API - גישת מפתחים למערכות
-
מצ"ב קישור להגדרות הAPI למערכות ימות המשיח.
מפתחים מוזמנים להשתמש.
-
API גישת מפתחים למערכות
הAPI המפורסם כאן נותן אפשרות לניהול המערכת שלא דרך אתר הניהול אלא בצורה עצמאית. הדבר מיועד עבור מפתחים המעוניינים להתממשק בצורה אוטומטית עם המערכת. אין כל קשר בין הAPI הזה למודול API
בכל פעולה בAPI יש 2 חלקים. חלק ראשון - שליחת בקשה לשרת. חלק שני - תשובה מהשרת.
חלק ראשון: שליחת בקשה לשרת
שימו לב: לאחר השידרוג ניתן לשלוח בקשות לכל השרתים עם הכתובת הרגילה
למערכות בשרתיymt
ו-yemot
וכן ל:ymta
ו-ymtb
כתובת ה-URL למשלוח הבקשה היאhttps://www.call2all.co.il/ym/api/
למערכות בשרתי
ymta
ו-ymtb
ניתן לשלוח בקשות גם לכתובת ה-URL :https://private.call2all.co.il/ym/api/
בדוגמאות להלן הכתובת הבסיסית תושמט ובמקומה יופיע
{url}$
את כל הבקשות (למעט העלאת קבצים) ניתן לשלוח בGET או בPOST
בבקשות POST ניתן לשלוח את הפרמטרים כJSON בתוך הbody. כמובן יש לציין בפניהContent-Type=application/json
.הבקשה מורכבת מ2 חלקים. חלק 1 פקודה חלק 2 פרמטרים.
לדוגמה: הפקודה להורדת קובץ היא
DownloadFile
והפרמטרים הנדרשים הםtoken
path
במקרה כזה הבקשה בGET תראה כך:${url}DownloadFile?token=${token}&path=${path} ובצורה פשוטה יותר https://www.call2all.co.il/ym/api/DownloadFile?token=077000000:1234&path=ivr2:/1/1/000.wav
בהמשך נביא את כל הפקודות הקיימות.
חלק שני: התשובה מהשרת
כל התשובות מהשרת (למעט הורדת קבצים) מקודדות בפורמט JSON וכוללות את המידע בנוגע לבקשה. בהמשך נביא את סוגי התשובות הקיימות עבור כל בקשה.בנוסף, בכל תשובה יכללו המאפיינים הבאים:
yemotAPIVersion
– גרסת הAPI הנוכחית (עשוי לשמש לאיתור בעיות תאימות עם גרסאות עתידיות)
responseStatus
– מידע אודות הפעולה המבוקשת. אם הפעולה המבוקשת הושלמה בהצלחה, הערך יהיהOK
אם הפעולה נכשלה, הערך יהיהERROR
ערךFORBIDDEN
פירושו שהבקשה הייתה אסורה על ידי השרת, ערךEXCEPTION
פירושו שהבקשה גרמה לחריג בשרת.
מאפיינים נוספים הנשלחים בחלק מהבקשות
message
- הסבר על הפעולה שבוצעה או הסבר על השגיאה.
messageCode
- קוד שגיאה. להלן יובאו כל סוגי הקודים הקיימים. אם במקום קוד שגיאה התקבל הערךnull
אירעה שגיאה כללית.דוגמה לתשובה מהשרת עם הודעת שגיאה:
{ "yemotAPIVersion": "1", "responseStatus": "ERROR", "message": "Username or password is incorrect", "messageCode": 1 }
בדוגמה זו, גירסת הAPI היא 1, הפעולה נכשלה, הסבר על השגיאה זמין במאפיין 'message' קוד השגיאה הוא 1.
הפונקציות האפשריות בממשק הAPI:
בגדול כמעט כל הדברים שאפשר לעשות דרך האתר אפשר גם בAPI (הפעלת קמפיינים שינוי שלוחות ניהול קבצים ועוד)
במדריך זה נחלק את האפשרויות ל3 חלקים.
חלק 1 התחברות למערכת והגדרות כלליות - שינוי סיסמה העברת יחידות עדכון פרטי משתמש ועוד
חלק 2 ניהול קמפיינים - הגדרת קמפיינים, הפעלת קמפיין עדכון מספרים ועוד.
