הגדרות כלליות לניהול מערכת טלפונית
-
ב"ה
על מנת להקל על המשתמשים חילקנו את ההסבר להרבה הודעות עם קישור לכל נושא
ניתן כמובן לגלול ולראות את ההסבר לפי הסדר
מבנה המערכת
הגדרות ברירת המחדל של המערכת
יצירת שלוחה חדשה
הוספת הגדרות נוספות בשלוחה
תאריך עברי במערכת
הגדרת ושינוי שפה
סדר ההרשאות בכניסה לפי זמנים ו/או סיסמה ו/או חסימת מספרים לא מזוהים ו/או כניסה ע"פ רשימה לבנה ו/או כניסה על פי רשימה שחורה ו/או כניסה לפי מספר אישי
כניסה לשלוחה לפי זמנים
הגדרת סיסמא לשלוחה
אימות דו שלבי
חסימת מספרים ללא זיהוי
רשימה לבנה
רשימה שחורה
כניסה לשלוחה ע"פ מספר ישראלי/לא ישראלי
השמעת מיקום השלוחה בכניסה לשלוחה
כניסה לפי מספר אישי enter_id- כניסה לפי מספר טלפון/ת.ז/רשימת מספרים מוגדרת מראש
- התחברות לפי רשימה של מספרי טלפון
- כניסה לפי רשימה שבה יש את כל הפרטים של הלקוח כולל שם משפחה, איימיל ועוד (list_all_information)
- כניסה לפי שיוך טלפוני לשם משתמש
- כניסה לפי מספר ספרות (קוד למשל)
- כניסה לפי טלפון או הקשת טלפון
- כניסה לפי פרטי הכניסה ממערכת אחרת
סיסמת כניסה ב enter_id
הגדרות לכל סוגי הכניסות לפי מספר אישי
רשימת מידע על הכניסות
הוספת שם המשתמש כערך במערכת
הקלטת השם בכניסה לפי מספר אישי
הוספת לקיחת פרטים נוספים כחלק מההרשמה
השמעת השם הנמצא במערכת לאחר התחברות בהצלחה
השמעת הניקוד אותו המאזין צבר עד היום בסך הכללי מיד לאחר השמעת השם
הוספת נקודות מקובץ חיצוני
השמעת דרגה אליה הגיע המשתמש - דירוג לפי כמות נקודות
הוספת ניקוד ל points_total בהתאם לאורך ההאזנה במערכת
הודעות מערכת
קבצי TTS (הקראת טקסט)
הגדרת הפנית שיחה לשלוחה פנימית לפי מספר מחייג או מחויג
דוחות - מונה כניסה לכל שלוחה /פירוט
לוג כניסה ויציאה מכל השלוחות בקובץ csv (עבור אקסל וכד')
שליחת סמס (SMS) ללקוח בכניסה לשלוחה
אימות מול שרת API בכל כניסה לשלוחה האם הלקוח מורשה כניסה
שליחת הודעה בטלגרם על כניסה לשלוחה -
מבנה המערכת
המערכת בנויה שבכל שלוחה יש קובץ "ניהול" שזה אומר למערכת מהו סוג השלוחה,
ולכן כדי ששלוחה תעבוד - חייב שיהיה בתוכה קובץ "ניהול שלוחה" בשםext.ini
ובתוכו רשום ההגדרות של אותה השלוחה.
וכשהמערכת מגיעה לשלוחה היא בודקת מה רשום בקובץ הניהול, ולפי"ז היא פועלת .
ניתן למצוא קובץ זה בהגדרות מתקדמות בתוך מערכת תוכן באתר.בהגדרות מתקדמות באמצעות החץ הקטן ניתן להחליף מ
ext.ini
לivr.ini
למשל שלוחה של "תפריט" בתוך קובץ הניהול של השלוחה יהיה רשום:
type=menu
ולכן כשהחייגן מגיע לשם הוא יודע שמדובר בשלוחת תפריט.
איך מגדירים?
אז ככה:
היות והשורה הראשונה היא זאת שקובעת את הסוג של השלוחה (אם היא תיהיה תפריט או השמעת קבצים - למשל)
אז כשרוצים לשנות את השלוחה למשהו אחר - אנחנו נצטרך להחליף את מה שכתוב בשורה הראשונהאיזה הגדרות צריך לכתוב שם?
אז ברוך השם השתדרגנו - ויש לכך כיום 3 דרכים
נתחיל מן הקל אל הכבד1 - לשונית "הגדרות בשלוחה"
זהו אשף ידידותי ונח שיחסוך את החיפוש של ההגדרה המתאימה2 - לשונית "מאפיינים"
שם יש את ההגדרה הבסיסית הראשונית של חלק מסוגי השלוחות.3 - חיפוש בפורום
מוצאים את ההגדרה הרצויה בפורום
לוחצים על סמל ההעתקה
ומדביקים את זה בתוך הלשונית הגדרות מתקדמותאחרי שהגדרנו את סוג השלוחה ישנם הגדרות נוספות שניתן להגדיר כגון האם השלוחה תיהיה נעולה וכדו' כפי שיתבאר בהמשך
המערכת לוקחת את הערכים מה לעשות בשלוחה לפי 2 רמות, באם אין הוראות למערכת "ברמה 1" - מחפש ברמה 2.
