יש משהו שקצת מציק לי. אנחנו כותבים וכותבים בקשות לפיתוח וכן על באגים במערכות לתועלת הכלל והפרט. כמובן שאנחנו מאמינים שימות המשיח עושים ככל שביכולתם כדי לעזור ולשפר, ואנחנו יודעים שהדברים לוקחים זמן. ומעריכים אתכם מאודדד.
אבל.. אולי כדאי שהמתכנת (האלוף!) או מישהו משם יעדכן אותנו מדי פעם מה קורה עם הבקשות והבאגים. או לפחות 'קראתי - זה בטיפול'. 'קראנו - זה בפיתוח'. וכן אם יש משהו שלא אפשרי לתקן אז תכתבו 'לא אפשרי כעת', שלא נצפה סתם..
לפעמים יש הרגשה שלא קוראים את כל מה שאנחנו כותבים שם, אנחנו דנים שם ביננו לבין עצמנו, משתתפים איש בצערו של חברו, ודשים באותם נושאים שוב ושוב, וזה לא עושה חשק לכתוב כי כמעט אף פעם אין תגובה.
כמובן שזה לא מחוסר עבודה אלא מעומס עבודה ואנחנו מודים על הכל אלף תודות. אבל שנדע למה לצפות ולמה לא, מה בפיתוח ומה עדיין לא בכיוון.. אפילו תגובה מינימלית. זו ההרגשה שלי.
תודה רבה.
הפוסטים הטובים ביותר שנוצרו על ידי oror053
-
תגובות מימות המשיח
-
מדריך | שלוחת 'מאזינים למאזינים' מתוחכמת עם בקרת מנהל
התלבטתי רבות אם לכתוב את המדריך הזה, כי הוא די ארוך. אבל החלטתי לבסוף לכתוב אותו, הואיל ואלו שיזדקקו לו (אפילו יהיו מעטים) זו תהיה הצלה בשבילם, כמו כן בחלק מהקווים נוכל לחסוך הרבה לשון הרע ומחלוקת. אשמח לתגובות מהמשתמשים כאן לאחר שיעיינו היטב.
מהיום בו הוקמו קווי התוכן, התחבטו בעלי הקווים הפתוחים לציבור הרחב האם לאפשר למאזינים להביע את דעתם בחופשיות (מאזינים למאזינים), או שלא לאפשר, מכיוון שיש 'שועלים קטנים' שמקפידים להרוס את הקו עם הודעות שטותיות או לוחמניות, המבריחות את המאזינים האחרים.
לכן הפתרון הוא לעשות שלוחת 'מאזינים למאזינים' בצורה מבוקרת.אז איך עושים את זה?
ישנן כמה דרכים. אך לאחר שנים של ניסוי וטעיה, הריני להציג בפניכם את הפתרון שאני חושב שהוא הכי יעיל, בבחינת הדרך הארוכה שהיא קצרה (אמנם הוא כרוך בכמה שלבים, אבל מניסיון - שווה לנסות). כאן המקום להודות לאלו שעמלו ללבן את העניין בפורום הישן, והשתמשתי בחלק ממה שהובא שם.
הרעיון מלמעלה: אלה שאנחנו מכירים - יוכלו להשאיר הודעות ללא כל הגבלה. אלה שהם 'ידועים לשמצה' - לא יוכלו להקליט בכלל, וכל השאר יעברו סינון של המנהל ע"י הקשה אחת שלו (או 2).
-
קודם כל יש לפתוח רשימת תפוצה של 'מנהלים' ולהכניס לתוכה את המספרים של המנהלים המבקרים.
נקרא לה רשימת תפוצה מספר 10. -
לפתוח רשימת תפוצה של 'מאושרים+חסומים'. לרשימה נוסיף במצב פעיל את המספרים שאנחנו סומכים עליהם בעיניים עצומות שהם לא יעשו נזקים.. ומנגד נוסיף שם במצב חסום את הבעייתיים שאנחנו לא רוצים שיוכלו להשאיר הודעות כלל. זה חוסך לנו זמן יקר של סינון הודעות, וגם תורם לכך שהקו יהיה פעיל גם בשעה שאין לנו פנאי לסנן הודעות.
נקרא לה רשימת תפוצה מספר 11.
כעת נפתח שלוחת תפריט עבור המאזינים למאזינים.
