@שמואל
א. ישנם בעלי מערכות שאינם מתכנתים בעצמם, אך הקימו בעבר מערכת מורכבת מאוד שמבוססת כולה על API ע"י מתכנת מקצועי בתשלום נכבד,
והם לא משתמשים "חינמיים", אלא הם משלמים זה שנים על הקו שלהם ל'ימות', הן בהחזקת הקו / והן ברכישה קבועה של יחידות לשיגור הודעות / וכיום גם על הסרת פרסומות.
וכעת קשה להם מבחינה תקציבית לשלם למתכנת מדי תקופה, בכדי להתאים את המערכות שלהם לכל מיני שינויים שמבוצעים במערכות אצלכם, מעת לעת.
ולגביהם לא יעזור מה שאתם בודאי תטרחו ליידע את המשתמשים (המתכנתים), כיצד יש לבצע את ההתאמות מבחינה טכנית, - כיון שעדיין המתכנת יבקש מהם תשלום על העבודה / וגם לא תמיד למתכנת יש זמן פנוי. - ולמעשה זה מצב לא נעים שיש להם באגים במערכת מדי תקופה.
השאלה היא, מדוע שלא יהיה אפשרי, למי שמעוניין בכך, להגדיר באתר שאינו מעוניין באימות החדש, ושהאימות החדש לא ישפיע במערכת שלו כלל על כל הפקודות שנשלחות ב API ??
הרי הנהלת ימות המשיח לא צריכה לחשוש לביטחון המערכת הפרטית של הלקוח, יותר ממה שהלקוח בעצמו חושש.
[כל הנ"ל נכתב גם לגבי שאר חידושים עתידיים שתרצו לעשות, שכדאי לתת את הדעת על כך, שישנם לקוחות שזה פוגע להם בכיס, כיון שהם צריכים לשלם למתכנת בכל פעם בכדי להתאים את השינויים].
ב. ואם כבר הגענו לנושא של אבטחת המידע במערכות, אז יש נושא קריטי לא פחות, והוא: הפסקת פעילות ה FTP
כי מצד אחד לא אכפת לנו שחסמתם את האפשרות הזו, מחמת החשש המובן שיש לכם שמא יעברו עם החומר לחברות מתחרות,
אך מצד שני, כיון שכל הזמן אנחנו משנים ומשדרגים את המערכות לפי הצורך, אנו חייבים שתהיה לנו אפשרות ליצור נקודות שיחזור פנימיות, למקרה של תקלה חמורה, או למקרה שנרצה לבטל את השינויים שנעשו בתקופה האחרונה.
וזה דבר שעלול לקרות הרבה הרבה יותר, מאשר פריצה של מישהו שיעלה על הקוד, - [ובנוסף, אם תהיה נקודת שיחזור יוכלו להתגבר בקלות על הנזקים של הפריצה, ולהחליף את הסיסמא].
והרי כל מי שכותב מסמך בקובץ WORD פשוט, יש לו אפשרות ליצור כמה גירסאות של הקובץ, ואילו במערכת שלכם עם אלפי הגדרות למיניהם אין את האפשרות הזו,
[ואם זה קשה לכם כיון שזה מכפיל את נפח האיחסון של המערכות בשרתים שלכם, אז לפחות תתנו את האפשרות הזו רק לבעלי המערכות שמשלמים לכם תשלום חודשי על החזקת המערכת]
וכמובן שלא באתי בכל הנ"ל חלילה להקניט מישהו, - אלא באתי רק להסב את תשומת ליבכם לנקודת המבט של הלקוחות, שברור לנו שחשוב לכם לשמוע את דעתנו.
ואחתום בתודה על כל השידרוגים והחידושים שאתם נותנים למשתמשים כל הזמן ללא עלות.
כתיבה וחתימה טובה!!!
@עץ-השדה עדיין לא הבנתי מה הבעייה שימות המשיח יתנו את האופצייה, שכל לקוח יוכל לבחור אם מעוניין באבטחה הכפולה הזו, או שאינו מעוניין??
(ואפי' מובן שברירת המחדל תהיה תמיד שאבטחה כפולה פעילה, עד שהלקוח יבקש אחרת, - וגם מקובל ומובן שימות המשיח יחתימו אותנו על טופס שאנו מודעים לסכנה באבטחה, ולא תהיה לנו כל תביעה כלפיהם באם תהיה פריצה).