רמות הערכים
- קובץ בשם
ext.ini
בתוך כל שלוחה - שזה הקובץ שמגדיר את סוג השלוחה ואת היעוד שלה וכו'. - קובץ בשם
ivr.ini
שנמצא בשלוחה הראשית של המערכת.
זאת אומרת, בהתחלה המערכת מחפשת פקודות בתוך קובץ הext.ini
שנמצא בתוך השלוחה, באם אין ערכים לביצוע - אז המערכת בודקת בקובץ הivr.ini
שנמצא בתיקיה ראשית של המערכת.
(באם לא קיים קובץ ivr.ini יש לנקוט בשתי פעולות,
1- לעמוד בשלוחה הראשית בכרטסת ניהול קבצים להקיש עם העכבר הקשה ימנית על הקובץ שנקראext.ini
ולשנות את שמו לivr.ini
2- עכשיו תעמדו על כרטסת "הגדרות מתקדמות" יופיע לכם הודעה "צור את הקובץ" זה יצור לכם קובץ
ext.ini
חדשההודעות במערכת
ההודעות במערכת הן בפורמט שלM0000
כאשר את האפסים מחליף קוד הודעת המערכת.
במידה והמערכת מגיעה למקום שבו צריך להשמיע הודעת מערכת יש בדיקה ב3 רמות:
האם יש קובץ בשם ההודעה בשלוחה הספציפית? - אם כן משמעים אותו.
האם יש קובץ בשם ההודעה בשלוחה בתיקיה בשםMessages
הנמצאת בשלוחה הראשית של המערכת? - אם כן משמיעים אותו.
באם אין את הקבצים בשלוחה הספציפית או במערכת - מושמעת הודעת הברירת מחדל ממערכות ימות המשיח.
בהמשך יש הסבר נוסף על הודעות המערכת כאן - קובץ בשם
-
הגדרות ברירת המחדל של המערכת
ברגע שפותחים מערכת חדשה ומתקשרים - המערכת מבקשת סיסמת ניהול ויוצרת:
שלוחה ראשית-תפריט,
שלוחות 1-8 השמעת קבצים ,
שלוחה 9 חדר ועידה,
שלוחה 0 כניסה לניהול,
שלוחה כוכבית אחת - הוראות הפעלה,
שלוחה כוכבית שתים - השארת הודעה למנהל המערכת,
שלוחה כוכבית שלוש - חזרה למיקום האחרון אליו הֶאֵזַנְתֶם.
שלוחה כוכבית ארבע- השמעת כל ההקלטות הקיימות במערכת.
שלוחה כוכבית חמש - פתיחת מערכת ווצאפון.
שלוחה כוכבית שש - רשימת השמעה אישית.
כוכבית שבע - הקלטות לכל השלוחות ע"י סיסמת הקלטות
כוכבית שמונה - הגדרה שכל שלוחות השמעת קבצים יהיה לו תפריט בחירת קובץולכן אם נכנס לקובץ הניהול
ext.ini
בשלוחות האלה נראה את הערכים הבאים:בשלוחה ראשית-תפריט, הערך יהיה:
type=menu
להסבר ואפשרויות נוספות בתפריט לחץ כאן
בשלוחה 1 השמעת קבצים, הערך יהיה:
type=playfile
להסבר ואפשרויות נוספות בהשמעת קבצים לחץ כאן
בשלוחה 9 חדר ועידה, הערך יהיה:
type=confbridge
להסבר ואפשרויות נוספות בחדר וועידה לחץ כאן
בשלוחה 0 כניסה לניהול, הערך יהיה:
type=admin_login
להסבר ואפשרויות נוספות בכניסה לניהול לחץ כאן
בשלוחה כוכבית אחת - הוראות הפעלה, הערך יהיה:
type=message_options_menu
בשלוחה כוכבית שתים - השארת הודעה למנהל המערכת, הערך יהיה:
type=voice_mail
בשלוחה כוכבית שלוש - חזרה למיקום האחרון אליו הֶאֵזַנְתֶם, הערך יהיה:
type=last_play
לפרטים נוספים הקש כאן
שלוחה כוכבית ארבע- השמעת כל ההקלטות הקיימות במערכת, הערך יהיה:
type=playfile folder_to_play=LinkAllRecord
שלוחה כוכבית חמש - פתיחת מערכת ווצאפון, הערך יהיה:
type=open_wap_reseller_customer
בכדי לאשר שתהיה אפשרות פתיחת מערכות ווצאפון מהמערכת שלכם, יש להגדיר ערך נוסף: (לא מוגדר אוטומטית)
open_wap_reseller_customer=yes
שלוחה כוכבית שש - רשימת השמעה אישית, הערך יהיה:
type=phone_play_list
כוכבית שבע - הקלטות לכל השלוחות ע"י סיסמת הקלטות
type=record folder_move=tfr password=password_record
כוכבית שמונה - הגדרה שכל שלוחות השמעת קבצים יהיה לו תפריט בחירת קובץ
type=start_select_file
לפרטים נוספים הקש כאן
הסבר על כל ערך בפני עצמו ניתן לראות בפוסטים נפרדים באינדקס הקישורים
-
יצירת שלוחה חדשה
על מנת ליצור שלוחה שבתוכה יש עוד שלוחות, יש להגדיר את השלוחה כ"תפריט" ובתוך שלוחת תפריט אפשר לפתוח עוד שלוחות,
על מנת לשנות את השלוחה לתפריט - יש לעמוד על השלוחה - ובלשונית "מאפיינים" לבחור ב"תפריט" וללחוץ על שמור.
