ניתובי שיחה למענה אנושי - כל הסוגים
-
ב"ה
כאן ירוכזו בעז"ה כל סוגי ניתובי השיחות הניתנים להגדרה, כל סוג בשרשור משלו (היות ויש הגדרות שפעילות רק בסוגים מסוימים).
ישנם כמה סוגי ניתובי שיחות שניתן להגדיר.
- ניתוב שיחה כללי
- ניתוב שיחה לפי זמנים
- מודול תור - מיועד למוקדי שירות וכדו', שישנם הרבה אנשים שפונים, ויש צורך שיהיה המתנה בתור, עם שמיעת מיקומך בתור, והעברה לשלוחה אחרת וכו'.
ראוטינג טלגרם - העברת שיחה למשתמש טלגרם
- מאפשר להעביר שיחה למשתמש טלגרם כשיחת טלגרם רגילה
לבינתיים, כל שאר הסוגים
שרשור ישן -
ב"ה
מודול ראוטינג
type=routing
קישורים לתוספים שניתנים להגדרה בכל מודול
רשימת כל ההגדרות שניתנות להטמעה בכל מודול
הגדרות זיהוי בכניסה לשלוחה
הסבר על הודעת ברוכים הבאים (הודעה ראשונה בשלוחה)
הרשאות כניסה לשלוחה
לאיפה ניתן לחייג
ניתן לחייג לכל מספר נייד או נייח רגיל בישראל
למספרי ארה"ב וקנדה בקידומת1+
וכן למספרים רגילים נייחים בלונדון בקידומות44+
לאיזה מספר לחייג
ישנם כמה אופציות לאיזה מספר/ים לחייג.א. ניתוב למספר בודד.
ב. ניתוב למספר בודד לפי מספר מחויג
ג. בחירה לאיזה שלוחה לנתב, כאשר כל שלוחה מנתבת למספר כלשהי.
ד. ניתוב לכמה מספרים ביחד (שכאשר הראשון עונה, השיחה מפסיקה לצלצל לכולם).
ה. ניתוב לכמה מספרים, בסדר מסוים, ועם הגבלת כמות.
ו. ניתוב לכל מספר שמקישים (וכן הגדרת חיוג מקוצר).ניתוב למספר בודד
באם רוצים שהשיחה תנותב תמיד למספר מסוים, יש להגדירtype=routing routing_to_phone=0581234567
כאן בדוגמה, המערכת תנתב מיידית לטלפון 0581234567.
ניתוב למספר בודד לפי מספר מחויג
ניתן להגדיר שהמערכת תחייג למספר מסוים לפי המספר אליו נכנסה השיחה למערכת.
למשל, אם יש למערכת 2 מספרים: 1. 0772222770 2. 0773137770, ניתן להגדיר שאם השיחה נכנסה למספר הראשון השיחה תנותב למספר מסוים, ואם השיחה נכנסה למספר השני, השיחה תנותב למספר אחר.
שימושי עבור מערכות שמשמשות כ"מספר וירטואלי" (בדומה לאתר "יד 2" וכדומה)
לצורך כך יש להגדיר בהגדרות השלוחהrouting_to_phone=by_incoming_did
בנוסף, יש ליצור קובץ בשלוחה בשם
RoutingIncomingDID.ini
ובו לרשום את ההפניות בצורה הבאה (דוגמה)0772222770=0501234567 0773137770=0521234567
בדוגמה, כל השיחות שייכנסו למספר 0772222770 יעברו למספר 0501234567 וכל השיחות שייכנסו למספר 0773137770 יעברו למספר 05212345467
ניתוב לכמה מספרים - מבוא
בכל שאר סוגי הניתוב משתמשים בכמה מספרים, וע"כ בכל המקרים האלו יש להגדיר את רשימת המספרים שאליהם תרצו לנתב.
את המספרים מגדירים כךrouting1=0501111111 routing2=0523333333 routing3=0533133333 routing4=0548444444 routing5=+447365123456 routing6=+13479991234
ובנוסף יש להגדיר את סוג הניתוב המרובה
בחירה לאיזה שלוחה לנתב, כאשר כל שלוחה מנתבת למספר כלשהי.
ברירת מחדל מבקש להקיש את מספר השורה אליו נרצה לנתב, M1039 "אנא הקישו את מספר השלוחה לניתוב וסולמית", וכאשר מקישים מקש כלשהי המערכת תנתב למספר המוגדר על מקש זה.
לפי הדוגמה הנ"ל: אם יקישו על מקש 1 המערכת תנתב למספר 0501111111, אם יקישו על מספר 2 המערכת תנתב למספר 0523333333, וכן הלאה.דוגמה להגדרה של שלוחה כזו
type=routing routing1=0501111111 routing2=0523333333
אם יש יותר מעשר נציגים, ניתן להגדיר את ההגדרה הבאה
digits=2
ואז המערכת תחכה שהמאזין יקיש 2 מקשים, וכן הלאה.
בנוסף ברירת מחדל הקשה על כוכבית מחזיר לתפריט הראשי, והקשה על סולמית מחזיר לשלוחה הקודמת, אם רוצים לשנות ניתן להגדיר
root=9
כאן בדוגמה מוגדר שהקשה על 9 יחזיר לשלוחה הראשית.
up=7
כאן בדוגמה מוגדר שהקשה על 7 מחזיר לשלוחה הקודמת.
ניתוב למספר בודד
אם רוצים באופן זמני להגדיר שכל השיחות יופנו למספר אחד מהרשימה, ניתן להוסיף את השורהrouting_start=1
כאן בדגמה ינתב מייד לשורה 1, כלמר למספר 0501111111.
דוגמה להגדרה כזו
type=routing routing_start=1 routing1=0501111111 routing2=0523333333
כאן בדוגמה גם אם יש רשימה של מספרים, יעביר תמיד לשורה 1.
ניתוב לכמה מספרים ביחד (שכאשר הראשון עונה, השיחה מפסיקה לצלצל לכולם).
