בודקת בקובץ הivr.ini שנמצא בתיקיה ראשית של המערכת.

    (באם לא קיים קובץ ivr.ini יש לנקוט בשתי פעולות,
    1- לעמוד בשלוחה הראשית בכרטסת ניהול קבצים להקיש עם העכבר הקשה ימנית על הקובץ שנקרא ext.ini ולשנות את שמו ל ivr.ini

    0bb1be11-ce6c-403a-b486-6944c91e8b12-image.png

    2- עכשיו תעמדו על כרטסת "הגדרות מתקדמות" יופיע לכם הודעה "צור את הקובץ" זה יצור לכם קובץ ext.ini חדש

    ההודעות במערכת
    ההודעות במערכת הן בפורמט של M0000 כאשר את האפסים מחליף קוד הודעת המערכת.
    במידה והמערכת מגיעה למקום שבו צריך להשמיע הודעת מערכת יש בדיקה ב3 רמות:
    האם יש קובץ בשם ההודעה בשלוחה הספציפית? - אם כן משמעים אותו.
    האם יש קובץ בשם ההודעה בשלוחה בתיקיה בשם Messages הנמצאת בשלוחה הראשית של המערכת? - אם כן משמיעים אותו.
    באם אין את הקבצים בשלוחה הספציפית או במערכת - מושמעת הודעת הברירת מחדל ממערכות ימות המשיח.
    בהמשך יש הסבר נוסף על הודעות המערכת כאן


  • ניהול

    הגדרות ברירת המחדל של המערכת

    ברגע שפותחים מערכת חדשה ומתקשרים - המערכת מבקשת סיסמת ניהול ויוצרת:
    שלוחה ראשית-תפריט,
    שלוחות 1-8 השמעת קבצים ,
    שלוחה 9 חדר ועידה,
    שלוחה 0 כניסה לניהול,
    שלוחה כוכבית אחת - הוראות הפעלה,
    שלוחה כוכבית שתים - השארת הודעה למנהל המערכת,
    שלוחה כוכבית שלוש - חזרה למיקום האחרון אליו הֶאֵזַנְתֶם.
    שלוחה כוכבית ארבע- השמעת כל ההקלטות הקיימות במערכת.
    שלוחה כוכבית חמש - פתיחת מערכת ווצאפון.
    שלוחה כוכבית שש - רשימת השמעה אישית.
    כוכבית שבע - הקלטות לכל השלוחות ע"י סיסמת הקלטות
    כוכבית שמונה - הגדרה שכל שלוחות השמעת קבצים יהיה לו תפריט בחירת קובץ

    ולכן אם נכנס לקובץ הניהול ext.ini בשלוחות האלה נראה את הערכים הבאים:

    בשלוחה ראשית-תפריט, הערך יהיה:

    type=menu
    

    להסבר ואפשרויות נוספות בתפריט לחץ כאן

    בשלוחה 1 השמעת קבצים, הערך יהיה:

    type=playfile
    

    להסבר ואפשרויות נוספות בהשמעת קבצים לחץ כאן

    בשלוחה 9 חדר ועידה, הערך יהיה:

    type=confbridge
    

    להסבר ואפשרויות נוספות בחדר וועידה לחץ כאן

    בשלוחה 0 כניסה לניהול, הערך יהיה:

    type=admin_login
    

    להסבר ואפשרויות נוספות בכניסה לניהול לחץ כאן

    בשלוחה כוכבית אחת - הוראות הפעלה, הערך יהיה:

    type=message_options_menu
    

    בשלוחה כוכבית שתים - השארת הודעה למנהל המערכת, הערך יהיה:

    type=voice_mail
    

    בשלוחה כוכבית שלוש - חזרה למיקום האחרון אליו הֶאֵזַנְתֶם, הערך יהיה:

    type=last_play
    

    לפרטים נוספים הקש כאן

    שלוחה כוכבית ארבע- השמעת כל ההקלטות הקיימות במערכת, הערך יהיה:

    type=playfile
    folder_to_play=LinkAllRecord
    

    שלוחה כוכבית חמש - פתיחת מערכת ווצאפון, הערך יהיה:

    type=open_wap_reseller_customer
    

    בכדי לאשר שתהיה אפשרות פתיחת מערכות ווצאפון מהמערכת שלכם, יש להגדיר ערך נוסף: (לא מוגדר אוטומטית)

    open_wap_reseller_customer=yes
    

    שלוחה כוכבית שש - רשימת השמעה אישית, הערך יהיה:

    type=phone_play_list
    

    כוכבית שבע - הקלטות לכל השלוחות ע"י סיסמת הקלטות

    type=record
    folder_move=tfr
    password=password_record
    

    כוכבית שמונה - הגדרה שכל שלוחות השמעת קבצים יהיה לו תפריט בחירת קובץ

    type=start_select_file
    

    לפרטים נוספים הקש כאן

    הסבר על כל ערך בפני עצמו ניתן לראות בפוסטים נפרדים באינדקס הקישורים


  • ניהול

    יצירת שלוחה חדשה

    על מנת ליצור שלוחה שבתוכה יש עוד שלוחות, יש להגדיר את השלוחה כ"תפריט" ובתוך שלוחת תפריט אפשר לפתוח עוד שלוחות,
    על מנת לשנות את השלוחה לתפריט - יש לעמוד על השלוחה - ובלשונית "מאפיינים" לבחור ב"תפריט" וללחוץ על שמור.
    (יתכן ויהיה צורך לרענן את האתר ואז לחזור שוב לשלוחה)
    עכשיו נעמוד על השלוחה ונבחר בלשונית "ניהול קבצים" ונלחץ על "צור שלוחה חדשה"
    יפתח לנו חלונית שבו נבחר את סוג השלוחה החדשה ואת המספר של השלוחה (וניתן גם להוסיף כינוי לשלוחה - שזה יעזור לכם לזכור את יעוד השלוחה)
    "יצרנו בהצלחה שלוחה חדשה", ניתן לחזור על שלב זה שוב ושוב וליצור שלוחות מרובות בתוך שלוחת ה"תפריט"

    שימו לב!
    על מנת ליצור יותר מ9 שלוחות ניגש ללשונית "הגדרות בשלוחה" ולאחר שנבחר את סוג השלוחה "תפריט" יהיה לנו אפשרות לבחור שיהיה יותר מ9 שלוחות
    שזה אומר שכל השלוחות חייבות להיות דו ספרתיות, דהיינו - שלוחה 1 תהיה 01 ושלוחה 2 תיהיה 02, וכך הלאה...
    עד 99...

    לאחר שיצרנו את השלוחות שבתוך התפריט, אנחנו נצטרך להקליט את "הודעת התפריט"
    שזה אומר למשל - אם פתחנו שלוחה לספר בראשית ובתוכו יש שלוחות של הפרשיות - אז נצטרך להקליט "לבראשית הקש 1 לנח הקש 2..."
    זה מה שנקרא הודעת תפריט והיא נקראת מצד המערכת M1000 ניתן להעלות אותה לשלוחת התפריט בלשונית "הודעות"

    00e1ec62-6119-49a7-8172-40bbab36c160-image.png


  • ניהול

    הוספת הגדרות נוספות בשלוחה

    בכדי להוסיף את ההגדרות יש להעתיק אותם ולהדביק אחרי ההגדרה של השלוחה
    דהיינו אחרי השורה הראשונה שמגדירה את סוג השלוחה type=XX

    דוגמא:

    type=menu
    password=1234
    

    השורה הראשונה הגדירה למערכת את סוג השלוחה שהוא תפריט
    והשורה השניה הגדירה שהכניסה לשלוחה היא עם קוד בלבד ומה קוד הכניסה.

    הגדרת סוג השלוחה הינו חובה! ללא הגדרה השלוחה לא תעבוד.
    דהיינו השורה הראשונה שכתוב type=XX זה ההגדרה של השלוחה והיא חובה


  • ניהול

    הגדרות במערכת עצמה - הגדרות תקפות בכלל השלוחות בקובץ ext.ini או בקובץ ראשי ivr.ini

    תאריך עברי במערכת

    המערכת טוענת את התאריך עברי בתחילת שיחה ולכן באם ברצונכם לשנות ברירת מחדל יש לעשות זאת בקובץ ivr
    ברירת מחדל - התאריך מתחלף בשקיעה.
    באם רוצים שהתאריך יתחלף בחצות הלילה יש להכניס את ההגדרה הבאה:

    jcalendar_realdate=0
    

    באם רוצים שעד שעה מסוימת ביום המערכת תוריד יום אחד מהתאריך העכשווי ניתן להגדיר (בנוסף להגדרה הנ"ל):

    jcalendar_subtract_day_if_time_before=0559
    

    בדוגמא כאן עד דקה לשש בבוקר התאריך העברי יהיה יום אחורה


  • ניהול

    הגדרת ושינוי שפה

    השפה המוגדרת בברירת מחדל

    language=he
    

    כלומר עברית

    אם רוצים להחליף את המספרים והספרות וחלק מההודעות לאידיש

    language=de
    

    אם רוצים להחליף את המספרים והספרות וחלק מההודעות לאנגלית יש לעדכן

    language=en
    

    אם רוצים להחליף את המספרים והספרות וחלק מההודעות לערבית יש לעדכן

    language=ar
    

    אם רוצים להחליף את המספרים והספרות וחלק מההודעות לספרדית(ספרד) יש לעדכן

    language=es
    

    אם רוצים להחליף את המספרים והספרות וחלק מההודעות לגרמנית יש לעדכן

    language=de1
    

    אם לא מוצא קובץ בגמנית מנסה למצוא אותו ביידיש ואם לא מצליח מחפש בעברית
    אם רוצים להחליף את המספרים והספרות וחלק מההודעות לצרפתית יש לעדכן

