הגדרות כלליות לניהול מערכת טלפונית


  • ניהול

    הוספת נקודות מקובץ חיצוני

    יש ארגונים שבהם הנקודות אינם רק מתוך מה שהתקבל בשאלות במערכת, אלא גם משהו חיצוני כגון עלון עיתון וכד',
    והנקודות מחושבות בצורה של הנקודות מהעיתון + הנקודות מהמערכת
    בשביל כך בנינו טבלה שבה ניתן לעדכן את הנקודות הנוספות

    דבר ראשון יש להכניס ערך

    add_to_points_total=yes
    

    וההמלצה שלנו להכניס זאת בתוך קובץ ivr.ini שמתחת התיקיה הראשית
    וזאת מכיוון שהנקודות נטענות בכמה מצבים,

    1. בהתחברות לזיהוי האישי לסוגיו,
    2. בהוספת נקודות ממשימות או טריוויה וכד' - יש מצבים שמוגדר להשמיע את סך כלל הנקודות
    3. יש שלוחה יעודית type=points_say_total שבה משמיעים את סך הניקוד

    ולכן בשביל שהמערכת תחשב בכלל המקומות את הוספת הנקודות ולא רק בשלוחה מסויימת - יש להכניס זאת לקובץ הראשי ivr.ini שמתחת התיקיה הראשית

    לאחר מכן יש להכניס קובץ לתיקיית Points שתחת תיקיה ראשית, קובץ בשם
    add_to_points_total.ini
    הקובץ עצמו בנוי כמו שהסברנו לפני כן לגבי קבצי csv כאשר לאחר מכן דרך פנקס רשימות מחליפים את הקידוד ל utf8 ושומרים בשם של המערכת שלנו.
    כאשר עמודה A זה המספר האישי להוספה
    עמודה B - כמות הנקודות להוספה
    מעמודה C ואילך הערות כרצונכם
    המערכת מתחשבת רק בעמודות A + B

    דוגמה

    1003,3
    

    כאן בדוגמה רואים שלקוד 1003 צריך להוסיף 3 נקודות.


  • ניהול

    השמעת דרגה אליה הגיע המשתמש - דירוג לפי כמות נקודות

    בהרבה ארגונים יש מצב שבו מי שהגיע למשל עד 100 נקודות בדרגא A למשל
    ומ100 עד 200 בדרגא B
    כגון טוראי, רב טוראי וכו' כמו בצבאות ה' ועוד
    ניתן להגדיר שלאחר השמעת הניקוד בהתחברות המערכת גם תשמיע את הדרגה אליה הגיע
    בשביל ההשמעה יש להגדיר

    say_rank=yes
    

    את הדרגות יש להכנס לתוך תיקיית Points שתחת התיקיה הראשית, ושם לפתוח תיקיה בשם Rank

    הדרגות של 3 ספרות כלומר עד 999 צריכים להיות של 3 ספרות
    לדוגמא הדרגא שמתחילה מ0 נקודות - שם הקובץ הוא 000
    דרגה שמתחילה מ80 נקודות תקרא 080
    דרגה מתחילה מ234 נקודות תקרא כמספר הנקודות - 234
    דרגה מתחילה מ 1500 תקרא כמספר הנקודות - 1500
    וכו'

    ההודעה שהמערכת תשמיע היא
    M1118 הדרגה אליה הגעת היא
    ואז את הקובץ שהכנסתם בתיקיה הנמוך אבל הכי קרוב למספר שיש למשתמש.
    (אם למשתמש יש 715 נקודות, ויש קובץ 700, אז המערכת תשמיע את קובץ 700


  • ניהול

    הודעות מערכת

    הקלטת הודעות/העלאת הודעות/וכדו'

    ההודעה הראשונה בכל סוגי השלוחות
    בכל מודול ניתן להכניס קובץ בשם M0000 והוא יושמע ראשון,
    (שימו לב! ניתן להכניס גם הקלטה רגילה, דהיינו עם סיומת wav וכן קובץ מוקלד, דהיינו עם סיומת tts)

    איך מעלים?