בכדי שהשיחה תנותב לכמה מספרים ביחד, יש להוסיף את השורהrouting_multiple=yes
ובנוסף להוסיף גם לאיזה שורות לנתב, כאשר ביניהם מפריד פסיק
routing_multiple_numbers=1,3
דוגמה לשלוחה כזו
type=routing routing_multiple=yes routing_multiple_numbers=1,3 routing1=0501111111 routing2=0523333333 routing3=0533133333 routing4=0548444444
כאן בדוגמה ינתב מייד לשורה 1 ולשורה 3, כלומר למספר 0501111111 ולמספר 0533133333, והראשון שיענה לשיחה, זה יפסיק לשני.
ניתוב לכמה מספרים, בסדר מסוים, ועם הגבלת כמות.
אם רוצים שהשיחה תנותב לפי הסדר, וכן יוכלו להגדיר כמה מספרים לנתב לכל מספר (לדוגמה כאשר כל מספר הוא בעצם מוקד עם כמה נציגים שעונים, ורוצים שכמות השיחות המופנות למספר הזה יהיה רק ככמות הנציגים שעונים), יש להוסיף את השורהrouting_count=yes
ובנוסף חובה להגדיר לכל מספר עד כמה אנשים להפנות למספר זה, וזאת ע"י השורה
routing_count_1=5
כאן בדוגמה למספר 1, המערכת תעביר 5 שיחות, ואחר כך המערכת יתחיל להעביר שיחות למספר השני.
במקרה שכל המוקדים תפוסים (כלומר המערכת כבר העבירה לכל מוקד, את מקסימום השיחות שניתן להעביר, ועדיין אף אחד לא ניתק), המערכת תבצע כל 3 שניות, בדיקה האם יש מוקד שהתפנה, וא"כ תעביר אליו את השיחה.
אם רוצים ניתן להוסיף לשלוחה קבצי שמע, ואת זה ישמעו במהלך ההמתנה למוקד פנוי (שימו לב! לא מדובר כאן על מוזיקה בהמתנה ששומעים עד שנציג עונה, אלא קבצי שמע ששומעים עד שמתפנה מוקד).
את קבצי השמע מוסיפים לשלוחה כמו שלוחה רגילה, 000, 001, 002,.....,
במקרה ששמו קבצים, המערכת תבצע בדיקה בין קובץ לקובץ האם כבר התפנה מוקד (ולכן מומלץ שהקבצים לא יהיו מידי ארוכים, (ניתן לעשות קבצים באורך של 3 שניות...), כך שהמערכת תבצע את הבדיקה על מוקד פנוי בתכיפות).דוגמה לשלוחה המוגדרת כנ"ל.
type=routing routing_count=yes routing1=0501111111 routing_count_1=5 routing2=0523333333 routing_count_2=7
כאן בדוגמה המערכת תנתב קודם 5 שיחות לשורה 1 כלומר למספר 0501111111, ואח"כ תנתב 7 שיחות לשורה 2 כלומר למספר 0523333333.
ברית מחדל בזמן ההמתנה עד שנציג יוכל לקבל את השיחה,
המערכת תשמיע את הקבצים המוגדרים, כאשר בין קובץ לקובץ המערכת בודקת האם מספר הממתינים כבר מאפשר מעבר לנציג שהתפנהתפריט מעבר להשארת פרטים
ברית מחדל, המערכת משמיעה את הקבצים, כאשר בין קובץ לקובץ בודקת האם כמות הממתינים ירד מהמקסימום, וכבר ניתן לעבור,
באם עדיין לא ניתן - המערכת משמיעה עוד קובץ של המתנהבאם רוצים שהמערכת תתן אפשרות של תפריט
M2574 "כל העמודות תפוסות להשארת הודעה הקישו 1 להמשך המתנה הקישו 2 או המתינו"
ותאפשר יציאה להשארת פרטים ניתן להגדירrouting_count_wait_menu=yes
ברירת מחדל - המערכת תשמיע את התפריט כל 3 קבצים של המתנה,
באם ברצונכם להגדיל או להקטין את הכמות של הפעמים להשמעת התפריט בין הקבצים ניתן להגדירrouting_count_wait_menu_play=4
בדוגמא כאן המערכת תשמיע את התפריט למעבר כל 4 פעמים
ברירת מחדל מי שמקיש 1 - כלומר בחר בהמתנה לצאת להשארת פרטים, פרטיו נשמרים בקובץ בשם שנמצא בשלוחה
RoutingCountWaitMenuExit.ymgr RoutingCountWaitMenuExit.html
לאחר מכן המערכת מודיעה
M1447 נרשמת בהצלחה
וחוזרת שלב אחורה,ניתן להגדיר ניתוק
routing_count_wait_menu_goto=hangup
או מעבר לשלוחה אחרת (לצורך רשיום נתונים בשלוחה אחרת או כל דבר9
routing_count_wait_menu_goto=/5/8
במקרה כזה המערכת תרשום את הפרטים בקובץ RoutingCountWaitMenuExit.ymgr אבל לא תשמיע את הודעה M1447 נרשמת בהצלחה
ניתוב לכל מספר שמקישים (וכן הגדרת חיוג מקוצר).
אם רוצים שבנוסף יוכלו גם להקיש כל מספר ושהשיחה תנותב למספר שהקישו (והשורות המוגדרות יהפכו לחיוג מקוצר), ניתן להוסיף את השורהrouting_any_phone=yes
זהירות! בשלוחה כזו כל אחד יכול להתקשר לכל מספר.
דוגמה לשלוחה כזו
type=routing routing_any_phone=yes routing1=0501111111 routing2=0523333333
כאן בדוגמה יצטרכו להקיש את המספר המלא להתקשר, וכן יוכלו להקיש 1 וסולמית ואז יתקשר לשורה 1 כלומר למספר 0501111111, או 2 וסולמית ויחייג לשורה 2 כלומר למספר 0523333333.
הגדרות כלליות לשלוחת ניתוב
במודול ראוטינג, ניתוב שיחה לכל מספר הינה בעלות של יחידה לדקה (נמדד בשניות), למעט כאשר השיחה מנותבת ל 1800 שזה חיוג חינם.