יש לי המון קודים ב API שמפוזרים בהרבה מקומות במערכת שלי ובשרת שלי, שנבנו במשך השנים ע"י כמה מתכנתים שונים, - ואם במקרה שלי החשש מפני פריצה הוא קטן (אני מאוד זהיר לא להכניס את הסיסמאות לאתרים או לשרתים אחרים), - ולעומת זאת הכאב ראש להתאים את כל הקודים הוא עצום, - ואולי גם יהיה לי נזק כספי באם לא אצליח להתאים לבד את כל מה שצריך, ואצטרך לערב מתכנת בתשלום, אז הרווח מהאבטחה הכפולה קטן מאוד לעומת הכאב ראש והנזק הגדול שיכול להסתכם בשעות על גבי שעות עבודה.
וזה רק להיום, כי בעוד חודשיים עלול להיות שידרוג נוסף בתחום אחר במערכות, שיצריך אותנו עוד פעם לעבוד להתאים את המערכת לשידרוגים החדשים, ואין לדבר סוף... - ואני לא חשבתי כשהקמתי את המערכת לפני כמה שנים, (ושילמתי אז באופן חד פעמי, הון רב למתכנת מקצועי), שהקמת מערכת מחייבת אותי להיות צמוד כל הזמן לטפל בקודים מחמת שינויים המתחדשים חדשים לבקרים.
@שמואל ועל אף שאינני מתכנת, אני מרשה לעצמי לשער: שימות המשיח יכולים לבנות את האופצייה לתת ללקוח לבחור האם מעוניין באבטחה הכפולה, אם לאו, על ידי כמה שעות עבודה בודדות אצלם בפיתוח, ולכל היותר עשר שעות,
ואילו ימות המשיח לא יתנו את האופצייה הזו, - הרי כשנחשיב את כמות הלקוחות שיצטרכו לעבוד להתאים את הקודים שלהם לזה, נגיע לעשרות או מאות אלפי שעות עבודה של הלקוחות שהולכים לריק ממש, בזמן שחלקם אינם מעוניינים כלל בתועלת של האבטחה לעומת הכאב ראש הגדול.
@פלוס מצטרף (שני)
כפי שכבר כתבתי למעלה,
המערכת שלי אינה חינמית כלל וכלל, - אני משלם עליה שנים לימות המשיח, על אחזקת הקו ועל שיגור הודעות,
וכרגע יש לי ב"ה אלפי משתמשים,
ואני בסה"כ מבקש שיהיו לי לפחות כמה שנים של שקט, בין באג יזום אחד לבאג יזום השני,
ובתקופה האחרונה כבר היה לנו כאב ראש גדול עם הקריין TTS שהשתבש, וכעת נשמח לנוח כמה שנים בשקט,
וכפי שציינתי למעלה אין לי תלונות על ההנהלה חלילה, אלא אני רק מעלה פה את מה שכלקוחות היינו מאוד מאוד רוצים לקבל במערכת: מערכת יציבה וחלקה שאינה דורשת תחזוקה מצידנו כלל וכלל.
[אי אפשר כל שבוע שבועיים להתקשר למנהל ת"ת או חנות שלקחו אצלך מערכת ולומר להם, אדוני אתה צריך כעת לשלם לי עוד X כסף כי ימות עשו שיוני במערכת ולכן המערכת שבניתי לך יותר לא תעבוד עד לתיקון, אם זה משהו חד פעמי כן, אבל זה נהיה על בסיס קבוע, פעם פירסומות ופעם אבטחה ועוד...
ואני מוסיף מהצד של בעלי המערכות,
כשהקמתי מערכת והשקעתי עליה עשרות אלפי ש"ח, על ההקמה הראשונית ועל הפרסום בעיתונים במשך השנים, חשבתי לתומי שהמערכת תהיה יציבה בעזרת השם, - ולא חשבתי שאצטרך להסב את העיסוק שלי להיות חצי מתכנת, בשביל לפתור בכל תקופה את הבעייה שצצה במערכות מדי פעם.
וכך יוצא שבמקום להשקיע את הזמן והאנרגיות לשידרוג ושיכלול המערכת שלי, אני צריך לבזבז את הזמן מדי תקופה, בכדי לשמר את המערכת הבסיסית הקיימת, שלא יתחילו לשמוע שם פתאום: אין מענה מ API...,
כבר הזכירו בעבר בעניין הסיפור עם הקריינות, שהלקוחות בסך הכל מחפשים קו יציב, בלי שיצטרכו לבזבז זמן בשביל לתחזק אותו כל הזמן,
ואני מדגיש כאן שוב, שחלילה אין כוונתי כלל וכלל לקנטר מישהו, ובודאי שימות המשיח מתחשבים מאוד בלקוחות!!! ורק באתי להעלות כאן את הצד של הכאב ראש העצום של הלקוחות, שבסך הכל מחפשים שהקו יהיה יציב בלי צורך לתחזק אותו כל הזמן, - וכוונתי אמורה גם לשדרוגים החדשים שעלולים להיות בעוד חודשיים או בעוד חצי שנה וכו', שיש לשים לב שזה לא יגרום כאב ראש ללקוחות.