    בלשונית "מערכת תוכן" > "הודעות" - יש את ההודעות מערכת של השלוחה,
    אנחנו צריכים לחפש את ההודעה שרלוונטית לנו לשלוחה זו - שאותה אנחנו רוצים להחליף,
    בצד שמאל מופיע "איקון" להעלאה (חץ כלפי מעלה) - נקיש עליו ויפתח לנו חלונית לבחירת קובץ מהמחשב - נבחר את הקובץ הרצוי - ונעלה

    ניתן גם להעלות כקובץ רגיל לשלוחה ואז ללחוץ לחצן ימני על הקובץ ואז על שנה שם ולשנות למספר הודעת המערכת (לדוגמה M0000 )

    ברירת מחדל שניתן לדלג על ההודעה - על ידי הקשת כל מקש שהוא,
    ובשלוחת menu - תפריט - לחיצה במהלך ההשמעה תגיב כמו ההקשה במהלך התפריט הראשי.
    באם רוצים להגדיר שהודעת M0000 תושמע עד הסוף ללא אפשרות דילוג, כך שהמאזין ישמע את כולה (לדוגמה בהודעה חשובה שלא רוצים שהמאזינים ידלגו עליה) יש להגדיר:

    play_and_return=play_all
    

    להשמיע את קובץ M0000 רק פעם אחת בכל פעם שמתקשר למערכת:

    say_first_one_time=yes
    

    ניתן לשים כמה קבצים שרוצים, כאשר כל קובץ יכול להיות אחת מ3 האפשרויות

    קובץ wav
    קובץ ogg
    קובץ tts

    בחלק מהודעות המערכת ניתן להוסיף הודעת המשך (לדוגמה כשיש הודעת ברוכים הבאים ורוצים רק להוסיף הודעה בלי לשנות את הודעת הברוכים הבאים) ניתן לעשות זאת על ידי הוספת -1 לשם ההודעה כמו פה (הקבצים חייבים להיות בצורה עוקבת)
    M0000
    M0000-1
    M0000-2
    M0000-3
    וכו'


  • ניהול

    קבצי TTS

    המערכת תומכת בקבצי TTS קבצי TTS הם קבצי טקסט שהמערכת מקריאה אותם
    כדי להשמיע טקסט מוקלד במערכת (ולא בקול שלכם)
    עליכם לעלות קובץ עם סיומת TTS
    שזה ראשי תיבות של
    Text To Speech - טקסט לדיבור
    טקסט טו סְפִּיצ'

    כיצד יוצרים כזה קובץ?
    פותחים מסמך חדש של פנקס הרשימות
    a2ccdab0-9845-42f1-a86f-fb2f1392b843-image.png
    שומרים בפורמט uft-8 ובסיומת .tts
    7796b90a-bb32-4730-a799-b8a1643ce797-image.png

    8c6eb063-2db9-4150-8cb8-8ec54f5aea4d-image.png
    השם של הקובץ למשל
    000.tts
    M0000.tts
    בקובץ ניתן לרשום טקסט באורך של עד 1,300 תווים כולל רווחים (בערך).
    (צריך לדאוג שלא יהיה קובץ מקביל של wav כי אז המערכת תתחשב בו והמערכת תשמיע לכם אותו)
    אם יש כמה קבצים אז המערכת תשמיע לכם אותם לפי הסדר

    (שימו לב!!! על מנת לערוך שוב את הקובץ לאחר הסגירה, יש לעשות "פתח באמצעות" ולבחור ב"פנקס רשימות")

    ברירת מחדל המערכת משמיע בקול "גלעד" (קול גברי)
    למערכות של נשים וכד' ניתן לשנות לקול של אשה "סיוון" או "סיוון 3"
    לקול של גלעד (ברירת מחדל)

    tts_voice=Gilad
    

    כדי להגדיר שהמערכת תשמיע בקול של אשה "סיוון"
    יש להגדיר:

    tts_voice=Sivan
    

    יש עוד קול של אשה שונה מעט "סיוון 3"
    כדי להגדיר:

    tts_voice=Sivan3
    

    אם רוצים לשנות מהירות
    ברירת מחדל היא 0
    ניתן להגדיר יותר מהר:

    tts_rate=10
    

    מאפס ומעלה עד 10, 10 זה המהירות הכי גבוהה
    ומאפס ומטה זה יותר לאט, עד מינוס 10

    tts_rate=-10
    

    מינוס 10 זה המהירות הנמוכה ביותר

    ניתן לבחור כל מספר מעשר ועד מינוס עשר

    ההגדרות של סוג קול ומהירות זה עבור כל הקבצים בשלוחה
    במידה ויהיה דרישה נפתח אפשרויות אפיון לכל קובץ