בתפריט השלוחה נאמר: "לשמיעת ההודעות הקישו אחת, להקלטת הודעה הקישו שתיים".*כדי שהמערכת תעבוד בצורה הטובה ביותר, אנו נזקקים ל-4 שלוחות בתוך תיקיית ה'מאזינים למאזינים' (זה פחות מסובך ממה שזה נשמע), בהמשך אכתוב את ההגדרות שאמורות להיות בכל שלוחה:
א. שלוחת השמעת הקלטות המאזינים, לדוגמא שלוחה 1.
ב. שלוחה להקלטת הודעות מאזינים ללא סינון, לדוגמא שלוחה 2. (תכף נסביר איך זה בדיוק עובד).
ג. שלוחת הקלטת מאזינים עם ביקורת (לשם ישלחו המאזינים שלא מורשים להקליט ללא ביקורת), לדוגמא שלוחה 3.
ד. שלוחת ביניים של השמעת קבצים, לדוגמא שלוחה 0, אליה יועברו הודעות המאזינים הבלתי מסוננות, ומשם הם ישלחו ע"י המנהל בקלות לשלוחה 1, או לפח האשפה (נכתוב על כך בהמשך).*ההגדרות בשלוחות:
שלוחה 1 היא שלוחת השמעת קבצים רגילה לחלוטין.type=playfile
שלוחה 2 היא שלוחת הקלטת הודעות שהיא גם מסננת את המאזינים, מי ראוי להשאיר הודעה ישירה, ומי הודעותיו יסוננו ע"י מנהל. יש להגדיר בשלוחה:
type=record folder_move=1 check_template_filter=10,11 check_template_filter_11_blocked_go_to=/ check_template_filter_none_go_to=/3
הסבר בקצרה - מי שברשימת המנהלים או ברשימת המאושרים, יכנס להקליט הודעה (שתועבר לשלוחה 1). מי שמוגדר כחסום יחזור לתפריט הקודם. וכל השאר יועברו בלא ידיעתם להקליט בשלוחה 3, שההודעות המוקלטות שם יעברו סינון מנהל.
שלוחה 3 היא שלוחת הקלטות אליה יופנו אלו שלחצו על 2 והודעותיהם צריכות לעבור ביקורת מנהל, יש להגדיר בשלוחה:
type=record folder_move=0 check_template_filter=11 check_template_filter_11_blocked_go_to=/
בעצם הגדרנו שההקלטות יעברו לשלוחה 0. ובנוסף, עשינו סינון לחסומים ברשימה 11 שלא יוכלו להקיש 3 ולעקוף את החסימה (לחילופין, ניתן גם לקרוא לשלוחה אות באנגלית, וכך לא יוכלו להקיש עליה באמצעות מקשי הטלפון).
שלוחה 0 היא שלוחה אליה מגיעים הודעות הראויות לסינון, והמנהל חורץ את גורלן לשבט או לחסד בקלות. בלחיצה על 1 הוא מעביר את ההקלטה לשלוחה 1, ובלחיצה על 2 הוא ימחק אותן. השלוחה תיפתח אוטומטית אך ורק למנהלים. כל האחרים לא יוכלו להיכנס.
יש להגדיר בשלוחה:type=playfile white_list=yes white_list_type=template_number white_list_template_number=10 admin_options_open=yes file_move_open=yes admin_options_file_delete_and_change_only=yes delete_message_only=yes control_play1=file_move playfile_control_play_file_move=1 control_play2=admin_options
הסבר:
בהתחלה הגדרנו שרק המנהלים שברשימת התפוצה 10 יוכלו להיכנס לשלוחה (רשימה לבנה).
אח"כ הגדרנו אפשרות ניהול של מחיקת קבצים מהשלוחה (הגדרנו מחיקה בלבד כדי לא להטריח עם תפריט ניהול). הקצנו לזה את מקש 2.
כמו כן הגדרנו אפשרות העברת קבצים לשלוחה 1. הקצנו לזה את מקש 1.באופן כללי שמעתי ממשתמשים שזה עובד. אשמח לדיווח אם אכן זה עבד לך, וכן להצעות שיפור כאן.
-
-
כל הכבוד לימות המשיח
בואו ונאמר כולם ישר כח לימות המשיח על הפורום החדש והמדהים!
הרבה יותר שמיש ומשוכלל מהפורום הקודם.
אמנם לפעמים קצת קשה להתרגל אחרי 4 שנים של שימוש בפורום הישן, ואולי אנחנו מתגעגעים לתוכן של "שאלות משתמשים" שנשאר שם..