    language=fr
    

    אם רוצים להחליף את המספרים והספרות וחלק מההודעות לרוסית יש לעדכן

    language=ru
    

    אם רוצים להחליף את המספרים והספרות וחלק מההודעות בקול של ווצאפון יש לעדכן

    language=wap
    

    הערה: לא כל הקבצי שמע נתמכים בכל השפות, במידה וקובץ שמע חסר ישמיע בכל זאת את הקובץ בשפה הקיימת - עברית.


  • ניהול

    סדר ההרשאות בכניסה לפי זמנים ו/או סיסמה ו/או חסימת מספרים לא מזוהים ו/או כניסה ע"פ רשימה לבנה ו/או כניסה על פי רשימה שחורה ו/או כניסה לפי מספר אישי

    הבדיקה היא לפי הסדר כלומר בודק קודם כל אם יש שעות כניסה מורשות ולאחר מכן בודק אם יש סיסמה, לאחר מכן האם מוגדר לא להכניס אם זיהוי ובאמת אין זיהוי, לאחר מכן האם מופיע ברשימה הלבנה ולאחר מכן רשימה שחורה ולאחר מכן האם מוגדר כניסה לפי מספר אישי,
    באם עומד בקרטיונים של 6 הדברים - אז יכנס לתיקיה


  • ניהול

    כניסה לשלוחה לפי זמנים

    enter_if_time=09:00-17:00.mon-fri.1-20.jun
    

    בדוגמא יכניס בין השעות 9 ל 17 כאשר הימים בין שני לשישי כאשר הימים בחודש בין 1 ל20 בחודש jun
    דוגמא נוספת

    enter_if_time=*.mon-fri.*.*
    

    תכניס בכל השעות כאשר הימים בין שני לשישי בכל הימים בחודש ובכל החודשים.
    כוכבית זה אומר בכל הזמנים כן
    הסדר הוא
    שעות-ימים בשבוע-ימים בחודש- חודשים

    הימים והחודשים עבור שעות כניסה
    רשימת הימים:
    sun | mon | tue | wed | thu | fri | sat
    רשימת החודשים
    jan | feb | mar | apr | may | jun | jul | aug | sep | oct | nov | dec
    חשוב לציין שבהגדרת כניסה לפי טווח ימים, הרי ש'עד' בכלל, לדוגמה: 1-28, גם 28 בכלל הפעילות ורק ב29 יחסם. לתשומת לבכם.

    בלינק זה הוסבר כיצד להגדיר מספר שעות כניסה לשלוחה לדוגמה מ10 עד 12 ומ5 עד 7

    חדש! ניתן לעשות בשלוחה אחת 2 זמני כניסה. יש להכניס את ההגדרה -

    enter_if_time_check_again=yes
    

    לאחר מכן יש להגדיר את שעות הכניסה הנוספים בהגדרה -

    check_again_enter_if_time=20:30-23:00.sat-sat.26-26.sep
    

    במידה ועכשיו השלוחה סגורה המערכת תשמיע:
    M1114 שלוחה זו סגורה כעת
    ברירת מחדל חוזר שלב אחורה
    ניתן להגדיר מעבר לשלוחה אחרת

    enter_if_time_close_goto=/5/8
    

    או ניתוק

    enter_if_time_close_goto=hangup
    

    זמן פתיחת שלוחה

    ניתן להגדיר ששלוחה מסויימת תפתח רק לאחר הזמן המוגדר
    הגדרת הזמן היא:

    enter_after_time=2019-01-05-11-22-00
    

    שנה, חודש,יום, שעה, דקות, שניות

    באם הזמן הוא מעל 24 שעות
    המערכת תשמיע:
    M1180 הכניסה לשלוחה תחל מ
    (יום בשבוע)
    יום בחודש עברי
    חודש עברי
    יום בחודש לועזי
    חודש לועזי
    M1181 בשעה
    M1182 ו...
    M1183 דקות

    ברירת מחדל משמיע גם תאריך עברי וגם לועזי

    ניתן להגדיר להשמיע רק תאריך עברי

    enter_after_time_say_date=heb
    

    או להשמיע רק תאריך לועזי

    enter_after_time_say_date=gregorian
    

    ברירת מחדל חוזר שלב למעלה
    ניתן להגדיר מעבר לשלוחה אחרת או ניתוק

    enter_after_time_tfr_wait_goto=hangup
    enter_after_time_tfr_wait_goto=/5/8
    

    באם הזמן הוא מעל 2 דקות ומתחת ל24 שעות:

    יושמע תפריט
    M1184 הכניסה לשלוחה תחל בעוד
    M1185 שעות
    M1182 ו...
    M1183 דקות
    M1186 "להמתנה הקישו 1 ליציאה הקישו 2 או כוכבית"

    מי שמקיש 2 או כוכבית

    ברירת מחדל חוזר שלב למעלה
    ניתן להגדיר מעבר לשלוחה אחרת או ניתוק

    enter_after_time_tfr_wait_goto=hangup
    enter_after_time_tfr_wait_goto=/5/8
    

    במידה ונשאר פחות מ2 דקות הלקוח ישר מועבר להמתנה
    ניתן לשנות את המוזיקה בהמתנה לכל אחד מהאפשרויות הקיימות

    enter_after_time_music_on_hold=המוזיקה בהמתנה שלכם
    

    במידת הצורך בקשו משרות הלקוחות להוסיף את המוזיקה בהמתנה שלכם

    ניתן להגדיר שמלכתחילה כל עוד השלוחה לא נפתחה ישר יעבור ללא שום הודעות לשלוחה אחרת או ניתוק

    enter_after_time_wait_goto=hangup
    enter_after_time_wait_goto=/5/8
    

    זמן סגירת שלוחה

    ניתן להגדיר מתי השלוחה תיסגר

    enter_foldar_end_time=2019-07-09-18-52-30
    

    כאן בדוגמה השלוחה תיסגר בתאריך 09/07/2019, בשעה 18:52:30.

    ברירת מחדל משמיע את הקובץ M1174 "תם זמן הכניסה לשלוחה".

    ניתן גם להגדיר שלא ישמיע אלא יחזור לשלחה הקודמת בשקט

    enter_foldar_end_time_play=no
    

    ניתן גם להגדיר לאן ללכת באם השלוחה כבר נסגרה, ברירת מחדל חוזר שלב אחד אחורה, אם רוצים שילך למיקום אחר, יש להגדיר

    enter_foldar_end_time_out_goto=/2
    

    כאן בדוגמה ילך לשלוחה 2 שתחת השלוחה הראשית


  • ניהול

    הגדרת סיסמה לשלוחה

    יש שלוש אפשרויות להגדרת סיסמה

    1. בחירת סיסמה מסויימת לשלוחה זו
    password=1234
    

    בדוגמה הקוד הוא 1234 ניתן להחליף לכל מספר

    1. הסיסמה של ניהול המערכת תידרש בכניסה לשלוחה זו
      לחילופין ניתן גם להגדיר
    password=password_admin
    

    ואז הסיסמה היא סיסמת הניהול של המערכת המוגדרת באותו זמן, וכאשר תוחלף סיסמת הניהול תוחלף גם הסיסמה בשלוחה.

    1. הסיסמה של הקלטות תידרש בכניסה לשלוחה זו
    password=password_record
    

    ואז הסיסמה היא סיסמת ההקלטות של המערכת המוגדרת באותו זמן (שמגדירים בלשונית הגדרות משתמש באתר),
    וכאשר תוחלף סיסמת ההקלטות תוחלף גם הסיסמה בשלוחה.

    באם רוצים שישמר לוג עם ניסיונות הכניסה המוצלחות והלא מוצלחות של מי שהקיש קוד שגוי, ניתן להגדיר

    password_log_save=yes
    

    הקובץ ישמר בשלוחת Log שתחת השלוחה הראשית,
    שם הקובץ הוא
    LogPassword.ini

    לתשומת לב - זה לא שומר נסיונות כניסה לשלוחה מסוג "כניסה לניהול"
    אם אתה רוצה לראות מי ניסה להיכנס לניהול תוסיף בשלוחת הניהול [0 בד"כ] את הקוד:

    enter_id=yes
    enter_id_type=phone
    record_name=no
    

    והכניסות יופיעו בקובץ LogEnterID.ymgr


  • ניהול

    אימות דו שלבי

    ניתן להגדיר בכל מודל, שהמאזין יעבור לאימות מספר הטלפון שלו לפני הכניסה (נגד אלה שמזייפים מספרים)
    האימות מתבצע פעם אחת בכל שיחה.
    בשביל להפעיל את ה"אימות דו שלבי", יש להגדיר:

    check_phone_verify=yes
    

    ההודעות הקשורות:
    M1802 לצורך אימות מספר הטלפון שלכם, תקבלו כעת שיחה ממספר מסויים, יש לזכור את ארבעת הספרות האחרונות של המספר, ולהקיש אותם לאחר קבלת הצינתוק.
    M1803 אנא הקישו את ארבעת הספרות האחרונות של מספר הטלפון שקיבלתם ממנו שיחה כעת
    M1798 האם לא קיבלתם את שיחת האימות?
    M1799 לשליחה מחודשת של שיחת אימות הקישו 1, לחזרה להקשת הארבע ספרות האחרונות הקישו 2. שימו לב, כדי לקבל את שיחת האימות עליכם לוודא שאופציית שיחה ממתינה פועלת אצלכם. ניתן לבדוק זאת בהגדרות הטלפון או לפנות לחברת התקשורת על מנת לוודא או להפעיל את האופציה.
    M1804 אחד או יותר מהנתונים שהוקשו שגויים
    M1805 חלה שגיאה באימות מספר הטלפון
    M1806 אימות מספר הטלפון בוצע בהצלחה


  • ניהול

    חסימת מספרים ללא זיהוי

    black_no_phone=yes
    

    במידה והטלפון של המתקשר לא מזוהה לא יתן להכנס לשלוחה


  • ניהול

    רשימה לבנה

    white_list=yes
    

    ברירת מחדל, המערכת בודקת האם המספר מופיע בקובץ WhiteList.ini בתוך השלוחה, במידה והמספר מופיע בקובץ, אז הוא יוכל להכנס לשלוחה.
    ניתן גם להגדיר שהכניסה לשלוחה תהיה רק למי שנמצא ברשימת התפוצה של קמפיין ברירת המחדל של המערכת, זאת על ידי ההגדרה

    white_list=yes
    white_list_type=template_default
    

    ניתן גם להגדיר כניסה לפי רשימות מטמפלטים שונים

    white_list=yes
    white_list_type=template_number
    white_list_template_number=default/1/2/3 וכו'
    

    בכל מקרה בו אין גישה מודיע את הודעה M1102 "אין לכם הרשאת גישה לתיקיה זו"
    ברירת מחדל בכזה מצב חוזר שלב אחד אחורה
    ניתן להגדיר מעבר לשלוחה אחרת או ניתוק

    white_list_error_goto=hangup
    white_list_error_goto=/5/8

  • ניהול

    רשימה שחורה

    black_list=yes
    

    בכניסה לשלוחה המערכת בודקת האם מספר הטלפון נמצא בקובץ BlackList.ini הנמצא בשלוחה, במידה והמספר בקובץ הוא לא יכול להכנס לשלוחה ושומע את ההודעה M1102 "אין לכם הרשאת גישה לתיקיה זו"


  • ניהול

    כניסה לשלוחה ע"פ מספר ישראלי/לא ישראלי

    כברירת מחדל - כניסה לכל שלוחה היא לכל מספר - ישראל או לא ישראלי, חסוי או לא חסוי.
    אם רוצים שהכניסה לשלוחה תהיה למספר ישראלי בלבד, יש להכניס לשלוחה את ההגדרה הבאה:

    check_phone_number=yes
    

    הגדרה זו בודקת האם המספר ישראלי או לא ישראלי (מספר חסוי נחשב כמספר לא ישראלי).
    מספר ישראלי - נכנס לשלוחה. לא ישראלי - חוזר שלב אחורה (לדוגמא - אם זו שלוחה 1/1, אז המאזין יחזור לשלוחה 1).

    ניתן להגדיר שאם המספר לא ישראלי שיבקש סיסמה:

    after_check_phone_error_check_password=yes
    

    אם הוקשה סיסמה נכונה - יכנס לשלוחה. אם הסיסמה שהוקשה שגויה - חוזר שלב אחורה.

    יש להגדיר את הסיסמה אותה יתבקשו להקיש:

    password_after_check_phone=1234
    

    ניתן להגדיר שאם הוקשה סיסמה שגויה, שיעבור לשלוחה אחרת (ולא שלב אחורה):

    password_error_go_to_foldar=yes
    

    על מנת להגדיר לאיזו שלוחה לעבור באם המספר לא ישראלי או לאחר הקשת סיסמה שגויה (באם הוגדר שיבקש סיסמה), יש להכניס את ההגדרה הבאה:

    after_check_phone_error_go_to_foldar=/1
    

    בדוגמא הנ"ל מוגדר שהמאזין יעבור לשלוחה 1.
    כמובן שניתן להגדיר לכל שלוחה אחרת במערכת.