    (שימו לב - על מנת לכתוב באידיש
    יהיה עליכם לשחק עם ניקוד וכו')
    (וכן לא ניתן לשנות את הווֹליוּם - לא להגביה ולא להנמיך)


  • ניהול

    הגדרת הפנית שיחה לשלוחה פנימית לפי מספר מחייג או מחויג

    יש אפשרות להגדיר בשלוחה כל שהיא - שכשהמאזין מגיע לשלוחה זאת המערכת תפנה אותו לשלוחה אחת
    את המיון של 'מי' להפנות ו'לאן' להפנות - עושים ע"י קובץ שנקרא Did_Go_To.ini ששמים בשלוחה הראשית,

    בכל שלוחה ניתן לשים את ההגדרה

    check_did_and_go_to_folder=yes
    

    ברגע שההגדרה הזאת כתובה בשלוחה - המערכת תבדוק בקובץ הנ"ל אם יש הוראות מה לעשות עם המאזין
    וכדי שנבין יותר טוב נביא דוגמה...

    דוגמה למופיע בקובץ

    0773137770=/1
    

    כלומר, כל מי שחייג למערכת דרך מספר 0773137770, אז כשהוא יגיע לשלוחה שיש בה את ההגדרה הנ"ל הוא יועבר לשלוחה 1 מהשלוחה הראשית
    (ניתן לרשום 1 ללא סלש / ואז השיחה תעבור לשלוחה 1 שמתחת לשלוחה שבה מוגדרת ההגדרה)

    אופציה נוספת, הפניה לפי מספר מחייג ומחויג

    did_and_phone_check=yes
    

    שאת השורה הזאת מוסיפים להגדרה הקודמת
    וזה אומר למערכת שתבדוק אם יש 'הוראות' בקובץ - לפי המספר פלאפון של המאזין

    דוגמה למופיע בקובץ

    0501234567-0773137770=/1
    

    כלומר, אם מספר 0501234567 חייג למספר 0773137770, אז כשהוא יגיע לשלוחה שיש בה את ההגדרה הנ"ל - הוא יועבר לשלוחה 1 מהשלוחה הראשית
    ניתן לרשום 1 ללא סלש / ואז השיחה תעבור לשלוחה 1 שמתחת לשלוחה שבה מוגדרת ההגדרה.
    אבל אם רוצים להפנות לשלוחה פנימית יותר לדוגמא, אם רוצים שמאזין מסוים שיגיע לשלוחה 7 שיש בה את ההגדרה הנ"ל, להפנות אותו לתוך שלוחה 7/1/1 לא יעזור לרשום בקובץ רק 1/1, אלא צריך לרשום את כל הנתיב, כלומר - /7/1/1

    באופציה הנ"ל חייב להיות גם מספר מחייג וגם מחויג,
    ואם יהיה רק מספר מחויג ברירת מחדל שהמערכת לא מתייחסת לשורה זו,
    אם רוצים שהמערכת תתייחס גם למספר מחויג בלבד יש להגדיר:

    did_and_phone_not_found=check_did
    

    אם רוצים לשים את ההגדרה כדילוג על שלוחה פעם אחת בלבד, אבל בפעם השניה שנכנסים לשלוחה, שלא יעביר, יש להגדיר:

    check_did_and_go_to_folder_one_time=yes
    

    וכעת ההגדרות בעברית (עובד אך לא מומלץ)
    בכל שלוחה ניתן לשים את ההגדרה

    הפעל_מעבר_לשלוחה_אחרת_לפי_המספר_המחויג=כן
    

    חייב להיות קובץ בשלוחה הראשית בשם

    מספרי_המערכת_והשיוכים.ini
    

    דוגמא למופיע בקובץ

    0773137770=/1
    

    כלומר, כל מי שיחייג למספר 0773137770, יועבר (בשלוחה שבה מוגדרת ההגדרה הנ"ל) לשלוחה 1 מהשלוחה הראשית
    (ניתן לרשום 1 ללא סלש / ואז השיחה תעבור לשלוחה 1 שמתחת לשלוחה שבה מוגדרת ההגדרה)
    אופציה נוספת, חיפוש ניתוב לפי מספר מחייג ומחויג