מוזיקה בהמתנה
אם רוצים, ניתן לשנות את המוזיקה בהמתנה ע"י ההגדרהmusic_on_hold=
ויש לשים את שם המוזיקה.
ניתן לשלוח לשירות הלקוחות מוזיקה בהמתנה כדי שתוכלו להגדיר זאת בקו, להלן כמה סוגים שכבר מובנות בקו.
לחילופין ניתן להגדיר שלא יהיה מוזיקה, אלא צליל חיוג רגיל, וזאת ע"י ההגדרה
music_on_hold=no
מוסיקה מובנת
שימו לב!, הזכויות שמורות לחברת ימות המשיח.
אם יהיה ביקוש נוסיף שירים נוספים לספריית המוסיקה לבחירה.צמאה
מוסיקה בלבדmusic_on_hold=ztomao
מוסיקה עם הודעה "שיחתכם חשובה לנו"
music_on_hold=ztomao+patiach
מוסיקה וואקלית לשלושת השבועות
music_on_hold=Vocal
זיהוי שיחה
הדגשים: לא ניתן לצאת עם זיהוי חו"ל בישראל
(אם הצלחתם עדכנו אותי, נשמח לשמוע)
ולכן הקפידו להגדיר בזיהוי היוצא מספר ישראלי
במידה ומנסים לשדר מספר שאינו ישראלי - המערכת תעדכן את המספר הישראלי של המערכת שלכם.לחו"ל ניתן לצאת עם זיהוי מקומי או זיהוי ישראלי ללא הגבלה.
ניתן להגדיר את זיהוי השיחה היוצאת בכמה אפשרויות.
ברירת מחדל השיחה מנותבת עם מספר המחייג
אם רוצים שיופיע מספר המערכת יש להגדירrouting_your_id=did
לתשומת ליבכם! המספר שיופיע זה מספר המערכת הראשית.
אם ברצונכם שיופיע המספר שדרכו הלקוח נכנס למערכת (ולא בהכרח שזה המספר הראשי של המערכת, לדוגמא אם יש מספרי משנה)
ניתן להגדירrouting_your_id=real_did
לחילופין ניתן להגדיר מספר מיוחד שיהיה הזיהוי
routing_your_id=special.0501234567
בדוגמה כאן הזיהוי שיופיע על הצג יהיה 0501234567.
שימו לב!, הגדרה זו תעבוד רק במספרים משניים של המערכת, וכן מספרים מאושרים לזיהוי מיוחד.
ניתן להוסיף מספרים באופן עצמאי עבור זיהוי מיוחד. (להסבר על הגדרת מספר מאושר לזיהוי לחץ כאן).אפשרות נוספת לבצע זיהוי מיוחד עם מספרים שונים בצורה רנדומאלית
היינו שבכל ניתוב השיחה תצא עם זיהוי של מספר אחר.
ההגדרה בקובץ
ext.ini
שבשלוחה היא:routing_your_id=special_random
ניתן להגדיר זאת גם בשלוחה הראשית בקובץ
ivr.ini
.בנוסף להגדרה הנ"ל -
special_random
- יש ליצור קובץ בשלוחה בשם:RoutingSpecialRandom.ini
בקובץ יש לרשום מספרים לזיהוי, ניתן להכניס רק מספרים מאושרים לזיהוי (להסבר על הגדרת מספר מאושר לזיהוי לחץ כאן).
וכן את מספר המערכת ומספרי משנה למערכת.שימו לב הקובץ חייב להיות בשלוחה עצמה אחרת הניתוב יצא עם זיהוי של המתקשר
דוגמא למופיע בקובץ:
0799123456 0500123456
בדוגמא זו השיחה תצא פעם עם זיהוי של מספר 0799123456 ופעם עם זיהוי של מספר 0500123456.
הוספת ספרות לזיהוי בסוף המספר
בעבר, (עד 08/2021) היה אפשרות להוסיף את הספרה "1" בתחילת המספר לזהות שהשיחה מועבר מהמערכת
לאור שינוי רגולטורי, נמצא פתרון אחר - הוספת ספרות בסוף המספרrouting_your_id_add=123456
המערכת תומכת בהוספת של עד 6 ספרות,
בדוגמא המערכת תוסיף לאחר הזיהוי שהגדרתם - את הספרות123456
לא לשדר מענה למחייג, עד שמי שחייגו אליו עונה
call_no_answer=yes
הסבר: במידה ומוגדר ניתוב בשלוחה ראשית, ההגדרה הזו אומרת למערכת לא לשדר מענה עד שהצד השני עונה
(דוגמא, מי שרוצה לפתוח וואטספ על המספר מערכת, ולא רוצה לפספס את תחילת הקוד עד שהוא עונה, אם נגדיר את ההגדרה הזו, המערכת לא תשדר מענה, עד שאני באמת יענה לשיחה)הודעה בצד העונה לפני התחלת השיחה
ניתן לעשות שמקבל השיחה ישמע הודעה לפני התחלת השיחה, וזאת ע"י ההגדרהrouting_answer_play=yes
ההודעה המושמעת היא M1692
ברירת מחדל זה ג'ינגל של ימות המשיח
כמובן שתוכלו להחליף להודעה משלכם על ידי החלפת ההודעהלתשומת לבכם, מומלץ בהודעה להשאיר 2 שניות רווח בהתחלה ורק לאחר מכן לשים את ההודעה שלכם, (2 שניות זה הזמן של העניה ומרווחים בין חברות התקשורת)
אורך ההודעה לא מומלץ מעל 7 שניות כי גם ככה אנשים מחכים בצד השני של הקו.תפריט האם לקבל את השיחה או לדחותה
ניתן להגדיר שהעונה לשיחה יהיה לו תפריט האם לקבל את השיחה או לדחות אותה, ע"י ההגדרהrouting_answer_tfr=yes
ואז כאשר עונים לשיחה יהיה תפריט, M1693 "שיחה זו מועברת אליכם באמצעות הפלטפורמה הטכנולגית של ימות המשיח, לקבלת השיחה הקישו 1, לדחיית השיחה הקישו 2"
באם העונה דחה את השיחה, המאזין חוזר לתפריט.