(יתכן ויהיה צורך לרענן את האתר ואז לחזור שוב לשלוחה)
עכשיו נעמוד על השלוחה ונבחר בלשונית "ניהול קבצים" ונלחץ על "צור שלוחה חדשה"
יפתח לנו חלונית שבו נבחר את סוג השלוחה החדשה ואת המספר של השלוחה (וניתן גם להוסיף כינוי לשלוחה - שזה יעזור לכם לזכור את יעוד השלוחה)
"יצרנו בהצלחה שלוחה חדשה", ניתן לחזור על שלב זה שוב ושוב וליצור שלוחות מרובות בתוך שלוחת ה"תפריט"שימו לב!
על מנת ליצור יותר מ9 שלוחות ניגש ללשונית "הגדרות בשלוחה" ולאחר שנבחר את סוג השלוחה "תפריט" יהיה לנו אפשרות לבחור שיהיה יותר מ9 שלוחות
שזה אומר שכל השלוחות חייבות להיות דו ספרתיות, דהיינו - שלוחה 1 תהיה 01 ושלוחה 2 תיהיה 02, וכך הלאה...
עד 99...לאחר שיצרנו את השלוחות שבתוך התפריט, אנחנו נצטרך להקליט את "הודעת התפריט"
שזה אומר למשל - אם פתחנו שלוחה לספר בראשית ובתוכו יש שלוחות של הפרשיות - אז נצטרך להקליט "לבראשית הקש 1 לנח הקש 2..."
זה מה שנקרא הודעת תפריט והיא נקראת מצד המערכתM1000
ניתן להעלות אותה לשלוחת התפריט בלשונית "הודעות" -
הוספת הגדרות נוספות בשלוחה
בכדי להוסיף את ההגדרות יש להעתיק אותם ולהדביק אחרי ההגדרה של השלוחה
דהיינו אחרי השורה הראשונה שמגדירה את סוג השלוחהtype=XX
דוגמא:
type=menu password=1234
השורה הראשונה הגדירה למערכת את סוג השלוחה שהוא תפריט
והשורה השניה הגדירה שהכניסה לשלוחה היא עם קוד בלבד ומה קוד הכניסה.הגדרת סוג השלוחה הינו חובה! ללא הגדרה השלוחה לא תעבוד.
דהיינו השורה הראשונה שכתובtype=XX
זה ההגדרה של השלוחה והיא חובה -
הגדרות במערכת עצמה - הגדרות תקפות בכלל השלוחות בקובץ ext.ini או בקובץ ראשי ivr.ini
תאריך עברי במערכת
המערכת טוענת את התאריך עברי בתחילת שיחה ולכן באם ברצונכם לשנות ברירת מחדל יש לעשות זאת בקובץ ivr
ברירת מחדל - התאריך מתחלף בשקיעה.
באם רוצים שהתאריך יתחלף בחצות הלילה יש להכניס את ההגדרה הבאה:jcalendar_realdate=0
באם רוצים שעד שעה מסוימת ביום המערכת תוריד יום אחד מהתאריך העכשווי ניתן להגדיר (בנוסף להגדרה הנ"ל):
jcalendar_subtract_day_if_time_before=0559
בדוגמא כאן עד דקה לשש בבוקר התאריך העברי יהיה יום אחורה
-
הגדרת ושינוי שפה
השפה המוגדרת בברירת מחדל
language=he
כלומר עברית
אם רוצים להחליף את המספרים והספרות וחלק מההודעות לאידיש
language=de
אם רוצים להחליף את המספרים והספרות וחלק מההודעות לאנגלית יש לעדכן
language=en
אם רוצים להחליף את המספרים והספרות וחלק מההודעות לערבית יש לעדכן
language=ar
אם רוצים להחליף את המספרים והספרות וחלק מההודעות לספרדית(ספרד) יש לעדכן
language=es
אם רוצים להחליף את המספרים והספרות וחלק מההודעות לגרמנית יש לעדכן
language=de1
אם לא מוצא קובץ בגמנית מנסה למצוא אותו ביידיש ואם לא מצליח מחפש בעברית
אם רוצים להחליף את המספרים והספרות וחלק מההודעות לצרפתית יש לעדכןlanguage=fr
אם רוצים להחליף את המספרים והספרות וחלק מההודעות לרוסית יש לעדכן
language=ru
אם רוצים להחליף את המספרים והספרות וחלק מההודעות לאמהרית יש לעדכן
כרגע עובד רק ספרות 0 עד 9, כל השאר ילקח מאנגליתlanguage=am
אם רוצים להחליף את המספרים והספרות וחלק מההודעות בקול של ווצאפון יש לעדכן
language=wap
הערה: לא כל הקבצי שמע נתמכים בכל השפות, במידה וקובץ שמע חסר ישמיע בכל זאת את הקובץ בשפה הקיימת - עברית.