    הפעל_מעבר_לשלוחה_אחרת_לפי_המספר_המחויג=כן
    בדיקה_לפי_מספר_מחייג_ומחויג=כן
    

    חייב להיות קובץ בשלוחה הראשית בשם

    מספרי_המערכת_והשיוכים.ini
    

    דוגמא למופיע בקובץ

    0501234567-0773137770=/1
    

    כלומר, אם מספר 0501234567 חייג למספר 0773137770, הוא ינותב (בשלוחה שבה מוגדרת ההגדרה הנ"ל), לשלוחה 1 מהשלוחה הראשית
    ניתן לרשום 1 ללא סלש / ואז השיחה תעבור לשלוחה 1 שמתחת לשלוחה שבה מוגדרת ההגדרה.
    אבל אם רוצים להפנות לשלוחה פנימית יותר לדוגמא, אם רוצים שמאזין מסוים שיגיע לשלוחה 7 שיש בה את ההגדרה הנ"ל, להפנות אותו לתוך שלוחה 7/1/1 לא יעזור לרשום בקובץ רק 1/1, אלא צריך לרשום את כל הנתיב, כלומר - /7/1/1

    אם רוצים לשים את זה כדילוג על שלוחה פעם אחת בלבד, אבל בפעם השניה שנכנסים לשלוחה, שלא יעביר, יש להגדיר:

    הפעל_מעבר_לשלוחה_אחרת_לפי_המספר_המחויג_פעם_אחת_בלבד=כן
    

    ניתן להעתיק את ההגדרות בעברית כמו שהם ולרשום בקובץ הext.ini


  • ניהול

    דוחות מונה כניסה לכל שלוחה /פירוט

    בכל כניסה לשלוחה המערכת מעדכנת +1 לאותה שלוחה
    הלוג נמצא בספרית LOG תחת התיקיה הראשית, בקובץ בשם LogCounters.ini

    ברירת מחדל שומר את הלוגים של כניסה ויציאה לכולם אא"כ מגדירים לבטל
    כמו כן ישנו דו"ח כניסה ויציאה מכל שלוחה + זמן שהייה בשלוחה
    הדו"ח נשמר בתייקית לוג , כל חודש בקובץ אחר

    LogFolderEnterExit-2019-07.ymgr
    

    בדוגמא כאן זה הקובץ של 07/2019

    לביטול הדוח משלוחה מסוימת הגדירו

    log_folder_enter_exit=no
    

    אם אתם רוצים לבטל את הרישום על כלל השלוחות המערכת אז תכניסו את זה בקובץ ivr.ini שבשלוחה הראשית.


  • ניהול

    לוג כניסה ויציאה מכל השלוחות בקובץ csv (עבור אקסל וכד')

    כל הנתונים של כניסה ויציאה מכל שהשלוחות נשמרים גם בקובץ מסוג csv הניתן לקריאה באמצעות תוכנת נתונים כמו אקסל אקסס וכדו'.

    הלוג בשם LogFolderEnterExit-2020-05.csv (כאשר מספר השנה והחודש מתחלפים בהתאם), נשמר בתוך תיקיית LogFolderEnterExit תחת תקיית csv שנמצא תחת תיקיית Log שתחת השלוחה הראשית.

    לכל המשתמשים בתוכנת אקסל חשוב לדעת שני נקודות.
    א. לאקסל יש הגבלת שורות של 1,000,000 שורות, וכאשר הקובץ יעבור את ההגבלה הזו, אקסל לא יהיה מסוגל לפותחו (ניתן להשתמש באקסס או בכל תוכנת נתונים אחרת).
    ב. קריאת הנתונים באקסל מוגדרת כברירת מחדל על קידוד ANSI והיות והקידוד ברוב השרתים הינו UTF-8, לכן יש לייבא את הנתונים בקידוד UTF-8, ולא לפתוח רגיל (להלן הסבר).

    הסבר לייבוא נתונים לאקסל בקידוד UTF-8

    שלב א. פותחים תוכנת אקסל בצורה רגילה.

    שלב ב. ניגשים לכרטיסייה "נתונים", בקבוצת "קבל והמר נתונים", בחורים "מתוך קובץ טקסט / csv".

    d363eed2-c4c7-44b7-96ae-727770c32220-image.png

    שלב ג. בחורים את הקובץ.