    שמירת כל כל נסיונות הקשות הסיסמה בקובץ בתוך השלוחה:

    password_after_check_phone_log_save=yes
    

    דוגמאות:

    check_phone_number=yes
    after_check_phone_error_go_to_foldar=/1
    

    יבדוק האם המספר ישראלי או לא.
    באם המספר לא ישראלי - יעבור לשלוחה 1.

    check_phone_number=yes
    after_check_phone_error_check_password=yes
    password_after_check_phone=1234
    password_error_go_to_foldar=yes
    after_check_phone_error_go_to_foldar=/1
    password_after_check_phone_log_save=yes
    

    יבדוק האם המספר ישראלי או לא.
    באם לא, יבקש סיסמה.
    הסיסמה היא 1234.
    באם הוקשה סיסמה שגויה - יעבור לשלוחה 1.
    נסיונות ההקשה ישמרו בקובץ לוג בתוך השלוחה.


  • ניהול

    השמעת מיקום השלוחה בכניסה לשלוחה

    mode_say_log=yes
    

    אם רוצים שבכל כניסה לשלוחה המערכת תשמיע את המיקום של השלוחה בה היא נמצאת (ניתן לדלג על השמיעה בהקשה על כל מקש שהוא, ומועבר לתוך השלוחה)
    מיועד לצורך שמיעת לוג לדעת איפה אתה נמצא כרגע, ובעיקר בזמני הקמת מערכת, כאשר המערכת עובדת כמו שצריך מומלץ להוריד


  • ניהול

    כניסה לפי מספר אישי

    enter_id=yes
    

    הלקוח יצטרך להקיש (או שיזוהה לפי הטלפון שלו) את המספר האישי שהגדרתם עבורו וזה יהיה הזיהוי שלו בשלוחה

    יש להכניס ערך enter_id_type

    האפשרויות הם:

    כניסה לפי מספר טלפון כלומר כל מספר מזוהה יכנס

    enter_id_type=phone
    

    כניסה לפי ת.ז כלומר המאזין יקיש מספר תעודת זהות ישראלית תקינה ויוכל להיכס

    enter_id_type=teudat_zehut
    

    כניסה לפי המספרים המופיעים בקובץ EnterIDList.ini בתוך התיקיה

    enter_id_type=list
    

    כניסה לפי רשימה של מספרי טלפון להסבר המלא עיין בהמשך כאן

    enter_id_type=enter_phone_list
    

    כניסה לפי רשימה שבה יש את כל הפרטים של הלקוח כולל שם משפחה, איימיל ועוד להסבר המלא עיין בהמשך כאן

    enter_id_type=list_all_information
    

    כניסה לפי שיוך טלפוני לשם משתמש להסבר המלא עיין בהמשך כאן

    enter_id_type=phone_from_list_all_information
    

    כניסה לפי מספר ספרות (קוד למשל) להסבר המלא עיין בהמשך כאן

    enter_id_type=digits
    

    כניסה לפי טלפון או הקשת טלפון להסבר המלא עיין בהמשך כאן

    enter_id_type=phone_or_enter_phone
    

  • ניהול

    התחברות לפי רשימה של מספרי טלפון

    enter_id_type=enter_phone_list
    

    כאשר הלקוח יכול לבחור להיכנס עם מספר הטלפון המזוהה שלו, או להקיש מספר טלפון שדרכו הוא רוצה להזדהות בכניסה
    את רשימת הטלפונים המורשים יש להכניס בקובץ EnterIDEnterPhoneList.ini
    הקובץ צריך להיות בתוך השלוחה שבה מתבצעת הכניסה

    הודעות קשורות:
    M1121 לכניסה עם המספר שלך הקישו 1 וסולמית לכניסה עם מספר אחר הקישו את מספר הטלפון המלא וסולמית לסיום
    M1122 מספרך אינו מזוהה במערכת