חלק 3 מערכת תוכן - ניהול הקבצים והשלוחות במערכת.חלק 1 התחברות למערכת והגדרות כלליות
התחברות-Login
התנתקות-Logout
פרטי המערכת-GetSession
שינוי סיסמת ניהול-SetPassword
עדכון פרטי משתמש-SetCustomerDetails
קבלת רשימת חיובי יחידות-GetTransactions
העברת יחידות-TransferUnits
קבלת רשימת שיחות נכנסות-GetIncomingCalls
העלאת קובץ-UploadFile
הורדת קובץ-DownloadFileחלק 2 ניהול קמפיינים
קבלת מצב כל תבניות הקמפיינים-GetTemplates
עדכון תבנית קמפיין-UpdateTemplate
העלאת והורדת קבצי שמע לקמפיין
ניהול קבצי שמע בקמפיין (העתקה העברה או מחיקה)
יצירת תבנית קמפיין חדשה-CreateTemplate
מחיקת תבנית קמפיין-DeleteTemplate
הצגת המספרים שברשימת התפוצה-GetTemplateEntries
עדכון מספר בודד ברשימת תפוצה-UpdateTemplateEntry
עדכון סטטוס או מחיקה של מספרים מרשימת התפוצה-UpdateTemplateEntries
מחיקת כל המספרים מרשימת התפוצה-ClearTemplateEntries
העלאת קובץ טקסט והפיכתו לרשימת טלפונים לתבנית קמפיין-UploadPhoneList
הפעלת קמפיין-RunCampaign
מצב הקמפיין-GetCampaignStatus
הורדת דו"ח קמפיין-DownloadCampaignReport
קבלת קמפיינים פעילים-GetActiveCampaigns
ביצוע פעולות בקמפיינים פעילים-CampaignAction
יצירת קמפיין מתוזמן-ScheduleCampaign
קבלת קמפיינים מתוזמנים-GetScheduledCampaigns
מחיקת קמפיין מתוזמן-DeleteScheduledCampaignחלק 3 מערכת תוכן
קבלת מידע מלא על השלוחה-GetIVR2Dir
קבלת מידע כללי על שלוחה - GetIVR2DirStats
קבלת מידע על קובץ בודד -GetFile
ניהול קבצים (שינוי שם, העתקה, העברה ומחיקה)-FileAction
העלאת קבצים- ראה ערך UploadFile
הורדת קבצים - ראה ערך DownloadFile
קבלת תוכן קובץ טקסט-GetTextFile
העלאת טקסט לקובץ-UploadTextFile
עדכון סוג שלוחה-UpdateExtension
הכוונת שיחה - העברת מאזין באפשרות הראשונה לשלוחה אחרת או לניתוק - CallAction
ניהול חדרי ועידה-CallAction
שינוי השפה בערוץ
קבלת סיכום דקות נכנסות למערכת לפי טווח תאריכים-GetIncomingSum
קבלת לוג סמסים יוצאים-GetSmsOutLog
פעולות הנוגעות באבטחה של המערכת. צפיה בלוג התחברויות, ניתוק סשנים
ValidationToken | DoubleAuth | GetLoginLog | GetAllSessions | KillSession | KillAllSessionsהפעלת צינתוק-RunTzintuk
בדיקה האם קובץ קיים-CheckIfFileExists
שליחת SMS מהמערכת-SendSms
קבלת SMS שהתקבלו במערכת-GetSmsIncomingLog
הקמת שיחת גישור-CreateBridgeCall
קבלת מידע בזמן אמת על שלוחת תור-GetQueueRealTime
קבלת מידע על המערכת - GetCustomerData
שליחת פקס-SendFax
קבלת דוח קמפיין-ViewCampaignReports
מערכת תזמון משימות
GetTasks | GetTasksData | CreateTask | UpdateTask | DeleteTaskהוספה ואימות של זיהוי ספיישל-ValidationCallerId
שליחת קמפיין הודעת TTS
הפקת דוח מקובץ ymgr (דוחו"ת)-RenderYMGRFile
פירוט תנועות ביחידות סמסים
שינוי שימוש (usage) של מספר משנה
בדיקה האם תיקייה קיימת
חשבונות ומערכת sip
ניהול תור אונליין
ניהול רשימות צינתוקים במודול צינתוקים חינמיים-TzintukimListManagement
ניהול פרסומפון
הפעלת קמפיין הנכנס לשלוחה במערכת
קבלת רישומים לחשבון SIP
קבלת כל חשבונות הSIP במערכת האם הם רשומים בשרת
קבלת SMS שהתקבלו במערכת
קבלת זיהויים מאושרים במערכת להוצאת שיחות/סמסים
בדיקת זיהוי האם הוא מאושר לשימוש בשיחה/סמס -
התחברות
הסבר: בכל הבקשות הנשלחות לשרת יש צורך בפרמטר
token
שמשמש כקוד התחברות למערכת
כאשר תשלחו פקודת Login תקינה, תקבלו בחזרה פרמטרtoken
שאת הערך שלו עליכם לציין כשאתם שולחים כל פקודת API.