-
סדר ההרשאות בכניסה לפי זמנים ו/או סיסמה ו/או חסימת מספרים לא מזוהים ו/או כניסה ע"פ רשימה לבנה ו/או כניסה על פי רשימה שחורה ו/או כניסה לפי מספר אישי
הבדיקה היא לפי הסדר כלומר בודק קודם כל אם יש שעות כניסה מורשות ולאחר מכן בודק אם יש סיסמה, לאחר מכן האם מוגדר לא להכניס אם זיהוי ובאמת אין זיהוי, לאחר מכן האם מופיע ברשימה הלבנה ולאחר מכן רשימה שחורה ולאחר מכן האם מוגדר כניסה לפי מספר אישי,
באם עומד בקרטיונים של 6 הדברים - אז יכנס לתיקיה -
כניסה לשלוחה לפי זמנים
enter_if_time=09:00-17:00.mon-fri.1-20.jun
בדוגמא יכניס בין השעות 9 ל 17 כאשר הימים בין שני לשישי כאשר הימים בחודש בין 1 ל20 בחודש jun
דוגמא נוספתenter_if_time=*.mon-fri.*.*
תכניס בכל השעות כאשר הימים בין שני לשישי בכל הימים בחודש ובכל החודשים.
כוכבית זה אומר בכל הזמנים כן
הסדר הוא
שעות-ימים בשבוע-ימים בחודש- חודשיםהימים והחודשים עבור שעות כניסה
רשימת הימים:
sun
|mon
|tue
|wed
|thu
|fri
|sat
רשימת החודשים
jan
|feb
|mar
|apr
|may
|jun
|jul
|aug
|sep
|oct
|nov
|dec
חשוב לציין שבהגדרת כניסה לפי טווח ימים, הרי ש'עד' בכלל, לדוגמה: 1-28, גם 28 בכלל הפעילות ורק ב29 יחסם. לתשומת לבכם.בלינק זה הוסבר כיצד להגדיר מספר שעות כניסה לשלוחה לדוגמה מ10 עד 12 ומ5 עד 7
חדש! ניתן לעשות בשלוחה אחת 2 זמני כניסה. יש להכניס את ההגדרה -
enter_if_time_check_again=yes
לאחר מכן יש להגדיר את שעות הכניסה הנוספים בהגדרה -
check_again_enter_if_time=20:30-23:00.sat-sat.26-26.sep
במידה ועכשיו השלוחה סגורה המערכת תשמיע:
M1114
שלוחה זו סגורה כעת
ברירת מחדל חוזר שלב אחורה
ניתן להגדיר מעבר לשלוחה אחרתenter_if_time_close_goto=/5/8
או ניתוק
enter_if_time_close_goto=hangup
זמן פתיחת שלוחה
ניתן להגדיר ששלוחה מסויימת תפתח רק לאחר הזמן המוגדר
הגדרת הזמן היא:enter_after_time=2019-01-05-11-22-00
שנה, חודש,יום, שעה, דקות, שניות
ניתן להגדיר שהמערכת תשמיע הודעה
enter_after_time_playfile=AAA
המערכת מחפשת הודעה בשלוחה הנוכחית,
בדוגמא כאן המערכת תחפש אתAAA.wav
באם ברצונכם שהמערכת לא תשמיע את הזמן המוגדר אלא את ההודעה שהגדרתם ומיד לאחר מכן חזרה שלב אחד אחורה ניתן להגדיר
enter_after_time_playfile=AAA enter_after_time_wait_goto=..
ברירת מחדל כשהזמן עוד לא הגיע
באם הזמן הוא מעל 24 שעות
המערכת תשמיע:
M1180
הכניסה לשלוחה תחל מ
(יום בשבוע)
יום בחודש עברי
חודש עברי
יום בחודש לועזי
חודש לועזי
M1181
בשעה
M1182
ו...
M1183
דקותברירת מחדל משמיע גם תאריך עברי וגם לועזי
ניתן להגדיר להשמיע רק תאריך עברי
enter_after_time_say_date=heb
או להשמיע רק תאריך לועזי
enter_after_time_say_date=gregorian
ברירת מחדל חוזר שלב למעלה
ניתן להגדיר מעבר לשלוחה אחרת או ניתוקenter_after_time_tfr_wait_goto=hangup enter_after_time_tfr_wait_goto=/5/8
באם הזמן הוא מעל 2 דקות ומתחת ל24 שעות:
יושמע תפריט
M1184
הכניסה לשלוחה תחל בעוד
M1185
שעות
M1182
ו...