אם רוצים שיילך לשלוחה אחרת, ניתן להגדירrouting_answer_tfr_hangup_goto=/1
כאן בדוגמה ילך לשלוחה 1 שתחת השלוחה הראשית.
יתן לראות לוג של מי ענה ומי דחה -
בתוך התיקיה של החיוג בקובץ LogRoutingAnswerTfr
וכן בתיקית LOG בקובץ LogRoutingAnswerTfrהגבלת זמן ההמתנה
ניתן להגביל את זמן ההמתנה, וזאת ע"י ההגדרהrouting_end_time=20
כאן בדוגמה זמן ההמתנה יהיה 20 שניות.
אחרי הזמן הנ"ל המאזין יסיים בשלוחה.
הקלטת השיחה
ברירת מחדל מקליט את כל השיחות, אם רוצים שלא יקליט יש להגדירrouting_record=no
שליחת השיחות למייל
ברירת מחדל השיחות נשלחות למייל, אם רוצים שלא ישלח, יש להגדירrouting_email_send=cancel
האימיל אליו נשלחים השיחות הוא האימייל המוגדר במערכת, אם רוצים שיישלח למייל אחר ניתן להגדיר
routing_email_address=ddd@gmail.com
כאן בדוגמה יישלח למייל ddd@gmail.com
ברירת מחדל השם שכתוב במייל הוא השם שכתוב כשם בעל המערכת, אם רוצים שיהיה כתוב שם אחר יש להגדיר
routing_email_name=אברהם
מקש לניתוק לסיום השיחה
ניתן להגדיר שאם מקישים על כוכבית אז השיחה מסתיימת.
להגדרה שמי שחייג יכול להקיש כוכביתrouting_ok_allow_caller_hangup=yes
להגדרה שמי שקיבל את השיחה יכול להקיש כוכבית.
routing_ok_allow_callee_hangup=yes
להישאר על הקו בסיום שיחה
כאשר השיחה מסתיימת, או ע"י שאחד הצדדים מנתק את השיחה, או ע"י הקשת כוכבית וכנ"ל, ברירת מחדל שני הצדדים מתנתקים, אם רוצים שמי שחייג מהמערכת, לא יתנתק, אלא ימשיך וייצא מהשלוחה, יש להגדירrouting_end_next=yes
מעבר בסיום בשלוחה
ברירת מחדל לאחמ"כ חוזר שלב אחד אחורה ניתן להגדיר מעבר לשלוחה אחרת או ניתוק | ראה כאן את האפשרויות להגדרה.
ההגדרה היא:routing_end_goto=/8
בדיקה האם הולך להיגמר\לפוג היחידות:
ניתן להגדיר שאם אין כמות מסויימת של יחידות או שהולך לפוג תוקפם המערכת תשלח מייל.
שימו לב! המערכת שולחת מייל אחד כל יום. יום = 12 בלילה
ההגדרה היא:
checking_units=yes
כמה יחידות מינימום ישלח מייל: (בחירת מחדל מתחת ל100):
checking_units_amount_units_to_warning=XX
ניתן להגדיר בנוסף או בנפרד בדיקה שהתוקף שלהם הולך לפוג: (בחירת מחדל 30 יום):
checking_units_to_days_expire=XXX
ניתן להגדיר מייל נפרד מהמייל של המערכת הראשי לשליחת ההתראה:
checking_units_mail=mail@mail.com
שימו לב, הבדיקה נעשת רק באם כרגע כבר יש יחידות לחיוג. באם אין יחידות המערכת תשמיע רגיל "אין מספיק יחידות" ותחזור שלב למעלה.
דוחות
בכל שיחה שתישלח למייל יהיה גם קובץ הדוח, בשם LogRouting.html
אם ברצונכם שהדוח לא יצורף למייל שנשלח עם ההקלטה יש להגדירrouting_email_without_report=yes
הקובץ נשמר גם בשלוחה וגם בתיקיית Log שתחת השלוחה הראשית, ראו כאן מידע נוסף על פורמט הדוחות במערכת
ברירת מחדל לתרגום המילים בדוח
LogRouting=דו"ח שיחות יוצאות Folder=שלוחה DID=מערכת IdType=סוג זיהוי teudat_zehut=תעודת זהות digits=הקשת ספרות list=רשימה phone=טלפון enter_phone_list=רשימת טלפונים EnterId=מספר זיהוי ValName=שם Phone=טלפון Date=תאריך Time=שעה HebrewDate=תאריך עברי Module=סוג שלוחה Routing=מספרים לחיוג YourID=זיהוי יוצא DialStatus=מצב השיחה CONGESTION=שגיאה NOANSWER=אין תשובה BUSY=עסוק ANSWER=נענה CANCEL=ביטול DialTime=אורך כלל השיחה AnswerTime=זמן שיחה AnswerNumber=מספר שנענה HangupBeforeDial=ניתוק לפני חיוג ApiSandAnswer=תשובת שרת
פיצול דוחות
כברירת מחדל, השמירה בקובץ הדו"ח היא של כל השיחות מכל התאריכים
ניתן להגדיר שהדוחות יפוצלו לקבצים שונים לפי תאריך
ההגדרה היאrouting_log_file_type=כאן יש לרשום את סוג הפיצול וכדלהלן
סוג פיצול - שנתי
ניתן להגדיר הנפקת דו"ח על בסיס שנתי, כאשר לשם הקובץ תצורף מספר השנה הלועזית (לדוגמא: LogRouting.2024.ymgr):
דוגמאות (כל שורה היא הגדרה שונה):routing_log_file_type=year routing_log_file_type=year.25/01 routing_log_file_type=year.25/01.13:59
הסבר על ההגדרות השונות:
שורה 1 - בתחילת כל שנה לועזית (בתאריך 1 לינואר) ייווצר במערכת קובץ רישום חדש, בנוסף לקובץ הקודם.