אבל ודאי שזה מהלך שיוביל את כולנו קדימה.
ישר כח על הכל! -
כניסת מנהלים ללא סיסמה לניהול המערכת ולכל שלוחה - נצרך בכל מערכת
הגדרה פשוטה אבל מאוד נצרכת לכל מנהל שנוהג להיכנס כמה וכמה פעמים ביום לשלוחת הניהול הטלפוני, ואין לו כח להקיש את סיסמת הניהול בכל פעם מחדש.
אז כיצד נגדיר בדרך הכי פשוטה שרק המנהלים יכנסו לשלוחת הניהול (0) ללא סיסמה?
פשוט פותחים רשימת תפוצה חדשה, נניח רשימה מס' 5, ומכניסים לתוכה את המספרים של המנהלים.
לאחר מכן יוצרים שלוחה חדשה של 'כניסה לניהול', לדוגמא שלוחה A.
לסיום - יש להגדיר בשלוחת הניהול המקורית, זו שאנו רוצים שיכנסו דרכה ללא סיסמה (בד"כ שלוחה 0), את ההגדרות הללו:
type=admin_login admin_login_no_password=yes check_template_filter=5 check_template_filter_none_go_to=/A check_template_filter_blocked_go_to=/A
מעכשיו המנהלים יכנסו לשלוחת הניהול הטלפוני ללא סיסמה, וכל השאר יצטרכו להקיש אותה, וחסכנו לנו זמן יקר!
אם רוצים 'לפטר' מנהל, ניתן לחסום אותו מהרשימה ואין צורך למחוק את מספרו לחלוטין.
מקווה שהועלתי.
-
פתיחת מערכות דרך האתר
נשמח אם תהיה אפשרות לפתוח מערכות תכנים/וצאפ פון/בלוג פון דרך האתר.
זה ארוך ומייגע לעשות הכל דרך הטלפון (ואם יש חשש שאנשים יפתחו מערכות סתם, אז אפשר להגביל בדרכים אחרות).
תודה רבה. -
RE: איזה לא נעים...
על פי בדיקה בפרופיל של @אברהם-אברהם נוכחתי לראות שכמות העוקבים שלו זהה לכמות האנשים שהוא עוקב אחריהם.........
-
RE: כמה כסף לוקחים על ניהול מערכת? תודה.
אני לוקח לאנשים מחיר גבוה בהרבה ממה שנכתב פה, ומי שלא רוצה שיפתח בעצמו. הזמן שלי לא הפקר, וידע שווה כסף.
תסתכלו על הסטטוס של שמואל במתמחים. אני מעתיק אותו לכאן:
"אם עשיתי עבודה בחצי שעה, זה בגלל שעבדתי שנים ללמוד איך לעשות אותה בחצי שעה. אתה חייב לי על השנים, לא על הדקות. (מוקדש לכל הישראלים שחושבים שהידע הוא בחינם)". עכ"ל.
כמו שטכנאי מזגנים לוקח לך 300 שח על עצם זה שהוא דורך אצלך בבית, וכמו שפסיכולוג לוקח 500 שח לפגישה על זה שהוא יושב ומקשיב.. גם לנו מותר!
אפילו אם זה רק העתק הדבק ב- FTP אני גובה מחיר מלא וזה יכול להיות גם 1200 שקל או יותר רק על עצם ההעתקה.
תיחזוק ושינוי שלוחות זה כבר משהו אחר.
ואם הם רוצים צינתוקים זה יעלה להם עוד כסף למרות שלי זה לא עולה.
ככה זה בעסקים. כל פעולה שווה מחיר מלא.
ותתפלאו.. יש הרבה אנשים שבאים ומשלמים יפה. -
RE: תמונת פרופיל.
@אברהם-אבנר גם לי זה התחיל לעבוד בשלב של 50 מוניטין בערך. אולי זה באמת זה..
-
RE: כניסת מנהלים ללא סיסמה לניהול המערכת ולכל שלוחה - נצרך בכל מערכת
כניסת מנהל לשלוחה משלוחות המערכת ללא סיסמה:
אם נרצה לעשות שבשלוחה מסוימת תהיה סיסמה ורק אנחנו נוכל להיכנס ללא סיסמה.
נניח שלוחה 8/1.