    שלב ד. לאחר תהליך שלוקח זמן (תלוי בגודל הקובץ וחוזק המחשב), ייפתח חלון ייבוא נתונים, ב"מקור קובץ", יש לבחור ב" Unicode (UTF-8).

    c0316b3d-392a-493c-bcc3-75a0202bc6f3-image.png

    שלב ה. לוחצים על הלחצן למטה "המרת נתונים".

    שלב ו. לאחר זמן מה ייפתח חלון ובו יוצגו כל הנתונים, עכשיו יש לגשת לעמודה הראשונה (Folder), לחיצה ימנית ואז בשורה "שנה סוג" בוחרים ב "טקסט".

    7c9e9e26-a8bf-491b-ac60-43608de47772-image.png

    שלב ז. חוזרים על שלב ו בעמודה של הטלפון (Phone).

    שלב ח. לוחצים על הלחצן "סגור וטען", בפינה הימנית העליונה.


  • ניהול

    שליחת סמס ללקוח בכניסה לשלוחה

    תוכלו להגדיר שכשלקוח נכנס לאחת השלוחות הוא יקבל אוטומטית הודעות טקסט אליו לפלאפון

    send_sms=yes
    sms_text=טקסט ההודעה בשורה אחת ללא אנטר
    

    במידה שנרצה לשלוח את הסמס מזיהוי ספיישל/מספר משנה נגדיר:

    send_sms_from=012345678
    

    במידה ותרצו לשלוח הודעה למישהו ספציפי, למשל מנהל שרוצה לקבל סמס על כל אחד שנכנס לו לשלוחה

    send_sms_to=0501234567
    

    לתעריף שליחת סמס לחץ כאן


  • ניהול

    הגבלת כמות כניסה לשלוחה בצורה כללית

    הגבלת כמות כניסות לשלוחה בצורה כללית, כל פעם שמישהו נכנס לשלוחה, גם אם זה אותו מספר כמה פעמים וכד' ניתן להגביל את כמות הכניסות לשלוחה.

    ההגדרה היא:

    limit_entries_folder_max=
    

    לדוגמא:

    limit_entries_folder_max=100
    

    ע''פ הדוגמא כאן מוגדר ש-99 פעמים יוכלו להיכנס לשלוחה, ובפעם ה-100 המערכת לא תתן להיכנס, אלא תשמיע את ההודעה:

    M3752 מלאי הכניסות האפשרי לשלוחה זו התמלא.

    ותעביר את המאזין שלב אחד אחורה.

    ניתן להגדיר לאיזו שלוחה להעביר את המאזין, באם עברה מכסת הכניסות לשלוחה.
    ההגדרה היא:

    limit_entries_folder_goto=/3
    

    בדוגמא כאן המאזין יועבר לשלוחה 3 שתחת השלוחה הראשית.

    את כמות הכניסות לשלוחות ניתן לראות בקובץ log_counters.ini שנמצא בתוך תיקיית Log שתחת השלוחה הראשית.


  • ניהול ראשי

    ניתן להגדיר בכל כניסה לשלוחה בדיקה מול שרת API חיצוני האם הלקוח מורשה לכניסה לשלוחה.

    כל הערכים הנשלחים בשלוחת API נשלחים גם בפונקציה הזו.

    מגדירים:

    check_api=yes
    
    api_link=כתובת לבדיקה
    

    האם לבדוק כל כניסה לשלוחה, או רק בניסיון הראשון (ברירת מחדל בודק רק בניסיון הראשון)

    check_api_every_entry=yes
    

    המערכת מבצע פעולות לפי התשובה שאתם מחזירים.

    להלן התשובות האפשריות:

    OK = ממשיך מיד לשלוחה בצורה רגילה

    NO = יוצא מהשלוחה עם הודעה M1102 אין לכם הרשאת גישה לתיקיה זו

    Out = יוצא מהשלוחה ללא הודעה

    בתשובות NO ו Out ניתן להגדיר לאיזה שלוחה לעבור (ברירת מחדל, חוזר שלוחה אחורה)

    api_goto=/1
    

    כל תשובה אחרת או שלא מתקבלת תשובה כלל, יוצא מהשלוחה ללא הודעה.
    ניתן להגדיר גם במקרה כזה, לאיזה שלוחה לעבור (ברירת מחדל, חוזר שלוחה אחורה)

    api_error_goto=/2
    

התחבר כדי לפרסם תגובה