שורה 2 - בכל שנה לועזית, עד תאריך לועזי 25/01 יהיה דו"ח אחד. החל מתאריך 26/01 יווצר קובץ רישום חדש, בנוסף לקובץ הקודם (את התאריך ניתן לרשום ב-2 ספרות [1/1], או ב-3 ספרות[1/01], או ב-4 ספרות [01/01]).
שורה 3 - בכל שנה לועזית, עד תאריך לועזי 25/01, בשעה 13:59 בצהריים, יהיה דו"ח אחד. לאחר מכן יווצר קובץ רישום חדש, בנוסף לקובץ הקודם.כשנוצר קובץ חדש, שמו יהיה כמספר השנה הבאה.
סוג פיצול - חודשי
ניתן להגדיר הנפקת דו"ח על בסיס חודשי, כאשר לשם הקובץ יצורפו מספר השנה הלועזית ומספר החודש בשנה הלועזית (לדוגמא: LogRouting.2024-10.ymgr):
דוגמאות (כל שורה היא הגדרה שונה):routing_log_file_type=month routing_log_file_type=month.25 routing_log_file_type=month.25.13:59
הסבר על ההגדרות השונות:
שורה 1 - בתחילת כל חודש לועזי (ה-1 בחודש), ייווצר קובץ רישום חדש, בנוסף לקובץ הקודם.
שורה 2 - בכל חודש לועזי, עד תאריך 25 לחודש, יהיה קובץ אחד. לאחר מכן יווצר קובץ רישום חדש, בנוסף לקובץ הקודם (את התאריך בחודש ניתן לרשום בספרה אחת [1], או ב-2 ספרות [1/1]).
שורה 3 - בכל חודש לועזי, עד תאריך 25 לחודש, בשעה 13:59 בצהריים, יהיה קובץ אחד. לאחר מכן יווצר קובץ רישום חדש, בנוסף לקובץ הקודם.כשנוצר קובץ חדש, שמו יהיה כמספר החודש הבא.
סוג פיצול - שבועי
ניתן להגדיר הנפקת דו"ח על בסיס שבועי, כאשר לשם הקובץ יצורפו מספר השנה הלועזית ומספר השבוע בשנה הלועזית (לדוגמא: LogRouting.2024-15.ymgr):
דוגמאות (כל שורה היא הגדרה שונה):routing_log_file_type=week routing_log_file_type=week.4 routing_log_file_type=week.4.13:59
הסבר על ההגדרות השונות:
שורה 1 - בתחילת כל שבוע (בלילה שבין מוצש"ק ליום ראשון, בשעה 00:00 בלילה), ייווצר קובץ רישום חדש, בנוסף לקובץ הקודם.
שורה 2 - בכל שבוע, עד ליום רביעי בשעה 23:59 בלילה, יהיה קובץ אחד. לאחר מכן יווצר קובץ רישום חדש, בנוסף לקובץ הקודם.
שורה 3 - בכל שבוע, ביום רביעי, בשעה 13:59 בצהריים, יהיה קובץ אחד. לאחר מכן יווצר קובץ רישום חדש, בנוסף לקובץ הקודם.כשנוצר קובץ חדש, שמו יהיה כמספר השבוע הבא.
סוג פיצול - יומי
ניתן להגדיר הנפקת דו"ח על בסיס יומי, כאשר לשם הקובץ תצורף מספר השנה הלועזית, והתאריך בחודש (לדוגמא: LogRouting.2024-01-16.ymgr):
דוגמאות (כל שורה היא הגדרה שונה):routing_log_file_type=day routing_log_file_type=day.13:59
הסבר על ההגדרות השונות:
שורה 1 - בכל יום ייווצר קובץ רישום חדש. 'יום' הוא החל מהשעה 00:00 בלילה ועד לשעה 23:59 למחרת.
שורה 2 - בכל יום, עד לשעה 13:59 בצהריים, יהיה קובץ אחד. לאחר מכן יווצר קובץ רישום חדש, בנוסף לקובץ הקודם.כשנוצר קובץ חדש, שמו יהיה כתאריך היום הבא.
שליחה לשרת חיצוני של סטטוס סיום הלקוח בחיוג
המערכת תשלח מיד לאחר יציאת לקוח מהחיוג את כל הפרטים שהיה בחיוג
אותם פרטים שנמצאים בקובץ LogRouting.ymgrערכי חובה
routing_api_send=yes routing_api_link=abc.co.il
ברירת מחדל get ניתן לשנות שליחה לpost
routing_api_url_post=yes
השמירה של תשובת השרת בתוך הדוח בוטלה. מידע נוסף כאן.
במידה ועניתם בהצלחה
יצטרף לדוח LogRouting.ymgr LogRouting.html
התשובה שעניתם מהשרת על שליחת כל הפרטים (מקסימום 5 אותיות לצירוף לדו"ח)
הערך בדוח יהיה
ApiSandAnswer=תשובת שרת
-
ב"ה
ראוטינג טיים - ניתוב שיחה לפי זמנים
ניתן להגדיר שלוחה לניתוב כל השיחות המגיעות, לפי השעות המוגדרות לנציגים.
type=routing_time
קישורים לתוספים שניתנים להגדרה בכל מודול
רשימת כל ההגדרות שניתנות להטמעה בכל מודול
הגדרות זיהוי בכניסה לשלוחה
הסבר על הודעת ברוכים הבאים (הודעה ראשונה בשלוחה)
הרשאות כניסה לשלוחה
בנוסף יש להגדיר את הנציגים ואת הזמנים שהם עונים.
סדר ההגדרות הם כך:
מספר לניתוב
באיזה שעות
באיזה ימים בשבוע
באיזה ימים בחודש
באיזה חודשיםבין נתון לנתון יש להפריד בנקודה.