ראה להלן דרך נוספתהפקודה היא -
Login
הפרמטרים הנדרשים:
פרמטר תיאור / הערות username מספר מערכת password סיסמת הניהול של המערכת מאפייני תגובת השרת:
מאפיין ערך הערה token טוקן הטוקן שנוצר יפוג לאחר 30 דקות אם לא תתבצע שיחת API עם הטוקן. כמו כן, כל עוד הטוקן תקף יש להשתמש בו ולהימנע מבקשת התחברות נוספת שימו לב!
ישנה דרך נוספת ליצירת טוקן ללא צורך בבקשתLogin
כאשר שולחים כל פקודת API, לרשום בפרמטרtoken
מספר מערכת:
סיסמא (username:password
)לדוגמה:
${url}<WebServiceName>?token=${username}:${password}
-
התנתקות
מחיקת הטוקן שהתקבל בהתחברותהפקודה היא -
Logout
הפרמטרים הנדרשים:
פרמטר תיאור / הערות token טוקן אין מאפיינים מיוחדים בתגובת השרת
-
קבלת פרטי המערכת
הפקודה היא -
GetSession
הפרמטרים הנדרשים:
פרמטר תיאור / הערות token טוקן מאפייני תגובת השרת:
מאפיין סוג ערך name שם לקוח unitsExpireDate string תאריך תפוגה של היחידות email כתובת אימייל organization שם ארגון contactName שם איש קשר phones טלפון invoiceName חשבונית על שם invoiceAddress כתובת למשלוח חשבונית fax פקס accessPassword סיסמת גישה למערכת units double כמות היחידות שבמערכת recordPassword סיסמת הקלטות creditFile שם משווק username string מספר המערכת -
שינוי סיסמת ניהול
הפקודה היא -
SetPassword
הפרמטרים הנדרשים:
פרמטר תיאור / הערות token טוקן password סיסמת הניהול הנוכחית newPassword סיסמה חדשה אין מאפיינים מיוחדים בתגובת השרת
-
עדכון פרטי משתמש
הערה: הפקודה מוחקת את פרטי המשתמש המעודכנים במערכת.
הפקודה היא -
SetCustomerDetails
הפרמטרים הנדרשים:
פרמטר תיאור token טוקן פרמטר חובה name שם לקוח email כתובת דוא"ל organization שם ארגון contactName שם איש קשר phones טלפון invoiceName חשבונית על שם invoiceAddress כתובת למשלוח חשבונית fax פקס accessPassword סיסמת גישה recordPassword סיסמת הקלטות אין מאפיינים מיוחדים בתגובת השרת
-
קבלת רשימת חיובי יחידות
היסטוריה של תנועת יחידות במערכת (כולל דוחות קמפיינים שהסתיימו)הפקודה היא -
GetTransactions
הפרמטרים הנדרשים:
פרמטר תיאור הערות token טוקן חובה from מאיזה תנועה להציג רשות limit מספר מרבי של תנועות שיש לכלול רשות filter סינון תוצאות לפי סוג פעולה campaigns
עבור חיובי קמפייניםמאפייני תגובת השרת:
מאפיין סוג ערך transactions array מערך אובייקטים (ראה "תבנית אובייקט תנועה" להלן) totalCount int מספר כולל של תנועת יחידות תבנית אובייקט תנועה
מאפיין סוג ערך id int מזהה תנועה ייחודי transactionTime string תאריך ושעה (פורמט: yyyy-MM-dd HH:mm:ss) amount double סכום היחידות description string תיאור העסקה. ראה להלן מילות מפתח מיוחדות who string בוצע על ידי: 1) כתובת IP במידה והפעולה בוצעה דרך אתר האינטרנט. 2) מספר טלפון במידה והפעולה בוצעה דרך הטלפון. 3) ADMIN
