⚠️ עדכון בנוגע לתקלה במערכת הקבצים, ומתן אפשרות לשליחת קמפיינים ללא עלות במהלך השבוע הקרוב.
-
לקוחות יקרים,
במהלך סוף השבוע הקודם (יום חמישי - 20/11/2025) בערך בשעה 8:45 בבוקר התגלתה תקלה משמעותית במערכת הקבצים באתר ymtA שהשפיעה באופן גורף על תפקוד האתר כולו.
על מנת להתגבר עליה במהירות המרבית ובאופן הבטוח ביותר, נאלצנו לבצע באופן מיידי שחזור מלא מגיבוי נפרד - אמין ומלא, כדי לחסוך את האפשרות של החזרת המערכת לפעילות עם התקלה - וחזרתה.התקלה התרחשה במערכת הקבצים באחד השרתים הראשיים שאחראים על עיבוד הקבצים - וכמובן שאינה נגרמה על ידי שום גורם, ולא מדובר ח״ו במתקפת סייבר - אלא על תקלה חריגה שלא אמורה לקרות.
כתוצאה מכך, חלק משירותי ה-API והמערכות הטלפוניות לא היו זמינים לפרקי זמן מסוימים.
שימו לב, התקלה התרחשה במערכת הקבצים באתר ymtA, ולכן רשימות תפוצה, פרטי לקוח בלשונית ״הגדרות מערכת״, חשבונות SIP, מפתחות API, הגדרות אימות דו-שלבי - ועוד - לא השתנו בכלל, וכן מערכות באתרים אחרים - לא הושפעו כלל.
צוותי הפיתוח והתשתית שלנו פעלו מסביב לשעון, כדי לשחזר את כל התכנים והמערכות, תוך שמירה על שלימותם.
נכון לכתיבת שורות אלה - כל המערכות שוחזרו לפחות לתאריך ה15/11/2025.השחזור של הימים בין ה15/11/2025 עד לבוקר יום חמישי 20/11/2025 מתבצע בנפרד - לאחר הפעלת השרת התקול במצב שיהיה אפשר להוציא ממנו תוכן - מה שלא היה ניתן מייד לאחר התקלה.
שימו לב, שבעקבות התקלה יתכנו חוסרים בקבצים מסויימים מהימים שלפני התקלה - ועל כך רק קבצים תקינים בוודאות יועלו למערכת עצמה - בצורה הדרגתית ואוטומטית, ומבלי לדרוס קבצים חדשים, כך שאם כבר הקלטתם או העלתם את התוכן שהיה במערכת במהלך השבוע חזרה - ו/או שיניתם הגדרות - השחזור של הגיבוי מהשבוע האחרון לא ידרוס תוכן חדש.
חברת ימות המשיח מתנצלת על חוסר הזמינות ועל עגמת הנפש שנגרם ללקוחות בעקבות התקלה, ותפיק לקחים על מנת למנוע את האפשרות שח״ו דבר כזה ישנה, למרות שמדובר על תקלה חריגה ונדירה מאד - שהשפיעה גם על הגיבוי השוטף בזמן אמת - וחייבה אותנו להשתמש בגיבוי נוסף ונפרד שנועד לאפשר שחזור גם ממצבי קיצון שבהם נפגעת גם מערכת הקבצים יחד עם מערכת הגיבוי השוטף.
על מנת לסייע לכם לעדכן את המאזינים שלכם בהתפתחות ושחזור המערכת, וכן על הודעות הקשורות לאי זמינות הקו בזמן ההשבתה, אנו מבטלים את חיוב היחידות במערכת שיגור ההודעות של חברת מרכזיה המוטמעת בקו שלכם למהלך השבוע הקרוב - החל ממחר (יום שני, ה 24/11/2025) בבוקר, ואנו נישא בעלויות הקמפיינים מול חברת מרכזיה, כך שתוכלו להוציא במהלך השבוע הקרוב קמפיינים טלפוניים ללא חיוב יחידות.
שימו לב! ביטול חיוב היחידות הינו בכפוף לשימוש סביר והוגן, וחל אך ורק בעת הפעלת קמפיין רגיל ולא בשימוש בכלל השירותים הדורשים יחידות. באם לקוחות ינצלו זאת לרעה - נבטל את האפשרות ללא הודעה מוקדמת.