אם רוצים שיפנה ללא הגבלה, ניתן לשים *.
routing_time_1=0509111111.09:00-17:00.mon-fri.1-20.jun routing_time_2=0509029999.*.*.1-20.jun routing_time_3=0721234567 routing_time_4=0729876543.*.*.*.*
כאן בדוגמה המספר הראשון לניתוב הוא 0509111111 השיחה תועבר רק בין 9 בבוקר ל5 אחה"צ בימים שני עד שישי, מהראשון עד ה20 לחודש יוני בלבד.
המספר השני הוא 0509029999 והשיחה תועבר בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע מהראשון עד ה20 לחודש יוני בלבד.
המספר השלישי הוא 0721234567 והשיחה תועבר תמיד, כי אם אין הגדרות, אז משתמשים בכל ההגדרות.
גם למספרהרביעי שהוא 0729876543 השיחה תועבר תמיד - כי הכניסו בתנאי * - שזה אומר כל האפשרויות.רשימת הימים:
"sun" | "mon" | "tue" | "wed" | "thu" | "fri" | "sat"
רשימת החודשים
"jan" | "feb" | "mar" | "apr" | "may" | "jun" | "jul" | "aug" | "sep" | "oct" | "nov" | "dec"המערכת בודקת מספר מספר, כלומר שאם השעות של הראשון תואמות, המערכת תעביר את השיחות אליו, ולא תמשיך לנציגים אחרים, ורק אם הראשון אינו תואם לשעות של עכשיו, המערכת ממשיכה לבא בתור.
באם אין אף נציג שהשעות שלו תואמות, המערכת תשמיע את ההודעה M1041 "המענה סַגוּר כעת, אנא נסו שוב בשעות הפעילות", ותחזור שלב אחד אחורה.
אם רוצים שילך לשלוחה אחרת ניתן להגדיר | ראה כאן את האפשרויות להגדרה.
ההגדרה היא:close_time_goto=/2
**## מעבר בסיום החיוג אם השיחה לא נענתה וכד' **
אחרי כמה זמן יעבור לשלוחה אחרת - אם אין מענה
routing_end_time=20
בדוגמה מוגדר שאם המחייג לא קיבל מענה יעבור אחרי 20 שניות
מעבר בסיום בשלוחה
ברירת מחדל לאחמ"כ חוזר שלב אחד אחורה ניתן להגדיר מעבר לשלוחה אחרת או ניתוק | ראה כאן את האפשרויות להגדרה.
ההגדרה היא:routing_end_goto=/8
כאן בדוגמה ילך לשלוחה 2 שתחת השלוחה הראשית
זיהוי שיחה
ניתן להגדיר את זיהוי השיחה היוצאת 3 אופציות.
ברירת מחדל השיחה מנותבת עם מספר המחייג
אם רוצים שיופיע מספר המערכת יש להגדירrouting_your_id=did
לתשומת ליבכם! המספר שיופיע זה מספר המערכת הראשית.
לחילופין ניתן להגדיר מספר מיוחד שיהיה הזיהויrouting_your_id=special.0501234567
בדוגמה כאן הזיהוי שיופיע על הצג יהיה 0501234567.
שימו לב!, הגדרה זו תעבוד רק במספרים משניים של המערכת, וכן ניתן לבקש מהשירות הלקוחות להוסיף מספרים נוספים שיוכלו להגדיר במיוחד.מוזיקה בהמתנה
אם רוצים, ניתן לשנות את המוזיקה בהמתנה ע"י ההגדרהmusic_on_hold=
ויש לשים את שם המוזיקה.
ניתן להוסיף מוזיקה בהמתנה בצורה עצמאית ראה כאן
ניתן לשלוח לשירות הלקוחות מוזיקה בהמתנה כדי שתוכלו להגדיר זאת בקו,להלן כמה סוגים שכבר מובנות בקו.לחילופין ניתן להגדיר שלא יהיה מוזיקה, אלא צליל חיוג רגיל, וזאת ע"י ההגדרה
music_on_hold=no
מוסיקה מובנת
שימו לב!, הזכויות שמורות לחברת ימות המשיח.
אם יהיה ביקוש נוסיף שירים נוספים לספריית המוסיקה לבחירה.צמאה
מוסיקה בלבדmusic_on_hold=ztomao
מוסיקה עם הודעה "שיחתכם חשובה לנו"
music_on_hold=ztomao+patiach
מוסיקה וואקלית לשלושת השבועות
music_on_hold=Vocal
מוזיקה לפי הנציג שעונה בעת
ניתן גם להגדיר שלפני שמועבר להמתנה יהיה מיוחדת לפי הנציג שעונה, כלומר לנציג שעכשיו זה השעות שלו, וזאת ע"י ההגדרהplay_phone=file
וכן יש להוסיף קובץ מתאים לכל מספר טלפון, את הקובץ יש לקרוא בשם Phone ומספר הטלפון, לדוגמה, אם המספר שעכשיו עונה הוא 0501234567, יש לקרוא לקובץ בשם Phone0501234567.
הקלטת שיחות ושליחה למייל
ברירת מחדל מקליט את השיחות בשלוחה אם לא רוצים שיקליט ניתן להגדירrouting_time_record=no
ברירת מחדל: הקלטת השיחה נשלחת לדואר האלקטרוני המוגדר של המערכת, אלא אם מוגדר לא לשלוח על ידי הקוד:
routing_time_emeil_send=cancel
ניתן לשנות כתובת מייל למשלוח הקלטות בשלוחה המוגדרת על ידי הקוד:
routing_time_email_address=aa@dd.co.il
ניתן לשנות גם את השם המופיע בתור שולח האימייל, לדוגמה:
routing_time_email_name=avrham
הודעות
M1041
המענה סגור כעת אנא נסו שוב בשעות הפעילות
M1042
שלוחה זו אינה מוגדרת במערכת,
M1043
יתרת יחידות נמוכה לביצוע השיחה
M1026
שלום ולהתראות -
שרשור ישן
routing - ניתוב שלוחה (למערכת אחרת, למספר טלפון, לכמה מספרים ביחד, ל1800 לIP)
ישנם כמה סוגים של ניתוב בשלוחות:
1 - ניתוב למערכת אחרת של ימות המשיח (אין חיוב ביחידות)/ ניתוב למערכות אחרות של ימות המשיח לפי הגדרות זמנים (אין חיוב ביחידות)
2 - ניתוב לטלפון אישי לפי תפריט לאיזה שלוחה לצלצל/ לפי הגדרה ישירה לאיזה שלוחה לצלצל / לפי הגדרה של לצלצל לשלוחות לפי סדר עם הגבלת כמות / לצלצל לכמה מספרים ביחד
(חיוב ביחידה לדקה, מדידה לפי שניות)3 - ניתוב לטלפון אישי לפי שעות / ימים (חיוב ביחידה לדקה, מדידה לפי שניות)
4 - ניתוב למספרי 1800/1801 (אין חיוב ביחידות)
ניתוב למערכת אחרת של ימות המשיח:
type=routing_yemot routing_yemot_number=0773137770
;באם רוצים לנעול ולשים בקשת סיסמה בכניסה לתיקיה ניתן להכניס ערך זה.