במידה והפעולה בוצעה על ידי שירות הלקוחות. 4)TRANSFER
במקרה של העברת יחידות. 5)expire
במקרה של פג תוקף.newBalance double כמות יחידות מחודשת לאחר התנועה expireDate string במידה וקיים תאריך תפוגה חדש הוא יופיע בערך זה (בפורמט: yyyy-MM-dd). במידה ולא קיים יתקבל הערך null
campaignId string במידה והתנועה שבוצעה היתה הפעלת קמפיין יופיע בערך זה מזהה הקמפיין המתאים (משמש להורדת דוח הקמפיין). במידה ולא, יתקבל הערך null
מילות מפתח מיחדות למאפיין
description
שניתן להשתמש בהן כדי לזהות סוגי פעולותתיאור המתחיל ב פירושו Start- חיוב עבור הפעלת קמפיין transfer to חיוב עבור העברת יחידות למערכת אחרת transfer from יחידות שנוספו בהעברה ממערכת אחרת Units expired פג תוקף היחידות -
העברת יחידות
העברת יחידות למערכת אחרתהפקודה היא -
TransferUnits
הפרמטרים הנדרשים:
פרמטר תיאור/הערות token טוקן destination מספר מערכת להעברה amount כמות יחידות להעברה מאפייני תגובת השרת במקרה שהעברה בוצעה בהצלחה:
מאפיין סוג ערך destination string מערכת היעד אליה בוצעה ההעברה amount double הסכום שהועבר newBalance double יתרת היחידות במערכת המקור לאחר ביצוע ההעברה במקרה של שגיאה בביצוע ההעברה ההודעות והקודים האפשריים הם כדלקמן:
messageCode message הסבר 111 Bad destination יעד להעברה לא חוקי: המערכת אינה קיימת או שאינה מורשית לקבל יחידות ממערכת זו 112 Bad amount סכום היחידות להעברה אינו חוקי 113 Not enough balance יתרת היחידות שבמערכת אינה מאפשרת את ביצוע ההעברה -
קבלת רשימת שיחות הפעילות במערכת
הפקודה היא -
GetIncomingCalls
הפרמטרים הנדרשים:
פרמטר תיאור/הערות token טוקן מאפייני תגובת השרת:
מאפיין סוג הסבר calls array מערך אובייקטים (ראה "תבנית אובייקט שיחה" להלן) callsCount int מספר כולל של שיחות במערכת תבנית אובייקט שיחה
מאפיין ערך did מספר מחוייג callerIdNum מספר מחייג (כולל ערכים של ID
val_name
במידה וקיים במערכת)duration משך זמן שיחה - בשניות transferFrom האם השיחה הועברה ממערכת אחרת. במידה וכן יופיע הערך מועבר
במידה ולא יפיע הערךnull
id מזהה ייחודי לאורך השיחה path מספר שלוחה (כולל תיאור שלוחה ומספר קובץ במידה וקיים) -
העלאת קובץ
הפקודה היא -
UploadFile
מתודת פניה
יש לפנות ב-HTTP POST בפורמט multipart/form-data. (פרמטרים כמו token path וכדומה ניתן לצרף בגוף הפנייה או במחרוזת השאילתה כמו בבקשת GET)
שימו לב! ניתן לעלות קובץ בודד בכל פנייה.
חשוב לשים לב שיש מגבלה על גודל הקובץ שאפשר לעלות בבקשה אחת (נכון לתאריך 28/09/2022 המגבלה היא 50MB) ולכן אם הקובץ שלכם שוקל יותר מזה, צריך לפצל את הקובץ ולהעלות אותו בחלקים נפרדים וכפי שיובא להלן.
