מודול sip - הגדרות לחיוג מטלפון משרדי או משלוחת sip
-
ב"ה.
בפוסט הבא מרוכזות כל ההגדרות לגבי שלוחת sip, וכן ההגדרות של חיוג יוצא.
סוג השלוחה:
type=sip
קישורים לתוספים שניתנים להגדרה בכל מודול
רשימת כל ההגדרות שניתנות להטמעה בכל מודול
הגדרות זיהוי בכניסה לשלוחה
הסבר על הודעת ברוכים הבאים (הודעה ראשונה בשלוחה)
הרשאות כניסה לשלוחה
מחייג למספר יוזר של המערכת. ניתן להגדיר לאיזה מספר חשבון של המערכת הוא יחייג:
account_dial_number=3
או לחלופין, להגדיר שיחייג למספר שלוחה מסויימת במערכת:
account_dial_extension=495
בשימוש עם מספר שלוחה ניתן להגדיר להוציא את השיחה לכמה מספרי שלוחות בו זמנית, הראשון שיענה השיחה תפסיק לצלצל לשאר.
יש לשים את מספרי השלוחה מופרדים בפסיקים. למשל:account_dial_extension=4652,496,111,65974,4848,4545,5454,45454,5851
את מספרי השלוחות של החשבונות ניתן להגדיר באתר בלשונית "מרכזיה עסקית".
ניתן להגדיר מוזיקה בהמתנה בחיוג:
sip_music_on_hold=שם המוזיקה בהמתנה
ניתן להגדיר הקלטת שיחות נכנסות:
sip_record=yes
ההקלטות ישמרו בסל מחזור תחת תיקיה
SIPRecordIn
.ניתן לבקש שליחה למייל:
sip_send_mail=yes
ברירת מחדל שולח למייל המוגדר במערכת. ניתן להגדיר למייל אחר:
sip_send_mail_to=my@yemot.co.il
כברירת מחדל, המערכת שומרת דו"ח שיחות (נמצא בתיקיית SipLogs)
כדי לבטל את שמירת הדו"ח בשיחות נכנסות יש להגדירsip_ymgr_logger=no
זמן חיוג
ברירת מחדל מחייג 35 שניות, אם רוצים להגדיר זמן אחר, ניתן להגדירsip_timeout=23
כאן בדוגמה רואים שזמן ההמתנה יהיה 23 שניות.
לאחר ההמתנה יעבור לסיום, וכדלהלן.מעבר בסיום בשלוחה
ברירת מחדל לאחמ"כ חוזר שלב אחד אחורה ניתן להגדיר מעבר לשלוחה אחרת או ניתוק | ראה כאן את האפשרויות להגדרה.
ההגדרה היא:sip_dial_end_go_to=/1/1/1/1
בחירת מחדל מבצע אותה פעולה גם אם השיחה לא נענת, ניתן להגדיר שאם הסתיים החיוג ולא היה מענה יושמע תפריט
M3519
המאפשר חיוג חוזר או סיום:sip_tfr_redial_if_no_answer=yes
ניתן להגדיר מעבר לשלוחה אחרת/ניתוק באם לא היה מענה ללא תפריט חיוג חוזר:
sip_no_answer_goto=/0
ניתן להגדיר לאן ללכת/לנתק במידה שלא היה מענה כתוצאה מזה שזמן החיוג נגמר:
sip_timeout_goto=/1
מתקדם:
ברירת מחדל, ישנה צורה מסויימת שהמזהה של השיחה (זיהוי) נשלח, ישנם טלפונים שלא אוהבים את זה, וכל השיחות נראה שהם נכנסות מהמספר של המערכת, ניתן לשנות את הצורה של שליחת הזיהוי:
reverse_caller_id=yes
ברירת מחדל, נשלחים כותרות (headers) עם מידע על השלוחה, מזהה השיחה, ועוד. ישנם טלפונים או ראוטרים שזה גורם לכך שלא יכנסו שיחות נכנסות בכלל, ניתן לבטל את שליחת הכותרות:
sip_not_send_spacel_headers=yes
סוג מערכת "חיוג SIP":
מחייג לשלוחת הSIP של המערכת
יש לשים ערכים בקובץ
sip_configuring.ini