password=1234
; להשמיע את קובץ M0000 רק פעם אחת בכל תיקיה בכל פעם שמתקשר למערכת
say_first_one_time=yes
הודעות
ו
- הקובץ המושמע ראשון,לא חובה באם אין - מדלגחסימת אפשרות ההעברה למערכת שלך:
באם ברצונך שמודול
routing_yemot
ניתוב פנימי בין המערכות - לא יוכל לעבוד במערכות אחרות שיוכלו להגיע למערכת שלך כניתוב פנימי
יש צורך להגדיר במערכת בתיקיה ראשית בקובץivr.ini
את ההגדרה (שימו לב, לא בקובץ ext.ini הנמצא בתוך השלוחה).routing_from_yemot=no
זה גורם שלא יוכלו להפנות שיחות למערכת שלך ממערכות אחרות באמצעות ניתוב פנימי.
הפניה לתוך שלוחה מסוימת במערכת אחרת
(שימו לב! המערכת שאליה מפנים צריכה להיות בניהולכם!)
במערכת שממנה אתם מפנים תגדירו (בשלוחה שתבחרו להפנות ממנו)
type=routing_yemot
routing_yemot_number=079512345
לא לשכוח להחליף את המספר 079512345 למספר המערכת שאליה את מפניםובמערכת שאליה אתם מפנים - תגדירו בשלוחה הראשית - בקובץ ההגדרות (ext.ini)
check_did_and_go_to_folder=yes
(שזה "זיהוי לפי מספר מחויג")
ובנוסף להכניס (במערכת שאליה אתם מפנים) - קובץ בשם Did_Go_To.ini
ובו לכתוב079512345=/4
(לא לשכוח להחליף את המספר 079512345 למספר המערכת שאליה את מפנים)
זה יפנה לשלוחה 4שימו לב! אם המערכת משמשת אתכם לעוד דברים
אז אתם תצטרכו שתי מספרים למערכת
כי מעכשיו - כל מי שיתקשר למערכת דרך המספר 079512345 (לצור העניין) יעבור לשלוחה 4
ניתן לרכוש מספר נוסף דרך שירות הלקוחותניתוב למערכות אחרות של ימות המשיח לפי הגדרות זמנים (אין חיוב ביחידות)
type=routing_yemot routing_time=yes routing_time_1=077136000.09:00-17:00.mon-fri.1-20.jun routing_time_2=0799234770.*.*.1-20.jun routing_time_3=0773137770
להגדרות והסבר על הזמנים והגדרתם ניתן להסתכל ממודול routing_time, זה בדיוק אותו דבר
רק שיעבוד רק על מספרים נייחים של מערכות בימות המשיח בלבד, וללא חיוב ביחידות.ברירת מחדל השיחות מוקלטות אם רוצים לבטל הקלטה יש להגדיר
routing_record=no
ההקלטות נשמרות בתוך התקיה הזמנית - בתוך הסל מחזור תחת תיקיית RoutingRecord וימחקו לאחר כ30 יום.
ניתוב שיחה לIP
type=routing_ip routing_ip=11.22.33.44 routing_extension=0123456789 ;routing_ip_dial_time=23 ;routing_ip_cancel_star_next=yes ;routing_ip_end_goto=/8 ;routing_ip_record=yes ;routing_ip_emeil_send=yes ;routing_ip_email_address=ss@hh.co.il ;routing_ip_email_name=אברהם
עידכון 1/6/2020: אין צורך באישור כתובות IP להפניית שיחות IP.
חובה להכניס מספר
routing_extension
כלומר מספר שלוחה לניתוב ביעד
לא ניתן לשלב תוים "@" "&" ":" בשלוחה.ברירת מחדל החיוג מתבצע באורך 23 שניות
ניתן לשנות את אורך החיוג לפי הצורך בערךrouting_ip_dial_time=23
בחירת מחדל פורט הSIP היוצא הוא 5060.
ניתן להגדיר אחרת:routing_ip_port=XX
ברירת מחדל שהשיחות לא מוקלטות
להקלטת השיחה יש להוסיף את הערךrouting_ip_record=yes
ברירת מחדל שגם אם השיחה מוקלטת אינה נשלחת למייל ואם רוצים שישלח יש להוסיף את הערך
routing_ip_emeil_send=yes
האימייל כברירת מחדל נשלח לכתובת המוגדרת בחייגן באם רוצים לשנות יש להכניס את האימייל לערך
routing_ip_email_address=ss@hh.co.il
באם רוצים להוסיף שם נוסף לאימייל בנוסף למוגדר בחייגן יש להוסיף לערך
routing_ip_email_name=אברהם
ברירת מחדל שבהקשת כוכבית השיחה מתנתקת וממשיכה במערכת הבסיס.