הפרמטרים הנדרשים
פרמטר תיאור הערות token טוקן חובה path נתיב להעלאה חובה. עבור העלאת קבצים לתיקיות במערכת יש לציין בהתחלה ivr2:
ולאחר מכן את הנתיב המלא. למשל לקובץ 000.wav בתיקייה 5 הנתיב יהיהivr2:5/000.wav
. שימו לב שבהעלאה רגילה חובה לציין את שם הקובץ הרצוי, בהעלאה עם מספור אוטומטי (ראה להלן) יש לציין את התיקייה בלבדconvertAudio המרת הקובץ בוליאני (1/0). ברירת המחדל היא ללא המרה. אם convertAudio = 1, הקובץ שהועלה יומר אוטומטית לפורמט wav המתאים לטלפוניה. קובץ המקור יכול להיות בכל אחד מפורמטי האודיו הפופולריים (MP3, OGG, WMA וכו '). הערה: פרמטר הנתיב חייב להיות בשם של קובץ היעד לאחר ההמרה (כך שהוא חייב להיות עם סיומת .wav) autoNumbering מספור אוטומטי לקבצי שמע בוליאני (true/false). באפשרות זו יש לציין בפרמטר path את נתיב התיקייה בלבד. למשל לתיקייה 5 יש לציין את הנתיב כך path=ivr2:5/
. במקרה כזה, הקובץ יעלה לתיקייה 5 ויקבל את המספור הגבוה ביותר (int) עם סיומת wav.tts הצהרה על קובץ tts בוליאני (1/0). נצרך במקרה של מספור אוטומטי לקבצי tts כדי שהמערכת לא תתן לקובץ את הסיומת wav אלא tts פיצול קובץ לחלקים נפרדים והעלאה לשרת
שלב א' - העלאת הקבצים
פרמטר תיאור דוגמה qquuid ID יש ליצור באופן רנדומלי לפני הבקשה הראשונה 2017390a-60cf-44ea-822f-27017c13de69 qqpartindex אינדקס העלאה 1 qqpartbyteoffset עד כה עלה ללא הבקשה הנוכחית בבתים 4000000 qqchunksize גודל הבקשה הנוכחית בבתים 4000000 qqtotalparts סה"כ חלקים לביצוע (מתחיל ב0 כולל הבקשה האחרונה של החיבור) 8 qqtotalfilesize גודל כולל של הקובץ בבתים 29863882 qqfilename השם המקורי של הקובץ בוקר טוב.mp3 qqfile מקטע של הקובץ שאותו אנחנו מעלים בבקשה הנוכחית (קובץ) uploader מחלקה שמבצעת את העלאה yemot-admin שלב ב' - סיום העלאה ובקשת חיבור לקבצים
בסיום העלאה יש לפנות אל -UploadFile?done
הפרמטרים שיש לצרף לבקשהפרמטר תיאור דוגמה token טוקן כנ"ל path נתיב כנ"ל convertAudio המרת אודיו כנ"ל autoNumbering מספור אוטומטי כנ"ל tts קובץ tts כנ"ל qquuid ID של מזהה הפעולה 2017390a-60cf-44ea-822f-27017c13de69 qqfilename שם מקורי בוקר טוב.mp3 qqtotalfilesize גודל כולל 29863882 qqtotalparts סך הכל חלקים 8
מאפייני תגובת השרת:
מאפיין סוג הסבר path string נתיב הקובץ שהועלה, כפי שהועבר על ידי פרמטר הנתיב size long גודל הקובץ שהועלה בבייטים אם convertAudio = 1, יוחזרו בתגובה מאפיינים נוספים :
מאפיין סוג הסבר convertedSize long גודל קובץ ה- WAV שהומר בבייטים duration double משך האודיו בשניות במקרה של שגיאה בביצוע ההעברה ההודעות והקודים האפשריים הם כדלקמן:
messageCode message הסבר 105 System error שגיאה כללית במהלך הטיפול בהעלאה 107 File upload expected לא נמצאה קובץ להעלאה בבקשה 108 Only single upload per request is supported הועלה יותר מקובץ אחד בבקשה אחת 109 path is required דרוש נתיב 110 path is invalid הנתיב אינו חוקי
על מנת לבדוק העלאות HTTP ניתן להשתמש בטופס פשוט זה:
https://www.call2all.co.il/ym/api_upload_test.php -
הורדת קובץ
הפקודה היא -
DownloadFile
הפרמטרים הנדרשים:
פרמטר תיאור הערות token טוקן path שם הקובץ להורדה בהמשך יפורט איך לציין את הנתיב של כל קובץ מאפייני תגובת השרת:
במידה והקובץ קיים - התגובה תכיל את את תוכן הקובץ המבוקש.