M1183
דקות
M1186
"להמתנה הקישו 1 ליציאה הקישו 2 או כוכבית"מי שמקיש 2 או כוכבית
ברירת מחדל חוזר שלב למעלה
ניתן להגדיר מעבר לשלוחה אחרת או ניתוקenter_after_time_tfr_wait_goto=hangup enter_after_time_tfr_wait_goto=/5/8
במידה ונשאר פחות מ2 דקות הלקוח ישר מועבר להמתנה
ניתן לשנות את המוזיקה בהמתנה לכל אחד מהאפשרויות הקיימותenter_after_time_music_on_hold=המוזיקה בהמתנה שלכם
במידת הצורך בקשו משרות הלקוחות להוסיף את המוזיקה בהמתנה שלכם
ניתן להגדיר שמלכתחילה כל עוד השלוחה לא נפתחה ישר יעבור ללא שום הודעות לשלוחה אחרת או ניתוק
enter_after_time_wait_goto=hangup enter_after_time_wait_goto=/5/8
זמן סגירת שלוחה
ניתן להגדיר מתי השלוחה תיסגר
enter_foldar_end_time=2019-07-09-18-52-30
כאן בדוגמה השלוחה תיסגר בתאריך 09/07/2019, בשעה 18:52:30.
ברירת מחדל משמיע את הקובץ
M1174
"תם זמן הכניסה לשלוחה".ניתן גם להגדיר שלא ישמיע אלא יחזור לשלחה הקודמת בשקט
enter_foldar_end_time_play=no
ניתן גם להגדיר לאן ללכת באם השלוחה כבר נסגרה, ברירת מחדל חוזר שלב אחד אחורה, אם רוצים שילך למיקום אחר, יש להגדיר
enter_foldar_end_time_out_goto=/2
כאן בדוגמה ילך לשלוחה 2 שתחת השלוחה הראשית
-
הגדרת סיסמה לשלוחה
יש שלוש אפשרויות להגדרת סיסמה
- בחירת סיסמה מסויימת לשלוחה זו
password=1234
בדוגמה הקוד הוא 1234 ניתן להחליף לכל מספר
בחירת מחדל דורש סיסמה פעם אחד בשיחה, ניתן להגדיר שכל כניסה לשלוחה ידרוש סיסמה גם באותה שיחה:
password_always_required=yes
- הסיסמה של ניהול המערכת תידרש בכניסה לשלוחה זו
לחילופין ניתן גם להגדיר
password=password_admin
ואז הסיסמה היא סיסמת הניהול של המערכת המוגדרת באותו זמן, וכאשר תוחלף סיסמת הניהול תוחלף גם הסיסמה בשלוחה.
- הסיסמה של הקלטות תידרש בכניסה לשלוחה זו
password=password_record
ואז הסיסמה היא סיסמת ההקלטות של המערכת המוגדרת באותו זמן (שמגדירים בלשונית הגדרות משתמש באתר),
וכאשר תוחלף סיסמת ההקלטות תוחלף גם הסיסמה בשלוחה.ברירת מחדל בהקשת סיסמה שגויה חוזר שלב אחד אחורה
ניתן להגדיר מעבר לשלוחה אחרתpassword_error_goto=/5/8
(בדוגמה, יעבור לשלוחה 5/8)
או ניתוקpassword_error_goto=hangup
באם רוצים שישמר לוג עם ניסיונות הכניסה המוצלחות והלא מוצלחות של מי שהקיש קוד שגוי, ניתן להגדיר
password_log_save=yes
הקובץ ישמר בשלוחת
Log
שתחת השלוחה הראשית,
שם הקובץ הוא
LogPassword.ini
לתשומת לב - זה לא שומר נסיונות כניסה לשלוחה מסוג "כניסה לניהול"
אם אתה רוצה לראות מי ניסה להיכנס לניהול תוסיף בשלוחת הניהול [0 בד"כ] את הקוד:enter_id=yes enter_id_type=phone record_name=no
והכניסות יופיעו בקובץ
LogEnterID.ymgr
-
אימות דו שלבי
ניתן להגדיר בכל מודל, שהמאזין יעבור לאימות מספר הטלפון שלו לפני הכניסה (נגד אלה שמזייפים מספרים)
האימות מתבצע פעם אחת בכל שיחה.
בשביל להפעיל את ה"אימות דו שלבי", יש להגדיר:check_phone_verify=yes
ההודעות הקשורות:
M1802
לצורך אימות מספר הטלפון שלכם, תקבלו כעת שיחה ממספר מסויים, יש לזכור את ארבעת הספרות האחרונות של המספר, ולהקיש אותם לאחר קבלת הצינתוק.
M1803
אנא הקישו את ארבעת הספרות האחרונות של מספר הטלפון שקיבלתם ממנו שיחה כעת
M1798
האם לא קיבלתם את שיחת האימות?
M1799
לשליחה מחודשת של שיחת אימות הקישו 1, לחזרה להקשת הארבע ספרות האחרונות הקישו 2. שימו לב, כדי לקבל את שיחת האימות עליכם לוודא שאופציית שיחה ממתינה פועלת אצלכם. ניתן לבדוק זאת בהגדרות הטלפון או לפנות לחברת התקשורת על מנת לוודא או להפעיל את האופציה.
M1804
אחד או יותר מהנתונים שהוקשו שגויים
M1805
חלה שגיאה באימות מספר הטלפון
M1806
אימות מספר הטלפון בוצע בהצלחה -
-
רשימה לבנה
white_list=yes
ברירת מחדל, המערכת בודקת האם המספר מופיע בקובץ
WhiteList.ini
בתוך השלוחה, במידה והמספר מופיע בקובץ, אז הוא יוכל להכנס לשלוחה.