  • ניהול

    כניסה לפי רשימה שבה יש את כל הפרטים של הלקוח כולל שם משפחה, איימיל ועוד

    שם הקובץ הוא ListAllInformation.ini

    enter_id_type=list_all_information
    

    מיקום הקובץ:
    בשונה מכל הסוגי כניסות ששמים את הקובץ בתוך התיקיה שבה מופעלת הכניסה (אא"כ הגדרתם אחרת בערך login_add_val_name_folder=/EnterID)
    כאן זה לא כך
    אלא הטבלה היא ברמת מערכת
    (הסיבה לכך כי בטבלה יש הרבה ערכים שיתכן שבתיקיות אחרות נרצה להפעיל אותם, כגון שאלות לפי מגזר, ועוד, ולכן הטבלה היא ברמת מערכת ולא ברמת שלוחה)
    המיקום של הקובץ הוא
    תחת התיקיה הראשית יש לפתוח תיקיה בשם EnterID
    ובתוכה קובץ בשם ListAllInformation.ini
    כיצד מיצרים את הקובץ
    את הטבלה שלכם תשמרו כקובץ אקסל רגיל, כאשר כל פעם תעשו "שמירה בשם" כסוג csv
    התצוגה של קובץ csv הוא שכאשר פותחים את הקובץ דרך פנקס רשימות וכד' נראה את כל הרשומות כאשר בעצם ההבדל בין עמודה לעמודה זה עם הסימן פסיק ","
    הקובץ שלנו עובד כמו קובץ csv שמיצאים דרך האקסל, רק שהקידוד שלו זה utf8
    לכן חשוב שבטבלת האקסל שלכם לא יהיה הסימן פסיק בכלל,
    לאחר שיצרתם קובץ csv מתוך האקסל, יש לעשות פתח באמצעות "פנקס רשימות" ובתוך הפנקס רשימות לעשות שמירה בשם, לשנות את הסוג שמירה ל utf8 ואת שם הקובץ לקרוא ListAllInformation.ini
    ולעלות אותו לתיקיית EnterID במערכת שלכם, במידת הצורך תצרו אותה תחת התיקיה הראשית.
    סדר הרשימה בטבלאות אקסל :

    1. תעודת זהות/ המספר האישי
    2. מאושר כניסה - 1 זה מורשה כניסה, כל דבר אחר לא מורשה
    3. שם
    4. משפחה
    5. איימיל (השימוש באיימיל עדיין בפיתוח)
    6. שם מוסד
    7. חופשי (עמודה 7 היא ברירת מחדל של כניסה עם סיסמה ב enter_id_password_list_all_information_column)
    8. חופשי (עמודה 8 היא ברירת מחדל של הסכום לתשלום בסליקת אשראי billing_sum_list_all_information_column)
      9-13) חופשי
    9. עיר
      15 ואילך - כל שאר העמודות חופשי.

    בשביל שהמערכת תטען את השם מתוך הקובץ למערכת יש להוסיף את הערך

    login_add_val_name=yes
    

    הערה חשובה לגבי טעינת השמות:
    את טעינת השמות למערכת, ניתן להוסיף בקובץ ListAllInformation.ini ביחד עם כל הפרטים, ובמידת הצורך ניתן להוסיף רק את השמות בקובץ EnterIDValName.ini
    במידה והגדרתם שהמערכת תטען שמות login_add_val_name=yes אז המערכת בודקת האם קיים שם בקובץ EnterIDValName.ini ומעדכנת אותו, לאחר מכן המערכת בודקת האם קיים שם בקובץ ListAllInformation.ini במידה וקיים רק באחד מהקבצים אז זה מה שיהיה השם במערכת, במידה והשם קיים פעמיים אז מה שקיים בקובץ ListAllInformation.ini גובר וזה מה שיהיה השם במערכת.


  • ניהול

    כניסה לפי שיוך טלפוני לשם משתמש

    כניסה זו נועדה לאפשר לכמה טלפונים שונים להיות משוייכים למשתמש אחד
    כך שאם לקוח מתקשר מהבית או מהפלאפון שלו / של אשתו עדיין ניתן להגדיר חשבון אחד לכולם
    זה טוב להזמנות להגדרות לנקודות ועוד

    enter_id_type=phone_from_list_all_information
    

    המערכת מחפשת בקובץ list_all_information
    (הסבר על הקובץ והכנסתו ראה לעיל)
    את מספר הטלפון ממנו הלקוח מתקשר, ונותנת את שם המשתמש של מה שנמצא בעמודה הראשונה

    דוגמא:

    מספר אישי,מאושר,שם,משפחה,אימייל,שם מוסד,חופשי1 (מספר טלפון),חופשי2 (טלפון 2),חופשי3,חופשי4,חופשי5,חופשי6,חופשי7,עיר,סיסמה
    1111,1,דוד,לוי,,,0504100000,058320000,,,,,,קרית גת,1234
    1116,1,משה,כהן,,,0556770900,,,,0556770770,,,,4321
    

    הסבר:
    טלפון מספר 0504100000 יכנס תחת שם משתמש 1111 - דוד לוי
    טלפון מספר 058320000 יכנס תחת שם משתמש 1111 - דוד לוי
    טלפון מספר 0556770770 יכנס תחת שם משתמש 1116 - משה כהן
    טלפון מספר 0556770900 יכנס תחת שם משתמש 1116 - משה כהן

    שימו לב! למניעת באגים אין להקצות את אותו טלפון לשמות משתמשים שונים.
    ניתן להכניס כמה טלפונים שצריך תחת שם משתמש אחד.