במידה והקובץ לא קיים או שהתרחשה שגיאה - התגובה תהיה HTTP 404 Not Found.הערה: שימו לב שהתגובה לבקשה זו אינה JSON (בשונה משאר הבקשות)
-
קבלת מצב כל תבניות הקמפיינים
הפקודה היא -
GetTemplates
הפרמטרים הנדרשים
פרמטר תיאור / הערות token טוקן מאפייני תגובת השרת:
מאפיין סוג הסבר templates array מערך אובייקטים (ראה "אובייקט מזהה תבנית" להלן) אובייקט מזהה תבנית:
מאפיין סוג ערך הערות templateId int מזהה התבנית שימו לב לא מדובר במספר הסידורי כמו שמופיע באתר description string תיאור התבנית במידה ולא מוגדר יתקבל הערך null
callerId string זיהוי שיחה יוצאת entriesCount int כמות המספרים שברשימת התפוצה פעילים וחסומים blockedEntriesCount int כמות המספרים החסומים incomingPolicy enum מדיניות שיחות נכנסות. ישנם 4 מצבים OPEN
BLACKLIST
WHITELIST
BLOCKED
רלוונטי לקמפיין ברירת המחדל בלבד customerDefault boolean האם מדובר בקמפיין ברירת המחדל במידה וכן, יופיע הערך true
(-נכון). במידה ולא, יופיע הערךfalse
(-שקר )maxActiveChannels int הגבלת קווים מחייגים מספר מקסימלי של שיחות פעילות בו זמנית בקמפיין maxBridgedChannels int הגבלת קווים מנותבים מספר מקסימלי של שיחות מנותבות בו זמנית למספר המוגדר בערך bridgeTo
. אם מספר הקווים המנותבים מגיע למספר המוגדר כאן, החיוגים בקמפיין ייעצרו עד שמספר הקווים המנותבים ירד. ערך 0 בשדה זה פירושו שאין הגבלת מספר קוים מנותביםoriginateTimeout double זמן חיוג מקסימלי - בשניות זמן מקסימלי מתחילת החיוג למספר עד למענה השיחה. שיחה שלא נענתה עד זמן זה תירשם בדו"ח כשיחה שנכשלה מסיבת "אין מענה". במידה ומוגדר במערכת מדיניות חיוגים חוזרים באין מענה, המערכת תנסה לחייג שוב למספר שלא נענה בהתאם להגדרה הרלוונטית vmDetect boolean האם האפשרות של זיהוי תא קולי מופעלת במידה וכן, יופיע הערך true
. במידה ולא, יופיע הערךfalse
filterEnabled boolean האם האפשרות של קמפיין ממספרים אישיים מופעלת במידה וכן, יופיע הערך true
. במידה ולא, יופיע הערךfalse
maxDialAttempts int ניסיונות חיוג מספר מקסימלי של נסיונות חיוג שיבוצעו לאותו מספר בהתאם למדיניות חיוגים חוזרים המוגדרת לקמפיין redialWait int המתנה בין נסיונות חיוג - בשניות זמן המתנה מינימלי בשניות בין נסיונות חיוג לאותו מספר redialPolicy enum מדיניות חיוגים חוזרים. ישנם 3 מצבים - NONE
CONGESTIONS
FAILED
NONE
- ללא חיוג חוזר.CONGESTIONS
- במידה ולא זמין.FAILED
במידה ואין מענהyemotContext enum סוג הקמפיין. ישנם 6 מצבים - SIMPLE
REPEAT
MESSAGE
VOICEMAIL
BRIDGE
OTHER
SIMPLE
- השמעת הודעה בלבד.REPEAT
- השמעה חוזרת של ההודעה בהקשה על 1 ואישור קבלת ההודעה בהקשה על 7.MESSAGE
- שליחת הודעה בדוא"ל בהקשה על 1.VOICEMAIL
- השארת הודעה בתא קולי בהקשה על 1 שימו לב! באופן זמני התא הקולי בוטל.BRIDGE
- ניתוב שיחה למענה אנושי.OTHER
- הגדרה מיוחדתbridgeTo string מספר הטלפון לניתוב במידה והקמפיין מוגדר כניתוב שיחה למענה אנושי playPrivateMsg boolean האם האפשרות של מצב הודעה פרטית מופעלת במידה וכן, יופיע הערך true
. במידה ולא, יופיע הערךfalse
messageExists boolean האם קיימת הודעת קמפיין במידה וכן, יופיע הערך true
. במידה ולא, יופיע הערךfalse
messageDuration double אורך הודעת הקמפיין - בשניות unitsPerMessage double עלות משוערת ביחידות עבור כל הודעה שמשוגרת moreinfoExists boolean האם קיימת הודעה לפני ניתוב (הודעה המושמעת אחרי שמקבל השיחה לחץ 1) במידה וכן, יופיע הערך true
. במידה ולא, יופיע הערךfalse
moreinfoDuration double אורך הודעת הניתוב - בשניות removeRequest enum אפשרויות הסרה. קיימים 2 מצבים - SILENT
WITH_MESSAGE
SILENT
- הסרה בלחיצה על 9 ללא הודעה.WITH_MESSAGE
- הסרה בלחיצה על 9 + הודעה סטנדרטית -
עדכון תבנית קמפיין
הערה: רק ההגדרות שסופקו יעודכנו, ההגדרות שהושמטו לא ישתנו.