יש לפתוח שלוחה 8/2 ולהגדיר בשלוחה 8:type=template_filter check_template_filter=5 check_template_filter_active_go_to=/8/1 check_template_filter_none_go_to=/8/2 check_template_filter_blocked_go_to=/8/2
ובשלוחה 8/2 להגדיר:
type=go_to_folder go_to_folder=/8/1 password=1234
וממילא כולם יכנסו עם סיסמה ורק מי שברשימת תפוצה מספר 5 יכנס בלי.
-
RE: עזרה בתמחור
@לעזור-לכולם מצטער, אבל לדעתי אף אחד כאן לא בכיוון..
יש לי ב"ה הרבה נסיון עם לקוחות. וחשוב לי לומר שכאשר מדובר במוסד או חברה, עיקר הרווח הוא לא מה שלוקחים על ההקמה. הרווח הוא על המחיר החודשי.
לדוגמא:
הקמה=500 שח
תשלום חודשי על תיחזוק המערכת=150 שח לחודש.
התשלום החודשי כולל את השירות שלך, הם הרי יבקשו ממך לשנות דברים, להוסיף, לתקן. זה בחינם?? מה פתאום! גובים על זה מחיר.
על הרווח הזה אני בונה.
150 לחודש למשך שנה זה 1800 שח. ובד"כ מוסדות לא מבטלים אחרי שנה, הם נשארים עם הקו לנצח או לפחות לכמה שנים. ככה מתפרנסים. לא מתשלום מסכן של הקמה חד פעמית.. זה מצחיק.
כמה קווים חדשים כבר תקימו בחודש? -
RE: מוניטין ופרסום הודעות
@הרב-החשוב
עוקבים - מי שעוקב אחריך.
עוקב אחרי (הרי"ש בציריה) - זה אחרי מי אתה עוקב.. -
RE: כתבה מJDN על קווי התוכן הלימודי בקורונה
לחובבי האקשן, כעת נזכרתי שהיה לנו על זה לפני כמה שנים ויכוח ארוך ומר עד שסגרו לנו את האשכול. שם הובאו כל הסברות והדעות השונות בצורה הכי קיצונית שיש. כנראה מה שהיה הוא שיהיה, כולי תקווה שיום אחד ישתנה שם משהו.
-
RE: תגובות מימות המשיח
@יעקב-ישראל אני לא בא להקניט חלילה וחס, אבל אם כבר הבאת לינק, תסתכל בפרופיל שלו שזו ההודעה היחידה שהוא השאיר ב-9 הימים האחרונים. ושוב, אני לא בא להקניט. רק להגיד מה מרגישים אנשים.
אני אישית חייב הרבה לימות המשיח ואני הראשון שפתחתי את הפוסט הזה להודות על הכל. זה רק בגדר הצעת שיפור וברוח טובה לתועלת כולם.
אם הדרך לפתור היא במייל - אז נשלח למייל, אבל כשזה כאן - אנחנו מצפים לתגובה.
(וגם במייל אני מקבל תגובה של "הועבר לטיפול" ובפועל בעניינים של באגים וכדו' הרבה פעמים לא מקבלים תשובה) -
RE: תגובות מימות המשיח
ביננו, גם במייל אין תגובה רצינית בד"כ.
@שמואל חשבתי שאם קשה לימות לעבור על כל ההודעות בבאגים (וזה מובן מאוד) אולי כדאי לעשות שהמדור של הבאגים יהיה ללא תגובות. והמתכנת יעבור על התלונות ויסמן וי אם זה אכן באג והוא מטפל, או שיסמן איקס שזה לא באג, או שיסמן שזה באג אבל הוא לא יכול לטפל בו כעת.
או שהמשתמשים יסמנו לייק ולייק הפוך וככה ימות יראו עד כמה זה רציני ויעדכנו.
אפשר גם למחוק תלונות שהוחלט שהם לא באגים.
או לעשות כל רעיון אחר, אבל חייב להיות משהו שמקשר ביננו לבין מי שמטפל בבאגים...
שלחתי על באגים במייל לפני שנה שנתיים ואני לא מגזים, וכלום.
זה חוסר אונים הקטע הזה שדברים נתקעים לך וכל התלונות מהמאזינים באות אליך כי אתה בנית את הקו, ואין לך מושג מה הולך עם זה. מה לומר למאזינים? שיש תקלה וזה יפתר בקרוב, או שלא לומר? אנשים שואלים אם זה בטיפול או לא. איך אני אדע מה עם זה? ותכפיל את התקלה כפול כמות הקווים שפתחת שיש בהם את אותו מודול ואותה תקלה.... חייב להיות איזשהו פתרון.