לקוחות החווים קשיים מהותיים בגישה למערכת שלכם,
בלי קשר לתכנים של השבוע האחרון - יש לפנות לשירות הלקוחות תוך כדי ציון מספר המערכת והסיסמה - והקושי המדובר.
בנוגע לתכנים של השבוע האחרון - מתבקשים הלקוחות שלא לפנות בנושא באם הדבר לא דחוף מאד. התכנים יעלו לכל המערכות בצורה אוטומטית. באם יש לכם בקשה חריגה ודחופה בנושא, ניתן ליצור קשר עם שירות הלקוחות בנושא - תוך מתן נימוק לבקשה החריגה.
זמינים במייל cs@yemot.co.il
או בטלפון 077-222-2770 בשעות הפעילות
בברכה,
חברת ימות המשיח -
@שמואל אין מילים,
ותודה שתגובה כזו הגיעה
גם אם אחרי קצת זמן
וכן תודה על הפיצוי כיביכול באמת לא הייתם צריכים!!!
תודה!!! -
@שמואל כתב ב
️ עדכון בנוגע לתקלה במערכת הקבצים, ומתן אפשרות לשליחת קמפיינים ללא עלות במהלך השבוע הקרוב.:שימו לב, שבעקבות התקלה יתכנו חוסרים בקבצים מסויימים מהימים שלפני התקלה - ועל כך רק קבצים תקינים בוודאות יועלו למערכת עצמה - בצורה הדרגתית ואוטומטית, ומבלי לדרוס קבצים חדשים, כך שאם כבר הקלטתם או העלתם את התוכן שהיה במערכת במהלך השבוע חזרה - ו/או שיניתם הגדרות - השחזור של הגיבוי מהשבוע האחרון לא ידרוס תוכן חדש.
רק שימו לב שלפני הגיבוי 'איפסתם' את המערכות כך שבכולם הוגדרו שלוחות 0-9+קובץ ext.ini ואם גם אותו לא 'דורסים' זה רק נזק עבור הציבור
על מנת לסייע לכם לעדכן את המאזינים שלכם בהתפתחות ושחזור המערכת, וכן על הודעות הקשורות לאי זמינות הקו בזמן ההשבתה, אנו מבטלים את חיוב היחידות במערכת שיגור ההודעות של חברת מרכזיה המוטמעת בקו שלכם למהלך השבוע הקרוב - החל ממחר (יום שני, ה 25/11/2025) בבוקר, ואנו נישא בעלויות הקמפיינים מול חברת מרכזיה, כך שתוכלו להוציא במהלך השבוע הקרוב קמפיינים טלפוניים ללא חיוב יחידות.
שימו לב! ביטול חיוב היחידות הינו בכפוף לשימוש סביר והוגן, וחל אך ורק בעת הפעלת קמפיין רגיל ולא בשימוש בכלל השירותים הדורשים יחידות. באם לקוחות ינצלו זאת לרעה - נבטל את האפשרות ללא הודעה מוקדמת.
לא מתחשק לי להיות ה'ממורמר', אבל חבל שזה קורה אחרי שכבר הוצאנו קמפיינים על חשבונינו...
לקוחות החווים קשיים מהותיים בגישה למערכת שלכם,
בלי קשר לתכנים של השבוע האחרון - יש לפנות לשירות הלקוחות תוך כדי ציון מספר המערכת והסיסמה - והקושי המדובר.
בנוגע לתכנים של השבוע האחרון - מתבקשים הלקוחות שלא לפנות בנושא באם הדבר לא דחוף מאד. התכנים יעלו לכל המערכות בצורה אוטומטית. באם יש לכם בקשה חריגה ודחופה בנושא, ניתן ליצור קשר עם שירות הלקוחות בנושא - תוך מתן נימוק לבקשה החריגה.נשמח לעוד הסבר מתי נדע שהכל עלה... שנדע מה ואיך חסר אצלינו (כי עכשיו חסר לי במערכת המוווון המון חומר
-
פוסט זה נמחק! -
פוסט זה נמחק! -
@אבו
תנסה לבקש החזר משירות הלקוחות וסביר להניח שתקבל -
@אבו כתב ב
️ עדכון בנוגע לתקלה במערכת הקבצים, ומתן אפשרות לשליחת קמפיינים ללא עלות במהלך השבוע הקרוב.:רק שימו לב שלפני הגיבוי 'איפסתם' את המערכות כך שבכולם הוגדרו שלוחות 0-9+קובץ ext.ini ואם גם אותו לא 'דורסים' זה רק נזק עבור הציבור
הנושא הזה כבר טופל.