הפקודה היא
UpdateTemplate
הפרמטרים הנדרשים
פרמטר סוג תיאור הערות token string טוקן פרמטר חובה templateId int מזהה תבנית פרמטר חובה description string תיאור התבנית callerId string זיהוי שיחה יוצאת incomingPolicy enum (string) מדיניות שיחות נכנסות - רלוונטי לקמפיין ברירת המחדל בלבד. ישנם 4 מצבים OPEN
BLACKLIST
WHITELIST
BLOCKED
OPEN
- כל אחד יכול להתקשר.BLACKLIST
- מספרים שחסומים ברשימת התפוצה לא יוכלו לחייג.WHITELIST
- רק מספרים שפעילים ברשימת התפוצה יוכלו לחייג.BLOCKED
- אף אחד לא יוכל לחייגcustomerDefault boolean (1/0) האם להגדיר כקמפיין ברירת המחדל אם כן, יש להגדיר 1
. אם לא, יש להגדיר קמפיין אחרmaxActiveChannels int הגבלת קווים מחייגים כאן ניתן להגדיר את המספר המקסימלי של שיחות פעילות בו זמנית בקמפיין maxBridgedChannels int הגבלת קווים מנותבים כאן ניתן להגדיר את המספר המקסימלי של שיחות מנותבות בו זמנית למספר המוגדר בערך bridgeTo
. אם מספר הקווים המנותבים מגיע למספר המוגדר כאן, החיוגים בקמפיין ייעצרו עד שמספר הקווים המנותבים ירד. ערך 0 בשדה זה פירושו שאין הגבלת מספר קוים מנותביםoriginateTimeout double זמן חיוג מקסימלי - בשניות זמן מקסימלי מתחילת החיוג למספר עד למענה השיחה. שיחה שלא נענתה עד זמן זה תירשם בדו"ח כשיחה שנכשלה מסיבת "אין מענה" vmDetect boolean (1/0) האם להפעיל את האפשרות של זיהוי תא קולי במידה וכן, יש להגדיר 1
. במידה ולא, יש להגדיר0
filterEnabled boolean (1/0) האם להפעיל את האפשרות של קמפיין ממספרים אישיים במידה וכן, יש להגדיר 1
. במידה ולא, יש להגדיר0
maxDialAttempts int ניסיונות חיוג מספר מקסימלי של נסיונות חיוג שיבוצעו לאותו מספר בהתאם למדיניות חיוגים חוזרים המוגדרת לקמפיין redialWait double המתנה בין נסיונות חיוג - בשניות זמן המתנה מינימלי בשניות בין נסיונות חיוג לאותו מספר redialPolicy enum (string) מדיניות חיוגים חוזרים. ישנם 3 מצבים - NONE
CONGESTIONS
FAILED
NONE
- ללא חיוג חוזר.CONGESTIONS
- חיוג חוזר במידה ולא זמין.FAILED
חיוג חוזר במידה ואין מענהyemotContext enum (string) סוג הקמפיין. ישנם 5 מצבים - SIMPLE
REPEAT
MESSAGE
VOICEMAIL
BRIDGE
SIMPLE
- השמעת הודעה בלבד.REPEAT
- השמעה חוזרת של ההודעה בהקשה על 1 ואישור קבלת ההודעה בהקשה על 7.MESSAGE
- שליחת הודעה בדוא"ל בהקשה על 1.VOICEMAIL
- השארת הודעה בתא קולי בהקשה על 1 שימו לב! באופן זמני התא הקולי בוטל.BRIDGE
- ניתוב שיחה למענה אנושיbridgeTo string מספר הטלפון לניתוב במידה והקמפיין מוגדר כניתוב שיחה למענה אנושי playPrivateMsg boolean (1/0) האם להפעיל את האפשרות של מצב הודעה פרטית במידה וכן, יש להגדיר 1
. במידה ולא, יש להגדיר0
removeRequest enum (string) אפשרויות הסרה. קיימים 2 מצבים - SILENT
WITH_MESSAGE
SILENT
- הסרה בלחיצה על 9 ללא הודעה.WITH_MESSAGE
- הסרה בלחיצה על 9 + הודעה סטנדרטיתמאפייני תגובת השרת
מאפיין סוג הסבר templates array נתוני התבנית המעודכנים - זהה לתיאור התבנית בפקודה GetTemplates
-
העלאת והורדת קבצי שמע לקמפיין
ראה ערך העלאת קובץ כיצד יש להעלות קבצים.