באם רוצים שלא יוכל לנתק במקש כוכבית (לדוגמא במערכת הבחירות במספרהמנותב היה צריך להקיש ת.ז. וכוכבית, בעוד שכוכבית מנתק השיחה) יש להכניס את הערךrouting_ip_cancel_star_next=yes
לאחר סיום ההשמעה לאיזה תיקיה לעבור - ברירת מחדל חוזר שלב אחורה
בדוגמא כאן הולך לשלוחה 8 שתחת שלוחה ראשיתrouting_ip_end_goto=/8
זיהוי השיחה יוצאת
להלן האפשרויות:routing_your_id=no01 routing_your_id=did
no01
- זיהוי רגיל של היוזם ללא תוספות
did
- משדר מספר מערכת ולא מספר של הלקוח
במידה ומספר הלקוח מוגדר כחסום, המערכת תשדר את מספר המערכת של הלקוח במקום את המספר החסום שלו.הגדרת זיהוי מיוחד
במודולים של
routing
routing_time
ניתן להגדיר מספרים נוספים לזיהוי
כל מספר שהוא מוגדר אצלכם במערכת כמספר משני - ניתן להגדיר גם אותובמידת הצורך במידה ויש לכם מספר שהוא שייך לכם במערכת אחרת, ואתם רוצים לצאת עם הזיהוי שלו, גם ניתן
אבל חובה לעבור דרך שרות לקוחות שיאשרו למערכת שלכם להשתמש במספר
רק לאחר האישור ועדכון המספר הזיהוי שביקשתם יעבודבשביל להגדיר את מספר משני / מספר שאושר בשרות לקוחות יש להגדיר:
routing_your_id=special.0501234567
הגדרות נוספות למודול routing
ברירת מחדל - השיחות נשלחים לאיימיל אלא אם כן מוגדר
routing_email_send=cancel
השיחות נשלחות לאיימיל המוגדר בכרטסת "הגדרות משתמש"
ניתן לשנות את הערכים של השם והאיימיל למשלוח עבור התיקיה
לשינוי המייל:routing_email_address=ddd@gmail.com
בתוך המייל שמגיע - כתוב את השם של בעל המערכת
ניתן לשנותrouting_email_name=אברהם
(ניתן לעשות עם זה טריק
שבמייל יהיה כתוב משהו שיזכיר לכם את הנושא או היעוד של השלוחה ממנה הגיע ההקלטה, למשל)
הגדרות מוזיקה בהמתנה
ברירת מחדל - המחייג שומע צליל חיוג
כאילו מוגדר כך:music_on_hold=no
ניתן לשלוח לשירות הלקוחות מנגינה
שיגדירו אותה כמנגינה להמתנה
ואז מקבלים מהם שם המנגינה
וכותבים במקום no' את שם המוזיקה בהמתנהמוסיקה בהמתנה למענה אנושי לבחירתכם
, הזכויות שמורות לחברת ימות המשיח.
אם יהיה ביקוש נוסיף שירים נוספים לספריית המוסיקה לבחירה.- מוסיקה בלבד.
music_on_hold=ztomao
- מוסיקה עם פתיחת "שיחתכם חשובה לנו"
music_on_hold=ztomao+patiach
מעבר בסיום החיוג אם השיחה לא נענתה וכד'
אחרי כמה זמן יעבור לשלוחה אחרת - אם אין מענה
routing_end_time=20
בדוגמה מוגדר שאם המחייג לא קיבל מענה יעבור אחרי 20 שניות
לאיזה שלוחה יעבור
ניתן להגדיר לעבור לשלוחה אחרת, | ראה כאן את האפשרויות להגדרה. לדוגמה:routing_end_goto=/8
הגדרות ברירת מחדל לקובץ עם כל השיחות שבוצעו בשלוחה שנשלח עם ההקלטה במייל
LogRouting.ini
LogRouting=דו"ח שיחות יוצאות Folder=שלוחה DID=מערכת IdType=סוג זיהוי teudat_zehut=תעודת זהות digits=הקשת ספרות list=רשימה phone=טלפון enter_phone_list=רשימת טלפונים EnterId=מספר זיהוי ValName=שם Phone=טלפון Date=תאריך Time=שעה HebrewDate=תאריך עברי Module=סוג שלוחה Routing=מספרים לחיוג YourID=זיהוי יוצא DialStatus=מצב השיחה CONGESTION=שגיאה NOANSWER=אין תשובה BUSY=עסוק ANSWER=נענה CANCEL=ביטול DialTime=אורך כלל השיחה AnswerTime=זמן שיחה AnswerNumber=מספר שנענה
ניתוב למספרי 1800/1801
type=routing_1800 routing_1800=1800123456 routing_1800_cancel_star_next=yes routing_1800_end_goto=/8 routing_1800_record=yes routing_1800_emeil_send=yes routing_1800_email_address=ss@hh.co.il routing_1800_email_name=אברהם
ברירת מחדל שהשיחות לא מוקלטות
להקלטת השיחה יש להוסיף את הערךrouting_1800_record=yes
ברירת מחדל שגם אם השיחה מוקלטת אינה נשלחת למייל ואם רוצים שישלח יש להוסיף את הערך
routing_1800_emeil_send=yes
האימייל כברירת מחדל נשלח לכתובת המוגדרת בחייגן באם רוצים לשנות יש להכניס את האימייל לערך
routing_1800_email_address=ss@hh.co.il
באם רוצים להוסיף שם נוסף לאימייל בנוסף למוגדר בחייגן יש להוסיף לערך
routing_1800_email_name=אברהם
ברירת מחדל שבהקשת כוכבית השיחה מתנתקת וממשיכה במערכת הבסיס.
באם רוצים שלא יוכל לנתק במקש כוכבית (לדוגמא במערכת הבחירות במספרהמנותב היה צריך להקיש ת.ז. וכוכבית, בעוד שכוכבית מנתק השיחה) יש להכניס את הערךrouting_1800_cancel_star_next=yes
routing_1800_end_goto=/8
לאחר סיום ההשמעה לאיזה תיקיה לעבור - ברירת מחדל חוזר שלב אחורה
בדוגמא כאן הולך לשלוחה 8 שתחת שלוחה ראשית -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-