    סיסמה אישית בכניסה לפי שיוך טלפוני לשם המשתמש
    ישנם ארגונים/מוסדות שנותנים לכל מאזין סיסמה אישית משלו, ובנוסף רוצים שמספר מאזינים יוכלו להיכנס לחשבונם רק ממספר טלפון מסוים (לדוגמא, מוסד חינוכי שיוצא במבצע צבירת ניקוד - אם יש כמה אחים ממשפחה אחת, אז לכל ילד קוד אישי משלו, ועם זאת כל האחים יוכלו להיכנס לחשבונות שלהם רק ממספר הטלפון של האב/אם/בית).
    הפתרון הוא הגדרת סיסמה ומספר/מספרי טלפון לכל משתמש:

    enter_id=yes
    enter_id_type=phone_from_list_all_information
    enter_id_password=yes
    enter_id_password_list_all_information_column=10
    

    בדוגמא כאן יקח את הסיסמה מעמודה 10

    דוגמא לקובץ list_all_information

    310,1,ליבוביץ ישראל,,,ה' 1,038011111,0527676766,,310
    311,1,ברקוביץ חיים שלום ,,,ה' 1,0527635411,0527673511,,311
    407,1,ישראלי אברהם צבי,,,ו' 3,0527133333,0527612345,,407
    524,1,ישראלי אהרן,,,ט' 1,0527133333,0527612345,,524
    

    בדוגמא לעיל:
    האחים לבית משפחת ישראלי יוכלו להיכנס לחשבונם רק מהטלפון של האב שמספרו 0527133333, או מהטלפון של האם שמספרו 0527612345.
    במידה והקוד האישי שיוקש הוא 407 אז זיהוי שם המשתמש הוא אברהם צבי ישראלי.
    במידה והקוד האישי שיוקש הוא 524 אז זיהוי שם המשתמש הוא אהרן ישראלי.

    בדוגמא כאן שם המשתמש - עמודה 1, וכן הסיסמה שהוגדרה כאן כעמודה 10 הם אותו דבר כי זה מאוד מקל ובדרך כלל זה מה שנצרך.
    ניתן כמובן לשייך כמה מספרי טלפון לשם משתמש אחד.
    הערה: חובה שהעמודה של הסיסמה תהיה לאחר כל העמודות של הטלפון.

    במידה ואין שיוך כניסה המערכת מודיעה
    M1168 מספרך אינו משויך לרשימת הכניסה במערכת. אנא צור קשר עם מנהל המערכת.

    ניתן להגדיר

    enter_id_type_phone_from_list_all_information_error_read_phone=yes
    

    ואז המערכת תשמיע
    M1175 מספרכם אינו מזוהה כשיך למערכת, אנא הקישו את מספר הזיהוי שלכם,
    או את מספר הטלפון המשוייך למערכת, וסולמית לסיום

    אחרי שהלקוח הקיש את הטלפון - המערכת תתיחס כאלו נכנס עם הטלפון שהקיש למערכת

    ניתן להקיש גם מספר אישי והמערכת תחפש אותו ותכניס גם אם הקיש את המספר האישי,
    אבל שימו לב!!!
    אם המספר שלכם הוא 9 ספרות ומעלה (תעודת זהות וכדומה) זה יעבוד מצויין, המערכת תחפש בערך הראשון - במספר האישי - את מה שהקשתם ותכניס,
    אבל אם המספר הוא קטן מ9 ספרות, בשביל שהמערכת לא תבלבל בין תלמידים עשינו 2 הגנות

    1. חובה להגדיר כמה ספרות מינימום לחפש,
    enter_id_type_phone_from_list_all_information_error_read_phone_enter_min_digits=5
    

    בדוגמא כאן יחפש מינימום 5 ספרות,

    1. במקרה של פחות מ9 ספרות המערכת מחפשת בערכים שהם באמצע, כלומר לא מהערך הראשון ולא מהערך האחרון (חובה שיהיה פסיק לפני וגם פסיק אחרי בתוך הקובץ),
      בשפה פשוטה יש צורך לשים עוד פעם את המספר האישי, אבל בעמודה נפרדת , בתוך העמודות הנוספות

    הערה חשובה: במידה ותגדירו ספרה אחת, לחיפוש

    enter_id_type_phone_from_list_all_information_error_read_phone_enter_min_digits=1
    

    במקרה כזה כל מי שיקיש 1 וסולמית יכנס, כי לכל תלמיד בעמודה השניה יש את הסיפרה 1, ויש גם פסיק לפני ואחרי,
    כך שהמינימום לחיפוש המומלץ הוא 2,
    ובנוסף יש חובה לוודא שאין את אותם ספרות בשום מקום בקובץ, כי אחרת זה יכנס על הערך הראשון שהוא ימצא עם השיוך,
    לסיכום: בכמות ספרות נמוכות לחיפוש, יש להשתמש בזהירות יתרה, בהצלחה!!


התחבר כדי לפרסם תגובה