ראה ערך הורדת קובץ כיצד יש להוריד קבצים.כדי להעלות ולהוריד קבצי שמע יש לציין את הנתיבים הבאים:
הודעת קמפיין קולי
${templateId}.wav
הודעת קמפיין sms
${templateId}.tts
הודעה לפני ניתוב
${templateId}-MoreInfo.wav
כאשר האפשרות של מצב הודעה פרטית מופעלת, ישנם קבצים נוספים המשמשים להפעלת הקמפיין:
ההודעה שמושמעת לכולם לפני ההודעה הפרטית
${templateId}-First.wav
הודעה פרטית שמושמעת לטלפון ספציפי
PrivateMsg/${phone}.wav
הודעה ברירת מחדל שמושמעת במידה ואין הודעה ספציפית עבור הטלפון
PrivateMsg/Default.wav
-
ניהול קבצי קמפיין
ראה ערכים ניהול קבצים, הצגת תוכן קובץ טקסט, העלאת טקסט לקובץ למידע אודות הפרמטרים הדרושים.
כדי לנהל את קבצי הקמפיין יש לציין את הנתיבים הבאים בפרמטרים
what
ו-target
הודעת קמפיין קולי
tpl:${templateId}
הודעת קמפיין sms
tpl:${templateId}:tts
הודעה לפני ניתוב
tpl:${templateId}:MoreInfo
-
יצירת תבנית קמפיין חדשה
הערה: ההגדרות של הקמפיין החדש יועתקו מקמפיין ברירת המחדל
הפקודה היא -
CreateTemplate
הפרמטרים הנדרשים
פרמטר תיאור token טוקן description שם הקמפיין מאפייני תגובת השרת
מאפיין סוג ערך templateId int מזהה התבנית החדשה שנוצרה -
מחיקת תבנית קמפיין
הפקודה היא -
DeleteTemplate
הפרמטרים הנדרשים
פרמטר תיאור token טוקן templateId מזהה תבנית אין מאפיינים מיוחדים בתגובת השרת
-
הצגת המספרים שברשימת התפוצה
הפקודה היא -
GetTemplateEntries
הפרמטרים הנדרשים
פרמטר תיאור token טוקן templateId מזהה תבנית מאפייני תגובת השרת
מאפיין סוג הסבר templateId int מזהה תבנית entries array מערך אובייקטים (ראה "תבנית אובייקט מספר" להלן) תבנית אובייקט מספר
מאפיין סוג ערך הערות rowid int מזהה ייחודי של המספר ברשימת התפוצה index מיקום המספר ברשימת התפוצה phone string מספר טלפון blocked boolean האם המספר מוגדר כחסום במידה וכן, יופיע הערך true
. במידה ולא, יופיע הערךfalse
name string שם משוייך במידה ולא מוגדר, יתקבל הערך null
moreinfo string מידע נוסף במידה ולא מוגדר, יתקבל הערך null
-
עדכון מספר בודד ברשימת תפוצה
הפקודה היא -
UpdateTemplateEntry
הפרמטרים הנדרשים
פרמטר תיאור הערות token טוקן פרמטר חובה templateId מזהה תבנית פרמטר חובה rowid מזהה ייחודי של המספר ברשימת התפוצה אם הפרמטר מושמט והמספר לא קיים, תיווצר שורה חדשה phone מספר טלפון אם המספר קיים ברשימת התפוצה והפרמטר rowid
הושמט, המספר יעודכן מחדש והערכיםname
ו-moreinfo
שהיו קיימים יימחקוname שם moreinfo מידע נוסף blocked האם לעדכן כחסום במידה וכן, יש להגדיר 1
. במידה ולא, יש להגדיר0
אין מאפיינים מיוחדים בתגובת השרת