לא "איפסנו" בכוונה, זה נגרם לבד וגרם הרבה כאב ראש, אבל כאמור, זה טופל.@אבו כתב ב
️ עדכון בנוגע לתקלה במערכת הקבצים, ומתן אפשרות לשליחת קמפיינים ללא עלות במהלך השבוע הקרוב.:נשמח לעוד הסבר מתי נדע שהכל עלה... שנדע מה ואיך חסר אצלינו (כי עכשיו חסר לי במערכת המוווון המון חומר
הכי טוב לעקוב אחרי קבצים שהם יחודיים ליום.
למשל לוג תורים וכו - קבצים שחלק מהשם שלהם יש את התאריך . -
@שמואל כתב ב
️ עדכון בנוגע לתקלה במערכת הקבצים, ומתן אפשרות לשליחת קמפיינים ללא עלות במהלך השבוע הקרוב.:שימו לב! ביטול חיוב היחידות הינו בכפוף לשימוש סביר והוגן, וחל אך ורק בעת הפעלת קמפיין רגיל ולא בשימוש בכלל השירותים הדורשים יחידות. באם לקוחות ינצלו זאת לרעה - נבטל את האפשרות ללא הודעה מוקדמת.
אני לא רוצה להיות מהמבקרים..... אני חושב שהערה כזו היא לא מקצועית, נניח שיהיו כמה שינצלו לרעה, אז מענישים את כולם ? אם מגיע פיצוי לאנשים אז תתנו פיצוי בצורה חכמה באפן שלא תצאו ניזוקים.
הייתי מציע שתתנו כמות יחידות כפיצוי לזמן מסויים וזה א. יפתור את הבעיה של "שימוש לרעה" ב. לי למשל אין מה לעשות עם קמפיינים חינם, כך שהפיצוי של קמפיינים היא לא באמת פיצוי להרבה מאד מחזיקי מערכות. -
@Chaim כתב ב
️ עדכון בנוגע לתקלה במערכת הקבצים, ומתן אפשרות לשליחת קמפיינים ללא עלות במהלך השבוע הקרוב.:אם מגיע פיצוי לאנשים אז תתנו פיצוי בצורה חכמה באפן שלא תצאו ניזוקים
@Chaim כתב ב
️ עדכון בנוגע לתקלה במערכת הקבצים, ומתן אפשרות לשליחת קמפיינים ללא עלות במהלך השבוע הקרוב.:לי למשל אין מה לעשות עם קמפיינים חינם, כך שהפיצוי של קמפיינים היא לא באמת פיצוי להרבה מאד מחזיקי מערכות.
מה הקשר פיצוי????
ימות לא מעונינים וגם אין להם על מה לפצות אותך!!!!
הסיבה שהם נותנים את האפשרות לשליחת קמפיינים היא מסיבה שונה לגמרי,
וכמו שכבר כתב@שמואל ב
️ עדכון בנוגע לתקלה במערכת הקבצים, ומתן אפשרות לשליחת קמפיינים ללא עלות במהלך השבוע הקרוב.:על מנת לסייע לכם לעדכן את המאזינים שלכם בהתפתחות ושחזור המערכת, וכן על הודעות הקשורות לאי זמינות הקו בזמן ההשבתה,
אנו מבטלים את חיוב היחידות במערכת שיגור ההודעות של חברת מרכזיה המוטמעת בקו שלכם למהלך השבוע הקרוב - החל ממחר (יום שני, ה 24/11/2025) בבוקר, ואנו נישא בעלויות הקמפיינים מול חברת מרכזיה, כך שתוכלו להוציא במהלך השבוע הקרוב קמפיינים טלפוניים ללא חיוב יחידות.
-