ואחתום שוב בתודה רבה לימות המשיח, על כל מיני שדרוגים מיוחדים ונפלאים שצצים מדי פעם, שלעיתים רבות חוסכים לנו המון המון כאב ראש שזה חוסך לנו לבנות בעצמנו קודים, ע"י הפיתוחים המפתיעים והמיוחדים כל הזמן!!!
לתועלת הרבים אני מעלה פה בס"ד קוד משודרג!!
הקוד כמובן מתבסס על הקוד הבסיסי ש @עידו היקר העלה פה!
ויש כאן 4 שידרוגים חשובים
בשאילתה יש אפשרות לקבוע איזו פעולה לעשות (להוסיף / לחסום /להחליף) - (שימו לב: פונקציית "מחיקה" כרגע לא פעילה, - אולי בהמשך אעלה בעז"ה תיקון לפונקצייה הזו).
בנוסף יש אפשרות בפעולה אחת לבחור כמה רשימות "מקור" (ללא הגבלה) וכן אפשר לבחור כמה רשימות "יעד" (ללא הגבלה), - ולבצע את העתקת כל המספרים שנשלפו מכל המקורות שנבחרו, לכל היעדים שנבחרו,
(שימו לב: אין אפשרות לפצל ביניהם, אלא הפעולה היא מכל המקורות לכל היעדים).
ישנה אפשרות להכניס את הפרמטרים לתוך הגדרות השלוחה, ואז ניתן לבצע את הכל דרך הטלפון...
להלן מה שצריך להכניס לשלוחה
type=api
api_link=http://164XXXXXXXXXXXXXXXXtfuza.php
טוקן
api_add_0=token=0999999999:123456
איזו פעולה לבצע
api_add_1=action=add
4 אפשרויות:
להוסיף add / למחוק remove /לחסום block / להחליף את המספרים הישנים בחדשים replace
רשימת מקור
api_add_2=source1=255510
אפשר להוסיף מקורות ע"י source2 וכן הלאה
רשימת יעד
api_add_3=target1=255739
אפשר להוסיף יעדים ע"י target2 וכן הלאה
(אפשר להשתיק את הודעת "אין מענה משרת API" - הפעולה מתבצעת בלי תשובה מהשרת)
מי שמשתמש הרבה פעמים בהעברות בין רשי"ת קבועות, - ואין לו זמן וכח למלא כל פעם את השאילתה מחדש, יכול ליצור לעצמו באופן חד פעמי לינק, שיבצע את הכל בלחיצה אחת,
או בקיצור הולך להישרף לי חודש מהחיים על השינוי הזה
להישרף לך ולעוד אלפי לקוחות...
ורק שכחת להוסיף, שיש סיכוי סביר שבעלי המערכות עלולים לסבול מזה גם במשך חצי שנה לאחר החודש ההוא, כאשר פתאום תתגלה עוד שלוחה בעייתית, ועוד שלוחה,
ואז לאחר בדיקה יתגלה, שהיה איזה קוד זניח בשלוחה מסויימת (או בתיקייה מסויימת בשרת) ששכחו לטפל בו,
והרי כל בעל מערכת גדולה שמורכבת עם המון קודים יודע, שלאחר תקופת ההרצה הראשונית של חצי שנה שכבר כל הבאגים שנמצאו נבדקו וטופלו, הרי מכאן ואילך מעדיפים כמה שפחות לגעת בקודים, משום שכל שינוי קטן בקוד ספציפי שמשוייך להמון שלוחות, עלול לגרום לאיזה באג, שלעיתים יגלו אותו רק לאחר חצי שנה.
@שמואל , תכל'ס אנחנו כבר סובלים ללא הרף בימים האחרונים מהטרדות חוזרות ונשנות בטלפון, של אלו שמנצלים את זה לרעה, ועושים לעצמם קמפיין פירסום חינמי לשירות שהם מציעים...
אולי תוכלו אצלכם בהנהלה לטפל בהם.
(הם שולחים את הקמפיין שלהם לכל המספרים בקומות הכשרות).
ישר כח!!
לתועלת המשתמשים מצורף כאן קוד PHP להוספה מהירה של נקודות,
וכך זה נראה:
לתשומת לב:
הקוד נבנה לצורך משתמשים שמזוהים (לגבי צבירת הנקודות) ע"י מספר סידורי,
אך באופן שהמשתמשים מזוהים ע"י הטלפון המחייג, או ת"ז וכו' - לא בדקתי האם גם שם הקוד יעבוד תקין, אם לאו, ויתכן שלזה יצטרכו תיקון קטן
בפוקציית "בדיקת נקודות" חובה למלא שדה מזהה.