שתחת השלוחה הראשית. לא ניתן להגיע לקבצים דרך האתר הרגיל - יש לבצע את הפעולה דרך האתר החדש.ערכים אפשריים בקצרה, כי זה דומה לערכים שאפשריים בשלוחה:
sip_music_on_hold= # מוזיקה בהמתנה sip_record=yes # להקליט sip_send_mail=yes # לשלוח גם מייל sip_send_mail_to=my@yemot.co.il # מייל שונה מהמערכת
כברירת מחדל, המערכת שומרת דו"ח שיחות (נמצא בתיקיית SipLogs)
כדי לבטל את שמירת הדו"ח בשיחות נכנסות יש להגדירsip_ymgr_logger=no
הגדרות ליחידה הטלפונית - שיחה יוצאת מהחשבון:
את כל ההגדרות הכלליות יש להכניס לתוך קובץ
sip_out_configuring.ini
שתחת השלוחה הראשית. במידה שהמערכת מוגדרת על סוג מערכת "חיוג SIP" לא ניתן להגיע לקבצים דרך האתר הרגיל - יש לבצע את הפעולה דרך האתר החדש.על מנת להפעיל הקלטת שיחות יוצאות יש להגדיר:
sip_record=yes
ההקלטות ישמרו בסל מחזור בתיקיה
SIPRecord
.
על מנת לבקש גם שליחה למייל יש להגדיר:sip_send_mail=yes
בחירת מחדל שולח למייל המוגדר במערכת, ניתן להגדיר מייל מיוחד:
sip_send_mail_to=my@yemot.co.il
כברירת מחדל, המערכת שומרת דו"ח שיחות (נמצא בתיקיית SipLogs)
כדי לבטל את שמירת הדו"ח בשיחות יוצאות יש להגדירlogger=no
מוזיקה בהמתנה במהלך השהייה של השיחה, בחירת מחדל מושמעת מוזיקה בהמתנה בחירת מחדל אם אתה מעבירים את הלקוח להמתנה, ניתן להגדיר מוזיקה בהמתנה מיוחדת לערוץ:
musicclass=המוזיקה שלכם.
שיחה יוצאת מחשבון הSIP היא בעלות יחידה לדקה, מלבד אם משתמש בקידומת פנימית, להלן הסבר.
ניתן לחייג פנימית לחשבון sip אחר בשרת, שימו לב, זה רק לשלוחת sip אחרת, זה לא חייג למערכת תוכן אלא לשלוחת הSIP שלה.
אם ברצונכם לבצע חיוג לשלוחת SIP אחרת דבר ראשון צריך להתחיל את השיחה ב
*1
. במילים: אחד כוכבית, ואז המספר של השלוחה אילה תרצו לחייג. זה בעצם מספר המערכת של חשבון הSIP השני.למשל, כדי לחייג לשלוחת הSIP של מערכת 0773137770 יש להקיש בטלפון שלכם בחיוג
1*0773137770
במקרה של שיחה כזו אין כלל חיוב יחידות.
ישנה אפשרות גם להגדיר חיוגים מקוצרים בחיוג לשלוחת SIP אחרת, למשל, אם אתם רוצים שבמקום לחייג כל פעם את המספר מערכת המלא בשביל להגיע לחשבון הSIP אפשר להכניס בקובץ
sip_speed_local_dial.ini
חיוגים מקוצרים.
דוגמא למופיע בקובץ:1=0773137770 5=0773136666 29=0773137777
ואז ניתן לחייג בטלפון לפי הקיצור.
למשל, כדי להגיע לשלוחה0773136666
אפשר לחייג ל:1*5
כדי להגיע ל
0773137777
אפשר לחייג1*29
ישנה אפשרות גם להגדיר חיוגים מקוצרים כללים - ממש תרגום של כל מספר למספק אחר. (מינימום של מספר זה 2 ספרות) זה בקובץ
sip_speed_dial.ini
דוגמא למופיע בקובץ:050000000=0773137770 100=0773137777 55=0733137770
ואז חיוג ל 050000000 יתחלף בזמן החיוג ל 0773137770
חיוג ל 100 יתחלף בזמן החיוג ל 0773137777
חיוג ל 55 יתחלף בזמן החיוג ל 0733137770
בברכה,
-
-
-
-
-
-