ניתן גם להגדיר שהכניסה לשלוחה תהיה רק למי שנמצא ברשימת התפוצה של קמפיין ברירת המחדל של המערכת, זאת על ידי ההגדרהwhite_list=yes white_list_type=template_default
ניתן גם להגדיר כניסה לפי רשימות מטמפלטים שונים
white_list=yes white_list_type=template_number white_list_template_number=default/1/2/3 וכו'
בכל מקרה בו אין גישה מודיע את הודעה
M1102
"אין לכם הרשאת גישה לתיקיה זו"
ברירת מחדל בכזה מצב חוזר שלב אחד אחורה
ניתן להגדיר מעבר לשלוחה אחרת או ניתוקwhite_list_error_goto=hangup white_list_error_goto=/5/8
-
-
כניסה לשלוחה ע"פ מספר ישראלי/לא ישראלי
כברירת מחדל - כניסה לכל שלוחה היא לכל מספר - ישראל או לא ישראלי, חסוי או לא חסוי.
אם רוצים שהכניסה לשלוחה תהיה למספר ישראלי בלבד, יש להכניס לשלוחה את ההגדרה הבאה:check_phone_number=yes
הגדרה זו בודקת האם המספר ישראלי או לא ישראלי (מספר חסוי נחשב כמספר לא ישראלי).
מספר ישראלי - נכנס לשלוחה. לא ישראלי - חוזר שלב אחורה (לדוגמא - אם זו שלוחה 1/1, אז המאזין יחזור לשלוחה 1).ניתן להגדיר שאם המספר לא ישראלי שיבקש סיסמה:
after_check_phone_error_check_password=yes
אם הוקשה סיסמה נכונה - יכנס לשלוחה. אם הסיסמה שהוקשה שגויה - חוזר שלב אחורה.
יש להגדיר את הסיסמה אותה יתבקשו להקיש:
password_after_check_phone=1234
ניתן להגדיר שאם הוקשה סיסמה שגויה, שיעבור לשלוחה אחרת (ולא שלב אחורה):
password_error_go_to_foldar=yes
על מנת להגדיר לאיזו שלוחה לעבור באם המספר לא ישראלי או לאחר הקשת סיסמה שגויה (באם הוגדר שיבקש סיסמה), יש להכניס את ההגדרה הבאה:
after_check_phone_error_go_to_foldar=/1
בדוגמא הנ"ל מוגדר שהמאזין יעבור לשלוחה 1.
כמובן שניתן להגדיר לכל שלוחה אחרת במערכת.שמירת כל כל נסיונות הקשות הסיסמה בקובץ בתוך השלוחה:
password_after_check_phone_log_save=yes
דוגמאות:
check_phone_number=yes after_check_phone_error_go_to_foldar=/1
יבדוק האם המספר ישראלי או לא.
באם המספר לא ישראלי - יעבור לשלוחה 1.check_phone_number=yes after_check_phone_error_check_password=yes password_after_check_phone=1234 password_error_go_to_foldar=yes after_check_phone_error_go_to_foldar=/1 password_after_check_phone_log_save=yes
יבדוק האם המספר ישראלי או לא.
באם לא, יבקש סיסמה.
הסיסמה היא 1234.
באם הוקשה סיסמה שגויה - יעבור לשלוחה 1.
נסיונות ההקשה ישמרו בקובץ לוג בתוך השלוחה. -
-
כניסה לפי מספר אישי
enter_id=yes
הלקוח יצטרך להקיש (או שיזוהה לפי הטלפון שלו) את המספר האישי שהגדרתם עבורו וזה יהיה הזיהוי שלו בשלוחה
יש להכניס ערך
enter_id_type
האפשרויות הם:
כניסה לפי מספר טלפון כלומר כל מספר מזוהה יכנס
enter_id_type=phone
כניסה לפי ת.ז כלומר המאזין יקיש מספר תעודת זהות ישראלית תקינה ויוכל להיכס
enter_id_type=teudat_zehut
כניסה לפי המספרים המופיעים בקובץ
EnterIDList.ini
בתוך התיקיהenter_id_type=list
כניסה לפי רשימה של מספרי טלפון להסבר המלא עיין בהמשך כאן
enter_id_type=enter_phone_list
כניסה לפי רשימה שבה יש את כל הפרטים של הלקוח כולל שם משפחה, איימיל ועוד להסבר המלא עיין בהמשך כאן
enter_id_type=list_all_information
כניסה לפי שיוך טלפוני לשם משתמש להסבר המלא עיין בהמשך כאן
enter_id_type=phone_from_list_all_information
כניסה לפי מספר ספרות (קוד למשל) להסבר המלא עיין בהמשך כאן
enter_id_type=digits
כניסה לפי טלפון או הקשת טלפון להסבר המלא עיין בהמשך כאן
enter_id_type=phone_or_enter_phone
-
התחברות לפי רשימה של מספרי טלפון
enter_id_type=enter_phone_list
כאשר הלקוח יכול לבחור להיכנס עם מספר הטלפון המזוהה שלו, או להקיש מספר טלפון שדרכו הוא רוצה להזדהות בכניסה
את רשימת הטלפונים המורשים יש להכניס בקובץEnterIDEnterPhoneList.ini