בפונקצייית "איפוס כל המזהים" חובה למלא לפחות שדה מזהה 1, ואז הקוד מפעיל איפוס על כל המזהים הקיימים.
אפשר כמובן גם להוריד נקודות למשתמש ע"י מינוס (לדוגמא: -100)
חשוב מאוד!! יש לשים לב, שכאשר המשתמש מוסיף לעצמו נקודות דרך הטלפון, אזי הקובץ points_total.ini אינו מתעדכן באתר באופן מיידי בשינויים שנעשו ע"י הטלפון, אלא זה אורך לפעמים 5 דקות ולפעמים שעה (ואולי גם יותר), - ולכן חשוב לדעת שאם תבצעו הוספת נקודות דרך הדפדפן, השינויים יחולו רק לפי הנתונים שבקובץ points_total.ini שנמצא באותו רגע באתר, וכאמור לפעמים הוא לא מעודכן.
כמדומה שאפשר לבדוק האם הקובץ כבר התעדכן בשינויים שנעשו ע"י הטלפון או עדיין לא, ע"י בדיקה האם הקובץ ini הנ"ל חדש יותר מהקובץ: points_total.ymgr שאז זה אומר שה ini כבר מעודכן - אבל אינני לוקח אחריות בעניין
אפשר גם לעשות שלוחה מובנית מראש שתוסיף נקודות למשתמשים מרובים ע"פ בחירה, דוגמא בספויילר.
type=api
api_link=http://164.XXXXXXXX/hosafat_nekudot.php
api_hangup_send=no
title=לינק להוספת נקודות
api_end_goto=/
טוקן
api_add_0=token=07777777:123456
נתיב
api_add_1=filePath=ivr2:/Points/Split/points_total.ini
מזון ונקיון
api_add_2=updates[id][0]=1
סכום
api_add_3=updates[points][0]=-764
ביגוד
api_add_4=updates[id][1]=2
סכום
api_add_5=updates[points][1]=-188
כלי בית, תחזוקה, צעצועים ושונות
api_add_6=updates[id][2]=3
סכום
api_add_7=updates[points][2]=-133
שונות
api_add_8=updates[id][3]=4
סכום
api_add_9=updates[points][3]=-22
@isi אכן הבעייה שציינת נמצאת בעוד קווים,
אתמול תיקשרתי עם שמואל במייל, ואמר שהם מעוניינים לבדוק את הבעייה הזו מקרוב, בכדי שיוכלו לטפל בה,
אבל בקו שלי המצב כבר נהיה יותר טוב במשך השעות שעברו, וכעת ב80 אחוז מההתקשרויות זה איכשהו תקין, ולכן לא המשכתי לטפל בזה,
אבל אם אצלך המצב גרוע יותר, הם ישמחו לדעת זאת, - שלח להם מייל בעניין לתועלת כולם: עם הפרטים: מאיזה טלפון התקשרת, לאיזה טלפון, באיזו שעה, וכמה זמן היה שקט וכו'.
@הבוס-הגדול אצלי ג"כ הרוב חזר, (כלומר תתי שלוחות חזרו), אבל השלוחות הראשיות לא חזרו!!!
מסתבר שהשיחזור לא דורס שלוחות קיימות, וכיון שהשלוחות הראשיות היו קיימות באיפוס הראשוני שימות המשיח עשו לכל הקווים, לכן השלוחות הראשיות לא חזרו, - ובנוסף גם קבצי הגדרות כלליות שהיו לי במערכת לא חזרו לי,
@אביי-ורבא כמדומני שגיבוי קמפיינים וכו' לא נמצא שם, כך שעדיין ה FTP היה מושלם יותר, אבל ודאי שהשירות שלך אמור לתת מענה טוב לרוב החומר. (ואולי בעז"ה תרויח כהוגן מכל מה שקרה...)
@צבי-ד-צ שיהיה בתשלום או לא, זה לא העניין, כיון שאנו בין כך משלמים על אחזקת הקו / פרסומות / יחידות וכו', - אז לא משנה כ"כ כיצד בדיוק יהיה הפירוט בחשבונית או אם נוסף עוד כמה שקלים,
@בעזרת-ה צריך לבקש מימות המשיח, שיחזירו את שירות ה- FTP בכדי שהלקוחות יוכלו לגבות את החומר מדי פעם, ובעיקר לאחר פעולות משמעותיות בקו,
ולכל הפחות שיתנו את השירות הזה לקווים העסקיים שמשלמים מדי חודש על אחזקת הקו / מניעת פרסומות / יחידות וכו'. - ובסך הכל רוצים להיות רגועים שיש להם גיבוי בצד למקרי חירום.
אולי כעת לאחר המתח הרב שהיה אצל רבים, דרישה ציבורית תועיל לטיפול בעניין.