הקובץ צריך להיות בתוך השלוחה שבה מתבצעת הכניסההודעות קשורות:
M1121
לכניסה עם המספר שלך הקישו 1 וסולמית לכניסה עם מספר אחר הקישו את מספר הטלפון המלא וסולמית לסיום
M1122
מספרך אינו מזוהה במערכת -
כניסה לפי רשימה שבה יש את כל הפרטים של הלקוח כולל שם משפחה, איימיל ועוד
שם הקובץ הוא
ListAllInformation.ini
enter_id_type=list_all_information
מיקום הקובץ:
בשונה מכל הסוגי כניסות ששמים את הקובץ בתוך התיקיה שבה מופעלת הכניסה (אא"כ הגדרתם אחרת בערךlogin_add_val_name_folder=/EnterID
)
כאן זה לא כך
אלא הטבלה היא ברמת מערכת
(הסיבה לכך כי בטבלה יש הרבה ערכים שיתכן שבתיקיות אחרות נרצה להפעיל אותם, כגון שאלות לפי מגזר, ועוד, ולכן הטבלה היא ברמת מערכת ולא ברמת שלוחה)
המיקום של הקובץ הוא
תחת התיקיה הראשית יש לפתוח תיקיה בשםEnterID
ובתוכה קובץ בשםListAllInformation.ini
כיצד מיצרים את הקובץ
את הטבלה שלכם תשמרו כקובץ אקסל רגיל, כאשר כל פעם תעשו "שמירה בשם" כסוגcsv
התצוגה של קובץ csv הוא שכאשר פותחים את הקובץ דרך פנקס רשימות וכד' נראה את כל הרשומות כאשר בעצם ההבדל בין עמודה לעמודה זה עם הסימן פסיק ","
הקובץ שלנו עובד כמו קובץ csv שמיצאים דרך האקסל, רק שהקידוד שלו זהutf8
לכן חשוב שבטבלת האקסל שלכם לא יהיה הסימן פסיק בכלל,
לאחר שיצרתם קובץ csv מתוך האקסל, יש לעשות פתח באמצעות "פנקס רשימות" ובתוך הפנקס רשימות לעשות שמירה בשם, לשנות את הסוג שמירה לutf8
ואת שם הקובץ לקרואListAllInformation.ini
ולעלות אותו לתיקייתEnterID
במערכת שלכם, במידת הצורך תצרו אותה תחת התיקיה הראשית.
סדר הרשימה בטבלאות אקסל :- תעודת זהות/ המספר האישי
- מאושר כניסה - 1 זה מורשה כניסה, כל דבר אחר לא מורשה
- שם
- משפחה
- איימיל (השימוש באיימיל עדיין בפיתוח)
- שם מוסד
- חופשי (עמודה 7 היא ברירת מחדל של כניסה עם סיסמה ב
enter_id_password_list_all_information_column
) - חופשי (עמודה 8 היא ברירת מחדל של הסכום לתשלום בסליקת אשראי
billing_sum_list_all_information_column
)
9-13) חופשי - עיר
15 ואילך - כל שאר העמודות חופשי.
בשביל שהמערכת תטען את השם מתוך הקובץ למערכת יש להוסיף את הערך
login_add_val_name=yes
הערה חשובה לגבי טעינת השמות:
את טעינת השמות למערכת, ניתן להוסיף בקובץListAllInformation.ini
ביחד עם כל הפרטים, ובמידת הצורך ניתן להוסיף רק את השמות בקובץEnterIDValName.ini
במידה והגדרתם שהמערכת תטען שמותlogin_add_val_name=yes
אז המערכת בודקת האם קיים שם בקובץEnterIDValName.ini
ומעדכנת אותו, לאחר מכן המערכת בודקת האם קיים שם בקובץListAllInformation.ini
במידה וקיים רק באחד מהקבצים אז זה מה שיהיה השם במערכת, במידה והשם קיים פעמיים אז מה שקיים בקובץListAllInformation.ini
גובר וזה מה שיהיה השם במערכת. -
כניסה לפי שיוך טלפוני לשם משתמש
כניסה זו נועדה לאפשר לכמה טלפונים שונים להיות משוייכים למשתמש אחד
כך שאם לקוח מתקשר מהבית או מהפלאפון שלו / של אשתו עדיין ניתן להגדיר חשבון אחד לכולם
זה טוב להזמנות להגדרות לנקודות ועודenter_id_type=phone_from_list_all_information
המערכת מחפשת בקובץ
list_all_information
(הסבר על הקובץ והכנסתו ראה לעיל)
את מספר הטלפון ממנו הלקוח מתקשר, ונותנת את שם המשתמש של מה שנמצא בעמודה הראשונהדוגמא:
מספר אישי,מאושר,שם,משפחה,אימייל,שם מוסד,חופשי1 (מספר טלפון),חופשי2 (טלפון 2),חופשי3,חופשי4,חופשי5,חופשי6,חופשי7,עיר,סיסמה 1111,1,דוד,לוי,,,0504100000,058320000,,,,,,קרית גת,1234 1116,1,משה,כהן,,,0556770900,,,,0556770770,,,,4321
הסבר:
טלפון מספר 0504100000 יכנס תחת שם משתמש 1111 - דוד לוי
טלפון מספר 058320000 יכנס תחת שם משתמש 1111 - דוד לוי
טלפון מספר 0556770770 יכנס תחת שם משתמש 1116 - משה כהן
טלפון מספר 0556770900 יכנס תחת שם משתמש 1116 - משה כהןשימו לב! למניעת באגים אין להקצות את אותו טלפון לשמות משתמשים שונים.
ניתן להכניס כמה טלפונים שצריך תחת שם משתמש אחד.סיסמה אישית בכניסה לפי שיוך טלפוני לשם המשתמש
ישנם ארגונים/מוסדות שנותנים לכל מאזין סיסמה אישית משלו, ובנוסף רוצים שמספר מאזינים יוכלו להיכנס לחשבונם רק ממספר טלפון מסוים (לדוגמא, מוסד חינוכי שיוצא במבצע צבירת ניקוד - אם יש כמה אחים ממשפחה אחת, אז לכל ילד קוד אישי משלו, ועם זאת כל האחים יוכלו להיכנס לחשבונות שלהם רק ממספר הטלפון של האב/אם/בית).
הפתרון הוא הגדרת סיסמה ומספר/מספרי טלפון לכל משתמש:enter_id=yes enter_id_type=phone_from_list_all_information enter_id_password=yes enter_id_password_list_all_information_column=10
בדוגמא כאן יקח את הסיסמה מעמודה 10
דוגמא לקובץ
list_all_information
310,1,ליבוביץ ישראל,,,ה' 1,038011111,0527676766,,310 311,1,ברקוביץ חיים שלום ,,,ה' 1,0527635411,0527673511,,311 407,1,ישראלי אברהם צבי,,,ו' 3,0527133333,0527612345,,407 524,1,ישראלי אהרן,,,ט' 1,0527133333,0527612345,,524
בדוגמא לעיל:
האחים לבית משפחת ישראלי יוכלו להיכנס לחשבונם רק מהטלפון של האב שמספרו 0527133333, או מהטלפון של האם שמספרו 0527612345.
במידה והקוד האישי שיוקש הוא 407 אז זיהוי שם המשתמש הוא אברהם צבי ישראלי.
במידה והקוד האישי שיוקש הוא 524 אז זיהוי שם המשתמש הוא אהרן ישראלי.בדוגמא כאן שם המשתמש - עמודה 1, וכן הסיסמה שהוגדרה כאן כעמודה 10 הם אותו דבר כי זה מאוד מקל ובדרך כלל זה מה שנצרך.
ניתן כמובן לשייך כמה מספרי טלפון לשם משתמש אחד.
הערה: חובה שהעמודה של הסיסמה תהיה לאחר כל העמודות של הטלפון.במידה ואין שיוך כניסה המערכת מודיעה
M1168 מספרך אינו משויך לרשימת הכניסה במערכת. אנא צור קשר עם מנהל המערכת.ניתן להגדיר
enter_id_type_phone_from_list_all_information_error_read_phone=yes
ואז המערכת תשמיע
M1175
מספרכם אינו מזוהה כשיך למערכת, אנא הקישו את מספר הזיהוי שלכם,
או את מספר הטלפון המשוייך למערכת, וסולמית לסיוםאחרי שהלקוח הקיש את הטלפון - המערכת תתיחס כאלו נכנס עם הטלפון שהקיש למערכת
ניתן להקיש גם מספר אישי והמערכת תחפש אותו ותכניס גם אם הקיש את המספר האישי,
אבל שימו לב!!!
אם המספר שלכם הוא 9 ספרות ומעלה (תעודת זהות וכדומה) זה יעבוד מצויין, המערכת תחפש בערך הראשון - במספר האישי - את מה שהקשתם ותכניס,
אבל אם המספר הוא קטן מ9 ספרות, בשביל שהמערכת לא תבלבל בין תלמידים עשינו 2 הגנות- חובה להגדיר כמה ספרות מינימום לחפש,
enter_id_type_phone_from_list_all_information_error_read_phone_enter_min_digits=5
בדוגמא כאן יחפש מינימום 5 ספרות,
- במקרה של פחות מ9 ספרות המערכת מחפשת בערכים שהם באמצע, כלומר לא מהערך הראשון ולא מהערך האחרון (חובה שיהיה פסיק לפני וגם פסיק אחרי בתוך הקובץ),
בשפה פשוטה יש צורך לשים עוד פעם את המספר האישי, אבל בעמודה נפרדת , בתוך העמודות הנוספות
הערה חשובה: במידה ותגדירו ספרה אחת, לחיפוש
enter_id_type_phone_from_list_all_information_error_read_phone_enter_min_digits=1
במקרה כזה כל מי שיקיש 1 וסולמית יכנס, כי לכל תלמיד בעמודה השניה יש את הסיפרה 1, ויש גם פסיק לפני ואחרי,
כך שהמינימום לחיפוש המומלץ הוא 2,
ובנוסף יש חובה לוודא שאין את אותם ספרות בשום מקום בקובץ, כי אחרת זה יכנס על הערך הראשון שהוא ימצא עם השיוך,
לסיכום: בכמות ספרות נמוכות לחיפוש, יש להשתמש בזהירות יתרה, בהצלחה!!